Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 6 van 15

Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filmpje 13-04)

:thumbsup :applaus Super mooi Wim!

Inderdaad wat meerdere zeggen, die hangbrug is super mooi!
Maar wat ik ook mooi vind is in het begin het verloopje van het ?meertje? richting rivier.
Ik heb altijd alleen maar watervallen gezien die plots uit een berg kwamengestroomd maar nog nooit hoe het ECHT gaat. Heel mooi gemaakt!
En die bosgebieden vind ik nogsteeds helemaal geweldig.
Ben echt benieuwd hoeveel MB deze wereld straks is als ie klaar is. ;-)
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filmpje 13-04)

Hoe verder ik kom met deze wereld, hoe meer probleempjes ik tegenkom. Nu weet ik, dat ik eigenlijk anders had moeten beginnen en eigenlijk weet ik niet of ik niet beter opnieuw zou moeten beginnen. Met de kennis van nu .... ach ja.

Ik zal wat voorbeeldjes geven.

Dit eerste screenshot laat zien wat ik een aantal posts terug bedoelde met een rode rand rond een vlak van 256x256 terreintegels. Tot op de dag van vandaag weet ik nog niet, wat deze rand betekent. Zit er een fout ergens in dit veld? Ik heb de rand, die ik zie als 'grenzen hoeveelheden weergeven' aanstaat in CAW, even omcirkeld:
Afbeelding

Tijdens het maken lijkt het wel alsof het terrein , dat je gemaakt hebt, net niet helemaal hetzelfde blijft. Ik had de kavelranden al eens genoemd. Hier een voorbeeldje. Ik heb het kavel geplaatst nadat ik het terrein klaar had. Op dat moment volgden de randen het terrein mooi. Daarna heb ik het huis er op gebouwd. En kijk nu, de kavelrand volgt ineens een totaal andere lijn. En er is niets aan het terrein en de weg veranderd:
Afbeelding

Hier nog zo'n voorbeeldje. Deze weg was helemaal goed in CAW en tijdens bewerken in het spel. Maar als ik de wereld gewoon in het spel zet en er met mijn simmetje doorheen loopt, krijg ik ineens van dit soort plekken in een deel van de wegen. Alsof het de weg het terrein niet goed meer volgt:
Afbeelding

Al een behoorlijke tijd heb ik deze donkerblauwe banen in het water. Hier worden op de een of andere manier de rimpelingen van het water niet goed gerenderd. Deze banen blijven continue op deze plek. In het manual van CAW, dat ik toentertijd heb gedownload, staat, dat je er dan voor moet zorgen, dat het water opnieuw gerenderd wordt. Maar wat ik ook doe (terrein aanpassen, kustlijn veranderen, waterpeil veranderen) .. niets helpt. Deze banen blijven:
Afbeelding

En ik weet nu al, dat ik eigenlijk te ver naar een zijkant van het terrein begonnen ben. Ik heb inmiddels al aangegeven waar de camera niet kan komen. Maar aan deze zijkant kan ik dan door uit te zoomen nog steeds de aansluiting tussen het landschap ver weg en mijn lapje grond in beeld krijgen. En die aansluiting is niet mooi te krijgen; al was het alleen maar vanwege het kleurverschil. En ik heb inmiddels te veel werk gedaan hier om alles zo maar even te gaan verplaatsen; dat is eigenlijk niet meer te doen:
Afbeelding

Ik blijf proberen al deze dingetjes opgelost te krijgen, maar weet absoluut niet in hoeverre dat zal lukken. En dan vraag ik me af, wat nog wel kan zonder storend te zijn en wat niet meer. Ik zou me voor kunnen stellen, dat die kavelranden, als het maar heel iets is, nog niet zo’n probleem zullen zijn. Maar die grasvelden in de wegen kunnen dus echt niet, denk ik.

Ik denk trouwens ook, dat ik het aantal kavels wat kleiner moet gaan maken. Ik zit nu rond de 69 MB en moet nog best wel wat aan het landschap doen. En ik heb al gemerkt, dat er, wanneer ik een huis iets verder uitwerk, er direct al 1 of 2 MB bijkomt. En met de 35 openbare en 63 woonkavels tot nu toe betekent dat een enorme vergroting van het bestand.

Kortom, weer een heleboel werk voor de boeg. Ik houd jullie wel weer op de hoogte en zal, wanneer ik daar aan toe ben, waarschijnlijk ook wel aan een paar van jullie gaan vragen, om deze wereld eens te testen; ook als deze verder nog niet speelbaar is. Maar alles op zijn tijd :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filmpje 13-04)

Jammer van die tegenslagen Wim, maar je zult het vast wel grotendeels opgelost krijgen.
Kan je zoiets niet aan Kooll vragen? Die had toch ook zelf een wereld gemaakt, misschien dat hij weet wat het is. Of anders iemand anders die mooie werelden maakt.

Ik ben benieuwd wanneer het klaar is, zal nog wel een tijdje als ik de voortgang zo zie ;-)
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filmpje 13-04)

@Bakie Ja, dat kan ik ook nog eens doen als ik ze echt niet opgelost krijg. En op deze plaatjes is trouwens niet goed te zien wat er allemaal alweer gebeurd is. Het wegennet ligt nu helemaal, ik heb weer veel meer aan de heuvels gedaan en het landschap inmiddels tot helemaal achterin opgehoogd. Er zijn nog wat kavels toegevoegd, heuvels zijn gladder gemaakt, het bos is al veel verder klaar; ja, er is best al wel weer een heleboel gedaan.

Maar het duurt inderdaad nog wel even. Het is net als met het klussen in huis ... in de afwerking gaat straks de meeste tijd zitten: hekjes en vangrails goed plaatsen, alle bronnen van verzameldingen neerleggen, hier een beetje vergeeld gras, daar wat bloemetjes. Ik zeg niet voor niets telkens dat het een project van maanden is :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (3e filmpje 13-04)

Het is al weer bijna twee weken en ik heb weer zo'n 100 nieuwe screenshots. Het werk aan mijn wereld vordert gestaag.

Ook nu nog is er veel tijd gestoken in het verder bewerken van het landschap en het wegennet. De heuvels en de wegen komen wel steeds dichter in de buurt van hun definitieve vorm. Het lijkt wel steeds langzamer te gaan, maar bedenk dan wel, dat de te bewerken oppervlakte steeds groter wordt.

Ik heb ook nog weer een aantal huizen wat verder uitgewerkt. En aan het bos is ook een flink stuk toegevoegd. Hier en daar heb ik weer wat bronnen van verzameldingen geplaatst. Om straks aanwijzingen te geven waar die zitten heb ik een leuk idee; dat denk ik zelf tenminste. Ik bouw de 'Halls of Sources', een verzameling gebouwen, waarin bordjes komen te hangen met cryptische omschrijvingen van de vindplaatsen.

De eerste akkers zijn ook geschetst op de hoger gelegen delen in de heuvels. En her en der is wat meer detail aangebracht, zoals de vangrails en de kademuur. Kortom, er is meer gebeurd, dan zo op het eerste gezicht lijkt.

En de muziekkeuze, ach, de titel van het eerste nummer zegt veel over hoe ik met deze wereld bezig ben. En het tweede nummer hoort bij een rollercoaster. Het bouwen van een wereld is als een rit in zo'n rollercoaster.

De link naar het filmpje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (4e filmpje 27-04)

@Sterren Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het ook niet de beste keuze. Maar bij alle andere bruggen zitten de openingen te laag. Het water stroomt dan niet onder de brug door maar er tegenaan. En dat vind ik niet realistisch. Ik heb in het echt meegemaakt wat er dan gebeurt. Hout, dat door een de rivier wordt meegevoerd komt vast te zitten tegen een brug en het gewicht daarvan kan zo groot worden, dat een hele brug wordt weggeduwd. :D

Ik zou de bruggen hoger kunnen plaatsen of het waterpeil verlagen, maar beiden zien er ook niet mooi uit. Dus dan toch deze maar. En ach, in Londen staat ook een obelisk met Egyptische hiërogliefen erop, dus het komt voor. :)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie