Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1 bericht • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Photobucket

Het zal jullie misschien al zijn opgevallen, maar Photobucket heeft deze week ietwat onverwachts hun abonnementen aangepast. Daarmee maken ze het onmogelijk afbeeldingen op andere sites te embedden tenzij je hun duurste abonnement afsluit. Op dit moment van schrijven is dat 400 dollar per jaar (of 40 dollar per maand) met bovendien een melding in de kleine lettertjes dat ze het recht hebben de bandbreedte daarbij te limiteren. Klikt aardig als ransomware zou je zeggen, al hebben ze wettelijk uiteraard het recht dit te doen. Hosting is immers ook niet goedkoop.

In ieder geval betekent dat dat een hoop afbeeldingen op SN niet meer te zien zijn. Met name het forum heeft daar last van, maar ook oudere posts en zelfs reviews vallen daaronder. Die laatste categorie ga ik nog proberen te herstellen in de komende paar weken (aangezien ik dat eigenlijk toch al van plan was omdat ik Photobucket al steeds meer begon te wantrouwen), maar dat betekent wel dat niet alles te zien zal zijn de komende tijd. Het is immers zo'n 9.5 GB aan afbeeldingen en dat plaats ik liever in één keer goed over. (Bovendien breekt het de HTTPS-verbinding met de placeholder-afbeelding :| , al heb ik dat downgraden vandaag geblokkeerd op moderne browsers.)

Als je zelf nog Photobucket gebruikt, dan zit er op dit moment helaas weinig anders op dan over te stappen naar een andere hoster. Alle afbeeldingen zul je dan helaas ook zelf goed moeten zetten... Misschien dat ze na alle kritiek hun besluit nog gaan terugdraaien, maar dat betwijfel ik. Hoogstens voegen ze dit ook toe aan goedkopere abonnementen.
Plaats reactie