Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

21 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Schateiland...

Schateiland is een soort dagboek over 10 sims die naar een gevaarlijk eiland dat vroeger werd bewoond door piraten gegaan: ze wisten dat het gevaarlijk zou worden en ze dachten al dat niet iedereen terug zou keren...

de meeste sims willen de schat delen met de anderen en samen een fijne tijd hebben, maar er zijn ook een paar mindere sims die alle anderen willen saboteren en de schat voor hunzelf houden. elke 2 sims moeten een tent delen, en er worden rantsoenen meegenomen.
het is de bedoeling dat iedereen zo nu en dan een toevoeging maakt, zoals:

-mastvlag-

de sims zijn aangekomen

-iemand anders-

"ik schonk een kop koffie uit de thermoskan die ik had meegenomen, ahhh, dat kan ik nu wel gebruiken.."

verder voeg ik zo nu en dan, een gebeurtenis toe, zoals:

"de ratsoenen beginnen op te raken, de schatzoekers moeten oppassen..."

stuur een PM om te stemmen voor stemrondes of om je te nomineren! niet in dit forum zetten!

je kiest een tent, zoals "tent 1o" dat betekent: tent een oost, en met een w tent 1 west.

het figuur dat je speelt ligt samen met de tentplaats die je kiest.
elk figuur heeft een speciale eigenschap of kracht, die passief een bonus geeft of een keer gebruikt kan worden.

groen zijn de goede sims en de rode de slechtere.
speciale krachten kunnen een keer gebruikt worden, passieve horen bij het karakter

Fred Pietersen
fred is een sociale man die erg overemotioneel is, hij is op zoek naar de schat omdat hij een erg arme familie heeft..
speciale kracht: heeft de mogelijkheid een andere sim te bekeren... als hij van iemand weet dat hij slecht heeft is dat mooi, maar als hij gokt kan het nog wel eens minder lopen...
Peter Schonouwen
Peter is zeer neurotisch, maar heeft een goed hart. hij is meegegaan voor het avontuur en de sensatie.
Passieve kracht: let door zijn neurotischheid meer op en maakt minder kans om in de val te lopen. (zal een keer door de vingers gezien worden als hij op een val zou moeten stappen)
Frits Flotkist
Een waardig leider. is erg betrouwbaar en zou nooit kwaad in zijn hart bevinden
Passieve kracht: is immuun voor bekering
Mien Merien
Mien is een dappere vrouw, maar kan soms wat klunzig zijn.. gelukkig heeft ze een geweldige blik.
speciale kracht: als zij doodgaat, kan zij iemand mee in het graf nemen.
Yvonne Nhatal
Yvonne is een beetje heel erg streng en heeft smetvrees, maar bedoelt het goed.
Speciale kracht: kan een pas gestorven schatzoeker reanimeren, zodat hij of zij weer tot leven komt.
Gino á mi kino
een hele goede pizzabakker en houdt erg van koken.
als je eten wilt moet je bij hem zijn!
Speciale kracht: kan het eten verbeteren, zodat een hele moordronde helemaal wordt uitgeschakeld
Samien Schathemeltjerijk
Samien is alleen maar uit op geld, vandaar dat ze ook haar achternaam in Schathemeltjerijk had veranderd.
Passieve kracht: heeft een speciale gave waardoor ze een stemronde kan overleven.
Paf Picora
Paf is ook maar uit op geld, geld en nog eens geld. zijn huis is al gevuld met tig avonturenschatten en hij wil er nog meer.
Speciale kracht: zijn stem telt dubbel tijdens een stemronde!
Tim Simsalabim
een getalenteerd goochelaar die eens iets anders wilt dan goochelen.
Speciale kracht: kan ruilen van plaats met een goede sim.
Himo zim met Wimo
Himo wil iedereen wreken die grapjes maakt over zijn naam! hij is op zoek naar de schat zodat hij geld genoeg heeft daarvoor...
Speciale kracht: Kan zichzelf onstembaar maken in een stemronde en daarom dus niet weggestemd worden!

Kies een tentnummer en PM hem, ik geef als ik alle 10 de sims heb aan iedereen een pm met zijn sim. verklap aan niemand, maar dan ook niemand je simnaam! ook als je een speciale kracht gebruikt PM je hem.

veel succes!

toevoeging:

de kwade sims proberen de goede te ontdekken en weer weg te stemmen, en de goede weer de kwade.

afgeleid van het forumspel "het lugbere landhuis" van xKelsy.

Laatst gewijzigd door Mastvlag op vr 22 jan 2010, 13:12, 9 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
o0simsfreak0o
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7316
Lid geworden op:
di 28 jul 2009, 20:25

Re: Schateiland...

leuk!!! dit is een beetje zoals op het EA-forum dat gedaan werd door Mikese en xKelsey

'k heb het nooit gesnapt en deed ook nooit mee xD maar deze keer ga ik een poginkje wagen bij jou

maar welke tentnummers kun je allemaal kiezen???
Afbeelding
(っˆ•ˆ)っ
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Schateiland...

1O, 1W
2O, 2W
3O, 3W
4O, 4W
5O, 5W

O staat voor oost en W staat voor west.
gekozen tentnummer in pm sturen.
onderstreepte nummers zijn bezet!

Laatst gewijzigd door Mastvlag op vr 15 jan 2010, 19:35, 4 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Schateiland...

Ik heb geen idee wat dit precies inhoud eigenlijk..

Moet ik hiervoor zelf een dagboek maken met plaatjes enz of is het alleen maar tekst en alleen in dit topic?

Klink leuk, ik wil wel meedoen denk ik als het mij niet te veel tijd gaat kosten :wink
Afbeelding
Gebruikersavatar
o0simsfreak0o
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7316
Lid geworden op:
di 28 jul 2009, 20:25

Re: Schateiland...

je hoeft geen foto's te maken enzo, je bent gewoon een persoon uit dielijst die mastvlag naar je toe stuurt wanner je een tent heb gekozen, dan zeg je bijv dat je de tent gaat opzetten en dan zegt iemand anders dat die ook z'n tent gaat opzetten, maar je hoeft geen foto's te maken en het gaat niet heel veel tijd inbeslag nemen ;)
Afbeelding
(っˆ•ˆ)っ
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Schateiland...

PS: dat verhaal wordt in dit forum gemaakt en alle deelnemers schrijven zo nu en dan een stukje. ook leuk voor de mensen die niet meedoen om het te lezen.
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
ModMod
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
171
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:46

Re: Schateiland...

Het is afgeleid van het spel "Weerwolven van Wakkerdam" een kaartspel wat ook in diverse vormen op diverse forums (fora?) gespeeld wordt.
Idd op het EA Sims3 forum is het laatste spel 'Het Lugubere Landhuis' door Kelsey (fantastisch!) georganiseerd geweest (en door mij gewonnen! *buigt diep en neemt staande ovatie in ontvangst* ~dank u, dank u~ :flapper ).
Misschien verstandig om dat even - althans gedeeltelijk - door te lezen om een idee te krijgen wat het allemaal inhoudt.

Was wel aardig geweest, Mastvlag, als je je bronvermelding erbij had gezet, dus waar je het idee vandaan hebt, want dit is gewoon gekopieerd van Kelsey en Mikese en dat vind ik niet zo netjes.
Verder wens ik je heel veel plezier en succes ermee, want het kan een ontzettend leuk spel zijn, als het goed georganiseerd wordt, tenminste!
Thought for the Day:

"The real measure of your wealth is how much you would be worth if you lost all your money." Anon.
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Schateiland...

oh, sorry. ga nu de bronvermelding erbij zetten!
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Schateiland...

Zodra je echt begint is het misschien een idee om een nieuw topic te starten?

Ik doe dus in ieder geval mee! Maar hoe en wanneer kan je weggestemd worden dan? Of hoe kan je winnen? :rolleyes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Schateiland...

je wint door als laatse over te blijven. en je idee om de spelvoortgang in een ander topic te doen is is een goed idee! blijft het wat overzichtelijker.
als de dingen zoals stemrondes komen zit daar uitleg bij.
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Schateiland...

hmmm... al wel over nagedacht, maar nog geen goed idee gehad.
maar er komt een prijs!

UPDATE: eens een nachtje over geslapen en dit zijn de prijzen:
de eerste prijs: het schateiland, door mij gemaakt in de creëer een wereld tool, de sim van de winnaar en een plek in het volgende spel van mij. (als je niet mee wilt doen gaat deze plek door naar de tweede plek, derde plek, enz, enz.

tweede prijs: het schateiland

derde prijs: de sim van de derde-plek winnaar

UPDATE 2: voor het schateiland is WA nodig. als je WA niet hebt kan je de wereld downloaden als je WA hebt en krijg je als je tweede-prijswinnaar bent je sim en kun je het eiland later downloaden. als je de eerste prijswinnaar bent is er geen reserve prijs, je zult moeten wachten totdat je hem kan downloaden. (downloads staan op de officiele sims 3 site.)
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)
Gebruikersavatar
Mastvlag
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1912
Lid geworden op:
za 07 nov 2009, 21:07

Re: Schateiland...

als iedereen aangemeld is zal ik nog de precieze instructies geven, daarna kan je beginnen.
schrijf je nu in! nog 5 plekken over!

update: nu nog 4!
Afbeelding
In dit stukje tekst hoor je je te uiten.. Maar omdat de regels strikt zijn, doe ik het kort en krachtig: (A)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie