Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

34 berichten • Pagina 2 van 2

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Lijst van challenges/legacies/uitdagingen

^10G mag je alleen moveobjects on gebruiken, eigenlijk ook niet, maar toch. Voor de rest niet.

@Fransor, ja dat zijn er twee:)

Collab uitdaging vertaald:



Verschillen in de stamboom!?
Altijd al een legacy willen doen met zoveel generaties, maar houd je het niet langer vol dan één generatie? Dan is deze legacy/uitdaging wat voor jou! In het kort uitgelegd maakt iedereen maar één generatie , je kan daarbij een verhaal verzinnen of gewoon de dingen posten die je hebt gedaan in de tijd dat je met hem/haar hebt gespeeld.
!! Het is wel de bedoeling dat als JOU kind opgegroeid is naar een Jongvolwassene dat JIJ daar NIET verder mee speelt maar hem UPLOAD naar de uitwisseling of andere up-load sites die betrouwd baar zijn. Graag zonder virussen en/of downloads , de Sim krijgt toch een eigen touch van de gene die de volgende sim krijgt.!!

De Regels:
• Creer een Sim en verhuis die naar iedere plek of huis die JIJ wilt. ( Een die wat kleiner en compacter is , is het beste. ) De keuze is aan JOU waar de eerste generatie gaat wonen, en de volgende mag kiezen om te verhuizen.
• Heb plezier, maar houd wel rekening met regelmatige updates en dat er wel een beetje tijd in gaat zitten.
• Geen ‘Cheats’ voor geld en humeur


Generatie 1:
‘Ik heb altijd al een tuinier willen zijn. Het is een soort van traditie in mijn familie’

Jou familie was altijd in het tuinieren bezig, ze spendeerde daar al hun dagen aan. Hardwerkend en vroegen hun kinderen om het zelfde te doen. Dus wanneer je achttien werd, veraste jou ouders je met een eigen lap grond om de traditie voort te zetten. Je creert je eigen moes tuintje , en stopt al je tijd in het tuinieren in plaats van een kantoor baan van 9 tot 5.
Doelstelling generatie 1 :
- Maak een tuintje met iedere typ groente, uit de winkel. (gevonden zaadjes in het park mag je eventueel ook planten.)
- Trouw, maar begin niet aan de ‘Woohoo’ voor het huwelijk (Je moeder weet dat je beter bent dan dat)
- Krijg een jongen en een meisje. Blijf proberen tot je het krijgt, probeer watermeloenen en appels. Als het na het derde kind niet van beiden geslacht is, kan je ook overwegen om een jongen/meisje te adopteren.
- Volle tuin skills
Extra doelstelling :

- Schaf iedere plant aan en plant die. ( of je ze nou vind of koopt)
- Vang iedere soort vis
- Trouw met een man/vrouw die de eigenschappen : ‘”Houd van Buiten” en “Groene Vingers”
- Meester in het vissen, volledige skill voor vissen


Generatie 2
‘ Er werd verwacht dat ik een tuinier werd net zoals mijn vader/moeder en broertjes en zusjes. Ik heb de traditie gebroken. Het was geweldig’

Het leven met je handen in de vieze grond was niet het leven voor jou. Je hunkerde altijd al om naar de grote stad te gaan en hield er altijd al van wanneer je al in de normale stad was. Je hunkert naar meer belangrijke dingen dan een zaadje zien uitbloeien tot een plant of de dagen dat je vader/moeder aan het vissen was. Ze hebben je niet genoeg laten interesseren in het tuinieren als bij je broertjes en zusjes. Je volgt NIET de route van een tuinier, maar gaat in het zaken leventje in plaats van dat.
Doelstelling generatie 2:
- Behaal level 10 in de Zaken wereld
- Haal level 10 in Charisma
- Trouw, woohoo en krijg kinderen. (Hoef niet in die volg orde)
- Je hoeft minstens maar één kind te krijgen. (maakt niet uit of het een jongetje of meisje is)
Extra Doelstelling:
- Wordt vijand met je moeder en vader. (Waarom kan je niet zoals je broer of zus zijn?) VOOR dat je in de zaken carrière komt.
- Wordt partner van een bedrijf, maakt niet uit welke (weet niet of dat haalbaar is met geld. Zie maar)
- Maak ongeveer 50,000 $
- Trouw met een Collega of zelfs je baas!
Je kan bij generatie 2 als je zaken te moeilijk lijkt ook voor Journalistiek kiezen. Regels daarvoor:
- Werk in de journalistiek en Haal level 10 in journalistiek carrière
- Trouw, wohoo, krijg een kind of kinderen ( Maakt niet uit in welke volg orde)
- Haal level 10 in schrijven

Extra:
- Word vrijand met je ouders
- Trouw met collega of zelfs je baas.
- Schrijf maar liefst 10 boeken

Generatie 3
( Wereld avonturen vereist, heb je die niet of werkt die niet zoals jij wilt op je computer. Ga dan naar 3.5 onder deze uitleg. En Als je WA wel hebt , kan het leuk zijn om ze beiden te proberen.
“Mijn ouders werkten altijd, ze lieten mij altijd alleen. Dus ben ik in verschillende landen geweest toen ik jongvolwassen/volwassen werd. “

Je ouders hebben altijd meer tijd op hun werk gespendeerd dan thuis. Dus besloot jij om verschillende plekken te zien , om de wereld te ontdekken buiten jou eigen stadje. Alles is beter dan alleen thuis zitten, dat was wel duidelijk.
Doelstelling generatie 3:
- Bezoek alle locaties
- Behaal alle ‘Visa’ levels
- Meest in de fotografie (maak foto’s waar je bent geweest ter herinnering)
- Trouw met een vrouw in het buitenland, of je eigen stad. En krijg een kind
Extra optie: Speel alle tombes open.

Generatie 3.5
- Kus 6 sims
- Wees een vriend/vriendinnetje voor meer dan twee sims en breek hun harten.
- Trouw en krijg kinderen
- Vermoord je man/vrouw en herhaal dan de stap hier boven. (drie keer)
Extra; Hou geesten op de kavel


Generatie 4
‘ Des te meer ik vind, des te meer ik typ, en leer wat meer over mijn ouders leven.’
Je ouders waren overal met mooie en wonderbaarlijke verhalen die altijd werden verteld vanaf dat je klein was. Dit was een creatieve spetter die sprong, waardoor je een creatieve geest kreeg. Je creatieve geest MOET van zichzelf schrijven en schilderen, vooral de foto’s waar je ouders over spraken (de foto’s van de vakanties dus)
Doelstelling generatie 4:
- Meester in schrijven
- Schrijf minstens 10 boeken
- Schilder minstens 20 schilderijen, meer is altijd beter.
- Trouw en krijg kinderen.

Extra;
- Wordt beste vrienden met je ouders
- Behaal 10,000$ in royalties
- Schilder je ouders, en eventueel je groot ouders als die nog leven.
- Schilder je kinderen en je man en vrouw.
4.5 extra opties die je nog kan toevoegen vanwege ambities.

- Leer en beheer het vak ijs sculpturen maken
- maak een ijs sculptuur van je geliefde
- Wees er zeker van alle manieren en matrialen te leren voor het sculpturen
- maak minstens 5 ijs sculpturen

Generatie 5
‘Ik heb niet veel weg van mijn ouders, ik heb mijzelf aan geleerd om gitaar te spelen en om simpele liedjes daar bij te zingen.’
Het moet de creatieve geen van je ouders zijn, want je bent gewoon een geboren god op een gitaar. Je speelt al sinds je het kan herinneren, toen het je nog niet interesseerde of het instrument wel gestemd was of niet. Maar je was er van overtuigd dat je beter zou worden in langere tijd. Zoals gewoonlijk.
Doelstelling generatie 5:
- Meester in gitaar
- Behaal de top in de muziek carriere
- Krijg minstens drie kinderen
- Trouw
Ambities:
(Voor de rock ster branche)
- Neem een tattoo (alle rocksterren hebben die zowat)
- Speel een concert,van minstens 10 minuten.
G5.5 NA MIDDERNACHT
‘ Ik hield er van om bands op SimTV te zien en alles er om heen. Ik droomde er altijd van om zoals hun te zijn. Dus heb ik alle instrumenten kennis van de wereld en met een beetje geluk binnenkort, dat ik door zou breken. Solo, en daar in alleen maar verder in zou groeien’
- Meester in bass
- Meester in gitaar
- Meester in Piano
- Meester in drums
- Krijg een kind en vind liefde.
Optie:
- Als Solo niet lukt, neem een band en geef het een naam
- Vind drie mensen voor de band
- Speel een concert
- Oefen voor het concert met je band
Generatie 6
‘Ik heb er altijd van gedroomd om thuis te blijven om op de kinderen te passen.’
Je hebt altijd al je eigen kinderen gewild, dus wanneer je jong volwassen bent geworden draai je door van enthousiasme met het idee dat je kinderen kan krijgen op een dag. Je speelde met je barbies, G.I. Joe en een speelgoed huis tot de dag dat je zelf kinderen krijgt.
Doelstelling:
- Adopteer één jongen en één meisje (een daarvan moet een kind zijn)
- Probeer zelf een tweeling te krijgen
- Leer alle peuters hun ‘skills’
- Zorg er voor dat er geen maatschappelijk werker komt om je kinderen weg te halen.
- Wees bij twee bruiloften van je kinderen.
Optie:
- Krijg op zijn minst vijf kinderen van jezelf (Ze groeien toch zo snel op!)
- Help je kinderen met hun huiswerk elke avond
OPTIE ROUTE GENERATIE 6.5:
‘Je ouders waren beroemd en je hunkerde er ook naar om zoals hun te zijn. Maar je wilde bekend staan om je eigen talenten.’
Doelstelling:
- Maximaal schrijven
- Maximaal charisma
- Haal level 5 sterren status ( je kiest acteur of regisseur)
- Krijg kind en trouw

Generatie 7
“Er is altijd een zwart schaap in de familie”
Er was iets met je, je bent altijd al anders geweest in de familie. Kan het zijn dat je te veel liefde kreeg van je ouders of was je gewoon zo geboren. In ieder geval , dingen gaan veranderen van nu. En dan niet beter, maar slechter..
Doelstelling generatie 7
- Crimineel carriere ninveau 10 behalen
- Atletisch vaardigheden vol
- Trouw met een sim
- Krijg een kind, je wilt het perfecte slechte kind
- Wordt vrienden met het kind/kinderen
Optie:
Wordt bevriend met vijf vrienden. (Gemene slimmeriken hebben slachtoffers nodig)

Generatie 8
‘Ik zal niet eindigen als jij! Echt niet! Echt niet!
Je was het perfecte kind en je haatte het, en nog meer toen je er achter kwam dat je ouders criminelen waren.
Doelstelling generatie 8
- Ga in de politiek in behaal level 10 in je carriere
- Maximaal charisma
- Hou een politiek feestje
- Haal minstens 10.000 op voor het politieke fonds
- Steel het geld wanneer je het hebt (je kan het niet helpen, het zit in je bloed)
- Doneer iedere zaterdag geld
- Trouw wanneer je volwassen bent
- Krijg drie kinderen.
-

Extra: Krijg ruzie met je ouders

Generatie 9
‘ Er was altijd verbogen attracties voor de gene die de eerlijkste baan hadden.’
Sinds je klein bent ben je al gefascineerd van mensen die hard werkten voor hun geld en hun luxe leventje. Je kon het niet helpen om met iemand te trouwen die dat allebei had en geeft dat door aan je twee kinderen.
Doelstelling Generatie 9
- Woohoo iemand uit de Dienst. (politie, brandweer, butler, pizza man)
- Krijg een kind met iemand uit een van die diensten
- Kick een kind uit je woning zodra hij jong volwassen wordt
- Een part-time baan voor de rest van je leven

9.5 (Ambities nodig)
Doelstelling:
- Wordt een brandweer
- Krijg de sleutel tot de stad
- Maximaal handig heid skills
- Maximaal atletische skills
- Trouw met iemand uit een dienst.
- Krijg een kind (Zoveel als je er wilt)
Extra: Red 5 mensen van een brand, blus 10 brandjes

Generatie 10
‘Politie en dief spelen als kind, ik heb altijd al een kick bad-guy butt willen zijn.”
Je hebt altijd het slechte uit de wereld willen helpen, en wat je ook probeert het moeilijkste is de misdaad te begaan in je eigen stad. Dat is nou eenmaal je motto, en daarom heb je jezelf getraind om goed te zijn waar je goed in bent. Je trouwt vroeg en krijgt vroeg kinderen. Dus als je volwassen wordt heb je dat allemaal al geregeld.
Doelstelling generatie 10:
- Baan in de ordehandhaving als volwassene
- Max inzicht
- Probeer wat te schilderen (Liefst maximaal halen)
- Athletisch maximaal
- Wordt beste vrienden met je collega
- Krijg een kind of twee als een jong volwassen
- Trouw als je jong volwassen bent
Extra:
- Heb een beste vriend, al vanaf je tiener jaren
- Heb minstens twee vrienden
- Heb een gevecht met een inbreker en win
10.5 EEN OPTIE OM TEKIEZEN HOEFT NIET. Ambities nodig
Doelstelling
- Wordt privé detective
- Onderzoek minstens 10 locaties
- Schrijf 5 papieren over wat je vind
- Haal level 10 van Prive detective
- Behaal de sleutel van de stad
- Krijg een kind

Generatie 11
“ Ik wou altijd een dokter zijn. Mensen helpen is iets waar ik voor geboren ben”
Je vader leerde je altijd dat mensen help nodig hebben en kunnen gebruiken. Je hielp het oude vrouwtje over steken wanneer ze dat wou. Dood was altijd iets dat je wou ontwijken als dat mogelijk is. Zo ja, maak je een betere wereld.
Doelstelling generatie 11
- Ga werken in het zieken huis
- Haal inzicht maximaal
- Wordt vrienden met je zusjes/broertjes en je ouders
- Wordt bevriend met je baas
- Krijg kinderen
- Trouw

Extra:
- Geef een sim medisch advies
- Bepaal een geslacht van een kind (van een zwangere sim natuurlijk)
- Wordt bevriend met al je collega’s
Ambities add:
- Vaccineer minstens 10 sims
- Trouw met iemand die je hebt gevaccineerd (Zelfs iemand die bang was voor de prik)
- Krijg een kind

Generatie 12
“Ik moet het van mijn familie hebben, ergens ver beneden in de stamboom. Ik ben gefascineerd door wetenschap en de wereld.”
Doelstelling:
- Ga werken in de wetenschap
- Maximaal tuinier skills
- Max Winterhardheid skills? <-
- Haal level 10 in de wetenschap
Extra:
- Zie twee geesten
Ambities Nodig:
Doelstelling :
- Wordt een uitvinder
- Maximale uitvinding skills
- Vind 10 stukken speelgoed uit.
- Verzamel schroot van de vuilnis built
- Maximaal handigheid
- Blaas minstens twee dingen op een publieke kavel (park, bos, bioscoop)
- Krijg een kind in een tijd machine ( Moet de nieuwe heir worden)
Extra:
- Hou een dode bloem in je inventaris alle tijden. (Voel je vrij om hem door te geven in alle tijden aan de volgende generatie)
- Geef een van je kinderen de ‘genie’ trait
- Trouw en ‘Woohoo’
- Maak een Simbot



Generatie 13
“Voedsel voedsel voedsel, ik vond eten maken altijd leuk. Ik geef de schuld aan mijn ouders, zij hadden een tuin”
Het komt door je vader en moeder dat je de weg in de keuken hebt gevonden. Je was altijd al bezig met koken sinds je al als klein kind een oven had. Luxe maaltijden worden je specialiteit. Het is gewoon iets dat je altijd al in je had.

Doelstelling generatie 13:
- Ga werken in het koks leven
- Haal level 10 in je werk
- Maximaal kook skill
- Level 5 nectar (als je wereld avonturen hebt)
- Trouw met een sim die ook van nature een kok is
- Maximaal tuin skill
- Zet een oven in de kamer van je kind
- Trouw & Krijg kinderen
Extra:
- Verzamel alle kookboeken
- Kook alle maaltijden voor je familie

GEN 13.5 (AMBITIES NODIG)
Ik was altijd geïnteresseerd in dezelfde dingen als mijn ouders waren, ze besteedde hun tijd in het bouwen van robots. Iets wat mij nieuwsgierig maakte en alles gaat van nature.

- Ga werken als geesten jager
- Meester in inzicht
- Krijg een vrouw/man en kind
- Vang minstens 50 geesten
- Overtuig minstens 10 geesten om over te gaan
Generatie 14
“Luiheid, zo zou ik het niet noemen. Ik noem het zwaar als ik al over morgen moet nadenken”
Je hebt nooit zoveel werk of moeite willen doen. Niet eens voor een moment kwam het in je op om met een bal te spelen en tikkertje te spelen met andere kinderen. Het is niet dat het je interesseerde , nee helemaal niet. Je vond het gewoon een betere tijd verspilling om de hele dag TV te kijken of boeken te lezen . Naast dat, het was niet zo dat je ouders tegen je schreeuwde dat je iets moest gaan doen ofzo.

Doelstelling:
- Trouw en ‘woohoo’ met een sim naar keuze
- Krijg 2 kinderen en niet meer (met twee verschillende sims)
- Neem geen werk (Je vrouw/man kan dat wel, de ‘heir’niet)
- Help je kinderen niet met huiswerk en je peuters met skills
- Krijg nog een sim zwanger en laat hem in het huis houden wonen
- Lees 15 boeken
- Spaar alle beestjes
- Spaar stenen en metrioren. (Het lijkt cool)
14.5
“Ik heb nooit ooit aan één ding kunnen houden als kind, wat is blijven haken in de loop van de jaren.”
- Haal level 5 met ieder baantje
- Start met vier banen, stop wanneer je level 5 hebt behaald
- Ontmoet collega’s
- Krijg een kind met twee verschillende vrouwen/mannen/ of adopteer
- Trouw
- Flirt minstens met 3 sims

Generatie 15
“Ondanks dat we niet van dezelfde ouder zijn, we voelen ons zo wel. En we willen alle familie leden ontmoeten”
Geboren als half broertjes/zusjes, jullie hebben de meeste tijd samen besteed. Je besteedde tijd samen sinds je het kan herinneren en jullie waren voor de meeste tijd ook niet uit elkaar te halen. Mensen op straat vonden het schattig, maar niet iedereen was er niet blij mee dat half-zusjes/broertjes zo goed met elkaar omgingen . Maar jullie hebben bewezen dat je vrienden voor altijd zijn.
Doelstelling:
- Adopteer beiden ‘heirs’ (1 kind sim)
- Krijg kinderen (trouwen is een optie)
- Je gaat allebei in het leger
- Allebei atletisch vol
- Vind zoveel familie als er is.
- Houd een feestje
Extra:
- Heb 20 vrienden (per paar)
- Koop 2 bedrijven
Generatie 16 (Na middernacht verplicht)
(staat geen verhaal bij)
- Wordt een vampier
- Wordt gevoerd door een vampier
- Zoek een bloed donor
- Beheers alle skills
- Heb een liefje of twee.
Optie:
- Kind
- In het openbaar wohoo op z’n minst 5 verschillende plekken.
Gebruikersavatar
Simsesther
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
374
Lid geworden op:
wo 23 feb 2011, 19:09

Re: Lijst van challenges/legacies/uitdagingen

@AnsjJ2

Die colab uitdaging is eigenlijk de DIFT uitdaging he? Bij een colab gaat het erom dat je het samen speelt.

Ik weet niet of julie al eens van een ISBI challenge hebben gehoord? Ik ben daar nu mee bezig, hier zijn de regels:

http://isbichallenge.blogspot.com/2005/ ... rules.html

Dit zijn wel de Sims2 regels maar die zijn vergelijkbaar met die van Sims 3, alleen bij Sims 3 moet je founder persé de eigenschap Gestoord hebben. Hier toch nog de Sims 3 regels:

http://www.forums.boolprop.com/viewtopi ... 32&t=46873
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: Lijst van challenges/legacies/uitdagingen

Ik heb zo'n vreselijk leuke uitdaging gevonden op internet! Hij staat hier nog niet bij, maar ik ga hem ook niet verklappen, mwahahaha.
Ik ga hem eerst zelf uitproberen en er misschien een dagboek bij bijhouden.

Even een vraagje: Wat betekent dit precies?
"Vergeet niet te melden als je een uitdaging gaat doen, en vergeet je puntentelling natuurlijk niet!"

Edit: Ik wil jullie nieuwsgierig maken gnegnegne (A)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Lijst van challenges/legacies/uitdagingen

Bij sommige uitdagingen kun je punten krijgen voor het krijgen van baby's of voltooien van uitdagingen. Dit kan je dan bijvoorbeeld vergelijken met andere Simsspelers die ook de uitdaging doen.

En ik zal de twee uitdagingen toevoegen aan de lijst, Krieltje!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie