Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

10 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
vipsie
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 14:17

de uitdaging: Het Honkvast Huisdagboek

Mien?????? eeeeh, ja Truus :)

(Mien) Ik heb bericht van de ziektekostenverzekering gekregen. We mogen op hun kosten verhuizen om meer aan een gezonde leefwijze te werken. Dan moeten we wel meer groenten en vis gaan eten, maar dat zal wel lukken toch?

(Truus) Nou Truus, als dat gewoon thuis bezorgt wordt, heb ik er geen moeite mee hoor.

(Mien) Mmmm, nou, we moeten het wel zelf in de tuin bewerken, of in de vijvers vangen hoor.

(Truus) Ooops, buiten???? dacht het niet hoor, ik ben een binnenvogeltje zoals je weet. En..... dat huis, is dat fullservice???? met een butler, schoonmaker, kok, reperateur, enz enz????

(Mien) oooeeeeps, nee Truus, we zullen zelf flink aan de slag moeten, weet jij wat van tuinieren, vissen, huis onderhoud, koken, enz enz

(Truus) Mien, wat denk je nou toch, heb je mij wel eens wat zien doen, ik ken helemaal niks, hoe zou ik dat dan allemaal moeten leren.

(Mien) Zullen we even in de Bieb binnenwippen dan, misschien dat we dan wat uit de boeken kunnen leren voor we zelf aan de slag moeten???????

Afbeelding

(Truus)Dat was wel een goed idee Mien, in ieder geval al een hoop opgestoken over het tuinieren, en zeker over het klussen in huis. Want ik vrees het ergste met de apparatuur in de keuken en woonkamer. Altijd gaat alles kapot, en we hebben nog maar een paar $ op de bankrekening, dus we moeten wel voorzichtig zijn. Ik zal eens informeren of ze nog iemand nodig hebben voor aan de receptie voor een part-time jobje. Moet ik alleen wel eens op de PC gaan oefenen met de word-processor. Ze zullen vast geen oude Typmachine meer hebben.

Afbeelding

(Mien) Dat is een goed idee Truus, ik ga weer eens achter mijn schildersezel staan. Kijken of ik wat mooie dingen kan maken en verkopen op de kunstmarkt. Misschien kunnen we zo wat geld verdienen om te beginnen.

Afbeelding

(Truus) Nou, daar zijn we dan Mien, in ons nieuwe huisje :)
Ik ben gelijk maaar naar binnen gevlogen. Want het is wel een hele grote tuin hoor, erg eng. Maar binnen ziet het er wel leuk uit zo. Laten we eerst maar zien dat we ons een beetje thuis gaan voelen. Dan komen al die andere dingen vanzelf wel een keer voor elkaar hoop ik.

Afbeelding

(Mien) Oh oh,......telefoon????? :eek:

To be continued
* * * Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken * * *
Gebruikersavatar
vipsie
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 14:17

Re: de uitdaging: Het Honkvast Huisdagboek

Ring Ring…..Ring Ring……

(Mien) Hallo, met Mien Honkvast.

(Ron) Hallo Mien, je spreekt met Ron, je weet wel, Ron Simsteder.

(Mien) dag meneer Simsteder, waar kan ik u mee van dienst zijn?

(Ron) Nou, we hoorden dat jullie aan de uitdaging groene vingers en natte tenen meedoen. Je zult wel begrijpen dat straks de hele wereld naar jullie zal kijken. En….. je weet uiteraard ook dat ik meejureer en graag naar een stel leuke dames mag kijken. Nou moet ik wel eerlijk blijven, jullie zijn niet meer de jongste dames, al ruim over de 830 dagen oud tenslotte. Dus dacht ik, laat ik die twee lieve dames eens een SMS kado doen. Wat vindt je daarvan?????

(Mien) Ooooooh, meneer Simsteder, een SMS????? Krijgen we dat van u????????? wat leuk. Maar ik moet dit wel even met Truus bespreken hoor. Maar ik denk dat zij het ook heel leuk zal vinden. Ik laat het u horen dan oke??????

(Ron) dat is goed Mien, en laten we het nog makkelijker maken, als jullie een SMS willen, dan kom je gewoon vanavond op de beachparty, dan maken we het helemaal in orde. Ik zie je dan wel.

Afbeelding

(Mien) zeg Truus, je hoorde me net toch op de telefoon? Dat was met meneer Ron Simsteder. Hij biedt ons een SMS aan voor onze rol in de uitdaging. Wat vindt jij daarvan?

(Truus) een SMS, wat is dat mien?

(Mien) dat weet je toch wel?????? Dat is regelmatig op het Simskanaal? Een Sims Makeover Session, oftewel, dan worden we totaal omgevormd, met ander haar, andere make-up, andere kleding, je weet wel.

(Truus) ooooooooooooh, dat klinkt spannend zeg, en is die mmmmmmmm lekkere meneer Simsteder er dan ook bij, vindt dat toch wel een lekker mannetje hoor.

(Mien) ja, als we vanavond naar het strand komen, dan zorgt hij voor onze SMS, zullen we gaan?

***** je begrijpt, de dames zijn razend enthousiast. Nadat de keuken opgeruimd is, de dames nog snel even in bad gaan, vertrekken ze tegen 8 uur ’s avond richting het strand. Ron Simsteder staat al te wachten. De dames worden snel het SMS beauty gebouw ingebracht. Buiten horen we alleen af en toe een gil, een Oeh en Aah, en na een 1,5 uur komen de dames buiten en nemen plaats op de strandligstoelen. *****

Afbeelding

(Ron) nou dames, dat ziet er toch perfect uit. Jullie lijken wel jongvolwassenen van een dag of 200 : ) hartelijk dank voor jullie komst.

(Mien) U ook bedankt meer Simsteder. Zeg Truus, ik ben nu lang genoeg buiten geweest, ik ga naar huis toe hoor.

(Truus) mmmmm ga maar vast Mien, ik kom zo

***** terwijl Mien naar huis gaat, loopt Truus nog snel naar Ron Simsteder toe. Ze spreekt hem charmant aan, kijkt hem diep in de ogen, houdt zijn hand even vast, buigt voorover en…………… *****

Afbeelding

(Truus) dank je wel lieve Ron, erg fijn zo’n SMS van jou. Ik eeeh, wou ook nog,….. eeeeh, nou…. Je weet wel…….. hoe zal ik het zeggen???? ….. …. Wil je verkering met me?????

(Ron) .............................

To be continued
* * * Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken * * *
Gebruikersavatar
vipsie
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 14:17

Re: de uitdaging: Het Honkvast Huisdagboek

(Truus) Nou, het valt niet mee om na zo’n leuke SMS avond ineens weer helemaal in het gewone leven te staan. Geen mens die hier schoonmaakt, grote lekkage in de keuken, moet zelf het eten klaar maken, en waar is Mien, in geen velden of wegen te bekennen, dus sta ik hier in mijn eentje te soppen.

Afbeelding

(Truus) Gelukkig is Ron nog wel even langs geweest vanavond, de lieverd. Hij is best wel handig met de zaag. Ik had hem gevraagd om even te kijken naar de tuin. De vorige eigenaar had de tuin ingedeeld in allemaal vakjes. Maar dat is niet handig. Nu heeft hij de tuin verdeeld in grotere vlakken, zodat we makkelijker de zaadjes in de grond kunnen doen.

Afbeelding

(Truus) Ron was best wel moe geworden. Dus we lopen samen naar binnen. Ik pak een lekker drankje voor hem uit de koelkast. We zitten samen op de bank en kijken tv en kletsen wat over de tuin. Ineens schuift Ron zachtjes naar me toe, legt zijn arm om mijn schouders, draait me een beetje naar rechts toe, houd mijn wang vast,……. En

Afbeelding

(Truus) Ron moest wel nog even weg voor zijn werk. Ik heb de plantjes water gegeven. Nu eerst even relaxed een douche pakken en dan ga ik vanavond bij Ron op visite. Eens kijken hoe hij woont.

Afbeelding


(Ron) Hoi Truus, hoe is het, kom binnen. Leuk je eens bij mij thuis aan te treffen. Ik laat je het huis zien. Hier beneden is het woongedeelte. Zoals je ziet hebben wij ook een boven etage. Wil je daar even kijken.

(Truus) jeetje Ron, wat een luxe allemaal. En een grote slaapkamer, en een groot bed. Hoe ligt dat ????

(Ron) Kom er even bijliggen schat, voel eens hoe zacht.

Afbeelding

***** Truus gaat zachtjes naast Ron op bed liggen. Hij houdt haar goed vast, haar hoofd op zijn schouder. Truus krijgt een kus op haar voorhoofd, haar kin, haar lippen. Ineens kraakt de deur………..wie is dat??????????????........ een paar seconden later is Truus in een druk gevecht beland, zou Ron dan toch getrouwd zijn????????? *****

Afbeelding

To be continued
* * * Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken * * *
Gebruikersavatar
vipsie
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 14:17

Re: de uitdaging: Het Honkvast Huisdagboek

***** Truus was erg geschrokken van haar vechtpartij bij Ron thuis. Jawel, hij had helemaal niks gezegd, maar hij blijkt al jaren getrouwd te zijn met Ria Simsteder. Na een onrustige nacht besluit ze ’s morgens ook maar gelijk om Ron op te bellen. En het direct uit te maken, zo, het was kort, maar dat is mijn eerste ex-vriendje dus. Mien daarentegen is gewoon druk met hele andere dingen. *****

(Mien) Oke, ik heb nu al een paar dagen een bijbaantje. Dat gaat best leuk en de centjes komen ook binnen. Ook mijn schilderijtjes worden steeds beter. Ik moet nu voor ons kantoor 10 schilderijen maken. Ik hoop dat dit lukt, want vanmorgen heb ik een afspraak met Dr. Phil. Om over mijn buitenangsten te praten.

Afbeelding

(Dr Phil) Hello Mien, how are you

(Mien) Hello doktor Phil, I am ferry vine and houw is it wif you? And sorrie vor my englishe lenguitsj, I hope you ken understand me

***** Dr. Phil vraagt of Mien naast hem komt zitten. Dan kunnen ze even praten over haar buitenprobleem. Het gesprek duurt meer dan een uur. Maar dan heeft Dr. Phil wel een goed idee hoe het met Mien gaat, en een eerste therapie om te proberen. *****

Afbeelding

(Dr Phil) Oke Mien, just go home and make a nice painting of your garden.

(Mien) mmmmm dat lijkt me een goed plan. Dan kan ik gewoon binnenblijven en door het raam naar de tuin kijken. Dan schilder ik dat mooi na. Ik hoop dat het helpt om over mijn buitenangst af te komen.

***** Truus is ondertussen gepassioneerd aan het boeken schrijven. De ene roman volgt het dramaboek op, en de royalties beginnen nu leuk op te lopen. Ze kan haast niet wachten tot het zaterdag is. Truus is ook nog angstig voor buiten, maar toch durft zij wat vaker naar buiten toe te gaan. *****

(Truus) Toen ik gisteren bij Ron weg ging was ik zo boos, dat ik even een flinke wandeling heb gemaakt door de stad. Bij het huis van de burgemeester vond ik wat zaadjes op de grond. Die heb ik vanmorgen in de grond gestopt. Ben benieuwd wat daar uit gaat groeien. Het lijken bomen, maar geen appel volgens mij????

Afbeelding

(Mien) Als jij dan in de tuin gaat werken Truus, dan ga ik daar een schilderij van maken. Dat moet voor mijn therapie van Dr. Phil

(Truus) Hoe was die Dr. Phil eigenlijk Mien, een lekker ding?????

(Mien) Nou dat vindt ik nog wel meevallen hoor. En hij zal vast wel bezet zijn. Weet je hoeveel mensen daar komen. Ik hoorde dat Oprah er pas ook nog geweest is.

(Truus) Ik zal eens kijken hoe het met jouw therapie gaat. Anders moet ik ook eens kijken of ik iets kan vinden om mij van mijn angsten af te halen.

(Mien) Nou schiet op, naar de tuin jij, dan ga ik je schilderen. Wat wil je eten vanavond trouwens????????

(Truus) Hou het maar op een boterhammetje hoor, en…….. nu wel beter schilderen als je zelfportret hoor, dat vond ik maar niks :roll:

Afbeelding


To be continued
* * * Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken * * *

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie