(Mien) Ik heb bericht van de ziektekostenverzekering gekregen. We mogen op hun kosten verhuizen om meer aan een gezonde leefwijze te werken. Dan moeten we wel meer groenten en vis gaan eten, maar dat zal wel lukken toch?
(Truus) Nou Truus, als dat gewoon thuis bezorgt wordt, heb ik er geen moeite mee hoor.
(Mien) Mmmm, nou, we moeten het wel zelf in de tuin bewerken, of in de vijvers vangen hoor.
(Truus) Ooops, buiten???? dacht het niet hoor, ik ben een binnenvogeltje zoals je weet. En..... dat huis, is dat fullservice???? met een butler, schoonmaker, kok, reperateur, enz enz????
(Mien) oooeeeeps, nee Truus, we zullen zelf flink aan de slag moeten, weet jij wat van tuinieren, vissen, huis onderhoud, koken, enz enz
(Truus) Mien, wat denk je nou toch, heb je mij wel eens wat zien doen, ik ken helemaal niks, hoe zou ik dat dan allemaal moeten leren.
(Mien) Zullen we even in de Bieb binnenwippen dan, misschien dat we dan wat uit de boeken kunnen leren voor we zelf aan de slag moeten???????

(Truus)Dat was wel een goed idee Mien, in ieder geval al een hoop opgestoken over het tuinieren, en zeker over het klussen in huis. Want ik vrees het ergste met de apparatuur in de keuken en woonkamer. Altijd gaat alles kapot, en we hebben nog maar een paar $ op de bankrekening, dus we moeten wel voorzichtig zijn. Ik zal eens informeren of ze nog iemand nodig hebben voor aan de receptie voor een part-time jobje. Moet ik alleen wel eens op de PC gaan oefenen met de word-processor. Ze zullen vast geen oude Typmachine meer hebben.

(Mien) Dat is een goed idee Truus, ik ga weer eens achter mijn schildersezel staan. Kijken of ik wat mooie dingen kan maken en verkopen op de kunstmarkt. Misschien kunnen we zo wat geld verdienen om te beginnen.

(Truus) Nou, daar zijn we dan Mien, in ons nieuwe huisje

Ik ben gelijk maaar naar binnen gevlogen. Want het is wel een hele grote tuin hoor, erg eng. Maar binnen ziet het er wel leuk uit zo. Laten we eerst maar zien dat we ons een beetje thuis gaan voelen. Dan komen al die andere dingen vanzelf wel een keer voor elkaar hoop ik.

(Mien) Oh oh,......telefoon????? :eek:
To be continued