Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

39 berichten • Pagina 2 van 2

4VJ4
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
1
Lid geworden op:
za 04 feb 2012, 13:32

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

(ja ik ben net nieuw op dit forum, en dit is mijn eerste bericht hier)

Ik speel de Sims nog niet zo heel lang. Vanaf de Sims 3 eigenlijk. Toen ik de demo voor het eerst speelde leek het me allemaal zo leuk dat ik snel daarna de Sims 3 heb gekocht. Sindsdien speel ik het wanneer ik tijd heb.
Het leukste ervan vind ik de huizen bouwen, en dat komt doordat ik vanaf de basischool al architect wil worden. En ik studeer op dit moment ook voor architect. Ik gebruik Sims 3 nu om inspiratie op te doen, qua huizen en om enkele ideeen uit te werken. (dus eigelijk om schetsen te maken)
Maar de ideeen uitwerken doe ik wel gewoon met een tekenprogramma die speciaal voor architectuur is bedoeld. Daar kun je toch wel iets meer mee.
Maar toch zitten er wel een paar Sims huisjes in mijn Portfolio, en men kan niet eens zien dat ze met de Sims 3 gemaakt zijn. :P
Het mooie van de Sims 3 huizen is dat je alles kunt bouwen zonder op allerlei dingen te letten. En je hoeft je geen zorgen te maken over de economische crisis. Want momenteel staat de architectuurbrance (en eigenlijk de gehele bouwbranche) op zijn kop. Gelukkig kun je toch nog mensen gelukkig maken met je zelf gebrouwen huizen. Ookal zijn de poppetjes virtueel :P
Gebruikersavatar
beauvb
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
171
Lid geworden op:
za 16 jul 2011, 21:04

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Sims betekend heel veel voor mij
ik was al heel lang een simmer sinds ik op de onderbouw van de basisschool zat.
(Weet niet presies meer in welke groep ik zat)
maar ik wist wel de eerste keer dat ik in aanraking kwam met sims.
dat was toen ik bij mijn beste vriendin ging spelen
ze liet town een spel zien De sims en toen begon mijn verslaving
toen ik die dag thuis kwam rende ik naar mijn vader en zei: we moeten naar de Stad om De sims tekopen!!
en later kwam de sims 2 uit en toen ging ik echt gillen
en later kwam zelffs de sims 3 uit maar mijn andere vriendin had hem eerder dus ik moest zowat huilen ze zat me er oen mee tepesten maar later mog ik het ook bij haar komen spellen ik moest al bijna huilen bij het opstart progamma omg wat vond ik dat mooi

want ik was altijd buitengesloten enzo op school de jongens wisten geen eens dat ik bestond dus speelde ik de sims en was ik juist de feest maker I LOVE SIMS
Gebruikersavatar
britje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
130
Lid geworden op:
di 31 mei 2011, 16:12

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Sims 1 kwam uit toen ik 10 jaar oud was. Mijn oudere broer had mij verteld over een spel waarin je mensjes kon besturen, net als in een poppenhuis. Ik zat nog volop in de barbiefase dus dit sprak mij erg aan. De toenmalige games bestonden vooral uit reken- en leerspelletjes. Ik hield toen al meer van tekenen en ontwerpen en school vond ik ook niet echt leuk. Het was in de tijd van Rollercoaster, maar die had ik al helemaal uitgespeeld.

Op de releasedatum fietste ik, samen met mijn broer en ons zuinig gespaarde zakgeld, naar de winkel. Terwijl mijn broer al na 2 weken was uitgekeken op het spel was ik direct verslaafd. Sindsdien speel ik geen ander spel meer. In Sims kon ik mijn creativiteit kwijt, iets wat ik in geen enkel ander spel vond.

Ik heb tot nog toe elke uitbreiding gekocht. Ik kon van de spanning nachten wakker liggen als er een nieuwe uitbreiding uitkwam. Dat is toen ik wat ouder werd wel wat minder geworden natuurlijk.

Sims heeft ook invloed gehad op mijn carrièrekeuze. Ik heb door het spel een heel eigen stijl ontwikkeld en heb daarom gekozen voor de opleiding tot grafische vormgever. En dat door een game! Best bijzonder toch?

Laatst gewijzigd door britje op za 04 feb 2012, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robin.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6398
Lid geworden op:
do 11 aug 2011, 13:28

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Voor mij betekend de sims heel veel. Ik speel de sims al toen ik 4 jaar was! Ken je na gaan. Dat is dus al 12 jaar geleden. En ik vind de sims nog steeds helemaal geweldig. Het leuke aan de sims vind ik dat je een persoon helemaal zelf kan maken en besturen en bepalen wat hij of zij gaat doen. Het verveelt nooit, want je kan telkens uitbreidingen kopen waardoor je sims weer nieuwe doelen in zijn of haar leven kan halen.
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ik speel eigenlijk ook al 12 jaar sims, heel raar eigenlijk als ik er zo overna denk :P
Ik ging een keertje bij mijn buurmeisje op de computer en zij had dus via via een kopietje van de sims, en ik vond dat zo leuk om te spelen dat er toen voor mij ook een kopietje gemaakt is. Na een heel gedoe met niet werkende diskettes enz... kreeg ik mn ouders zo ver dat ze hem voor mij in de winkel wilden kopen. Heb het een hele tijd zo gespeeld zonder uitbreidingen, totdat een buurjongen vertelde dat er uitbreidingen waren. Mijn broertje die het spelletje ook leuk vond (voornamelijk om mensen te vermoorden) kocht van die buurjongen voor een paar gulden kopietjes (die werkten gelukkig wel). De eerste de beste die daarna uitkwam heb ik gewoon in de winkel gekocht samen met mijn broertje en zus. En naderhand om de collectie echt compleet te hebben ook de gekopieerde uitbreidingen gekocht in de winkel.

De sims 2 heb ik ook heel veel plezier aan gehad en ook alle uitbreidingen en accessoires van, en nu natuurlijk van de sims 3 ook.

En waar ik het vroeger speelde wanneer ik maar kon, we hadden echt ruzie wie er eerst mocht spelen enz... Ik won meestal omdat het toch meer mijn spelletje was :P Speel ik het nu eigenlijk niet zo veel meer, er zijn momenten dat ik er echt zin in heb en zo een middag kan spelen. Maar er kunnen ook zomaar een paar weken overheen gaan dat ik het niet speel. Komt waarschijnlijk ook doordat ik het veel drukker heb dan in de tijd van de sims 1 en 2.

Laatst gewijzigd door ikkest op za 04 feb 2012, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Wij(mijn dochter en ik)spelen het spel sinds kerst 2010. :D Ik had haar het spel toen op de nintendo ds kado gegeven.Sindsdien zijn we allebei verslaafd. 8-) Het scherm van de ds vond ik erg klein en de beperking van hoe vol je je huisje kan zetten met meubels was een doorn in mijn oog dus werd er in februari 2011 de sims3 gekocht.Daar was ik helemaal weg van de details van meubels maar onze computer had er toch wel moeite mee. :( Dus werd er speciaal voor de sims3 een nieuwe computer gekocht xD en daar heb ik nog steeds geen spijt van.Ik speel eigenlijk wel iedere dag en ik ben in de loop van tijd erg goed geworden in huizen bouwen(wat ik erg leuk vind)Als ik genoeg moed heb verzameld zal ik ze eens op het forum zetten zodat jullie er een mening over kunnen geven. xD
Gebruikersavatar
vlindertjegeel
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
19
Lid geworden op:
za 22 okt 2011, 19:41

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ook ik speel de sims al heeeeeel lang .Begonnen met 1 , 2 en nu alles van 3.Het is creatief ( binnenhuis architect in het speL), ontspannend en door de sims site`s een stukje sociaal.Maar vooral het zelf bepalen wat er kan en niet kan vind ik leuk .Het "winkelen "op andere site`s en verzamelen van sims spullen is ook een favoriete bezigheid van me .Kortom ik kan me er echt dagen mee vermaken ....:-)
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ach ach ach..

Wat zal ik zeggen?
Er valt heel veel te zeggen over de Sims.
Ik speel het als sinds de eerste game en nog steeds.
Ik kan me nog goed herinneren; de tijd toen het omdraaien van het scherm alleen zijkant - voorkant - achterkant was. Dat de laadschermen voor eeuwig leken te duren, maar je er toch iedere keer weer aan begon omdat je op vakantie wou of naar de stad.

Ja, de sims betekent veel voor mij.
Er zijn zoveel momenten geweest voor mij met de Sims.
Momenten van frustratie, omdat hij weer uitviel. Momenten van trots vanwege je gruwelijke mooie huiscreaties. Momenten van verbazing omdat je iets ziet wat je niet eerder gezien had.
Ik heb zoveel uitgeprobeerd, van kleding ontwerpen tot verhalen schrijven. Noem het maar op.
Met de Sims heb ik het gevoel dat mijn inspiratie continu opgepompt word!

De Sims is gewoon de ultieme simulatiegame. Het gevoel dat je in de huid van een snob, lelijkerd, mager, slim, stoer, eigenwijs of knap persoon kan kruipen wanneer jij maar wilt is geweldig.

Ik ben van mening dat de Sims vele mensen en kinderen inspireert met de dingen die ze willen doen in het leven. Kijk naar al die custom content creators; Het is toch geweldig dat ze hun passie zo mooi kwijt kunnen hierin en daarbij ervaring opdoen? Of alle huizenbouwers die onze iedere keer weer de mond open laten vallen van hun creaties.

Ik vind het prachtig dat deze game bestaat, niet alleen voor de fun maar ook voor de creativiteit.
En daarom zal ik altijd de Sims blijven spelen! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mira17
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
162
Lid geworden op:
vr 17 jun 2011, 16:48

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Een lolletje voor mijn vrije tijd
Praatverdrijf op school
Het creëren van een eigen wereld
Mijn sim laten lijken op mijn idool
Mijn vriendin, mijn familie of op mijzelf
En het leven dan net
Iets perfecter maken
Dan de echte levenspret
Afbeelding

Dwazen spreken om iets te zeggen te hebben
Wijzen spreken omdat ze iets te zeggen hebben
Plato
Gebruikersavatar
N.Frufo
Snackventer Snackventer
Berichten:
54
Lid geworden op:
vr 07 okt 2011, 20:35

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Leuk topic lid hikji

Ga de verhalen goed lezen Sims 1 speel de ik met stof in me ogen Sims 2 maakt ik dagboeken
Sims 3 was nutteloos de Computer was goed en De Sims 3 zou beter de chijf draaien dan Sims 2
Helaas niet!

Leukste deel is Sims 1 Superstar

http://www.insidegamer.nl/community/col ... s-verkocht

Wat betekent iets dat weet ik niet een grasprietje betekent ook iets
Gebruikersavatar
Liza
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5075
Lid geworden op:
zo 11 jul 2010, 17:58

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Oioioi, ik wil ook nog wat vertellen.
Op mijn 8e speelde ik voor de eerst de sims, daarna op mijn 9e de sims 2, en uiteindelijk de sims 3! Door de sims heb ik Amber en Roos ontmoet. >w< En zonder de sims, dan had ik niet zulke cuwle mensjes ontmoet op Simsnieuws! :3
Prefer to get called Lisa. | I love Llama's. c:
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ik ben nu 14, Ik speel de Sims vanaf mijn 8ste/7de, dus al sinds 2005,2006.
Ik ben begonnen vanaf de sims 2, Ik weet nog hoe.
Ik had een leuk huis ingericht, Maar ik kon er niet in spelen want ik kon niet op 'leven' drukken.
uiteindelijk was ik gewoon een huis aan het bouwen.

Maar ik begon het spel met de uitbreiding 'Gaan het maken' wat ik tenslotte nog steeds leuk vind!
Ik heb 1x 'De Sims' gespeeld, Maar nee De sims (1) is voor mij niks.. Eigenlijk best wel een schande maar goed, Ik heb de sims 2 gespeeld (soms nog steeds) en ik speel de sims 3, en ben een die-hard fan.

Ik hoop nog vele jaren sims mee te kunnen maken!
Heerlijk spel, en blijft 100% nog wel een tijdje langer op mijn Computer!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ik speelde de voorloper Simcity al zowat vanaf het begin. Dat sims gebeuren vond ik maar raar. Totdat ik een kopie van sims1 kreeg. Toch wel leuk die sims in een denkbeeldige stad besturen. Sims2 was al uit en heb ik toen zelf gekocht. Natuurlijk meteen verslaafd. Helemaal leuk was dat je je steden uit Simcity kon plaatsen in Sims2 als een buurt. Helaas heeft sims3 deze mogelijkheid niet meer. Jammer.
Sims3 betekent voor mij lekker je fantasie kwijt kunnen in huizen bouwen, verhaallijnen bedenken, en even je eigen wereld beleven. Top game :thumbup
Gebruikersavatar
Simpower16
Snackventer Snackventer
Berichten:
73
Lid geworden op:
zo 16 mei 2010, 09:11

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ik kan het me nog herinneren toen sims 2 in de winkels lag kreeg ik alle games van sims 1 eerst wist ik nog helemaal niet wat het was, ik kreeg het van m'n opa en oma.
toen ik het geïnstalleerd had speelde ik het heel vaak aangezien ik nog maar in groep 4 zat had ik alle tijd om het te spelen het verveelde me nooit (ik liet soms per ongeluk mijn sims doodgaan maarja... :fluit )
wel jammer vond ik dat kinderen alleen ouder konden worden door te toveren.
ik heb het al heel lang gespeeld maar op een gegeven moment steeds minder omdat ik sims 2 1x heb gespeeld bij een ander toen vond ik sims 2 leuker.
toen ik 11 werd kreeg ik sims voor 5 dec. :swing
met 3 andere uitbreidingen: nachtleven, gaan het maken, huisdieren.
echt heel leuk!
toen ik 13 werd kocht ik een hele goeie game computer die ik nog steeds heb.
en ik kreeg toen van m'n ouders SIMS 3!!
toen werd ik pas ECHT verslaafd! (ik dacht dat ik dat al was :P)
en nu heb ik bijna alle uitbreidingspakketten dus ja als ik klaar ben met huiswerk ga ik lekker simsen XD (nieuw werkwoord)
Afbeelding
visit if you can :D
Gebruikersavatar
Memii
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
za 11 feb 2012, 21:26

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ik ontdekte bij een vriendin SimCity en Sims. En die speelde ik vanaf toen altijd bij haar. Daarna kocht ik de Sims2, En O Help, toen kwam Sims3. Ik had eerst gedacht dat mijn portefeille het niet nog een keer zou aankunnen om de hele collectie compleet te krijgen. :D Maar dat is toch al goed aan het lukken. :P Voor mij betekent Sims3 dat je je volledig kan uitleven. Je kan je bezighouden, en in 'je eigen wereldje' zitten. Als het echte leven je even tegenzit, kan je je zelfs afreageren op je Sims. ;)
- I will be rising from the ground, like a skyscraper -
Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Ik heb de sims ook al vanaf sims 1.
Ik ben er echt verslaafd aan.
Vroeger had ik alleen bij mijn vader sims. En daar ging ik maar 1 keer in de twee weken heen.. :S
En toen ging ik echt de hele dag simsen! :P me vader werd er gek van.
maar nu heb ik de sims ook thuis dus elke dag simsen! :wub
Gebruikersavatar
N.Frufo
Snackventer Snackventer
Berichten:
54
Lid geworden op:
vr 07 okt 2011, 20:35

Re: 12 jaar De Sims: wat betekent De Sims voor jou?

Lisaav schreef:Ik heb de sims ook al vanaf sims 1.
Ik ben er echt verslaafd aan.
Vroeger had ik alleen bij mijn vader sims. En daar ging ik maar 1 keer in de twee weken heen.. :S
En toen ging ik echt de hele dag simsen! :P me vader werd er gek van.
maar nu heb ik de sims ook thuis dus elke dag simsen! :wub
De pc en jij zaten vastgeworteld je vader moest gewoon een kapmes nodig :D :scared

Lid Riannefloortje net andersom van ik ik speel Sims 2 nu 3 niet u Sims 3 speelde 2 niet

Lid Shevens Gaan het Maken is een van de leukste van Sims 2 uitbreidings

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie