Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

30 berichten • Pagina 1 van 2

Candycherry
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
wo 24 mar 2010, 12:28

Geheime Geniale schrijver

Beste leden van SN!,

Ik wil dit even met jullie delen.

Mijn broertje is altijd heel stil geweest. Anders. Hij zegt vrij weinig als je niet naar hem vraagt. Vroeger had hij ook problemen met praten (kon dit op zijn 6e ook nog maar met moeite).
Hij was heel erg in zichzelf gekeerd.
Vrij snel werd hij gepest. Hij was de vreemde kikker, het lelijke eendje en het zwarte schaapje. Maar ik was altijd gek op hem.
Vrijwel niemand begreep en accepteerde dathij gewoon anders was. Autistisch anders.
Familie leden, kennissen, docenten en iedereen behandelde hem of alsof hij niet goed bij was. Of alsof hij een handicap had waarvoor je speciaal moet doen tegen hem.
Ik wil mezelf niet als geweldig neerzetten, maar ik vond dat echt onzin. Hij was zeker wel een leuk kind, creatief en slim.. Ik had het gevoel dat hij in een luchtbel zat en er niet uitkon en kon soms behoorlijk tegen hem uitvallen, bijna puur omdat ik het zo zonde vond.
Omdat hij echt nooit van zijn kamertje kwam en voor iedereen, zelfs mij een gamer leek die het scherm niet kon missen, ben ik hem gaan "dwingen" (hoewel aardig hoor!) om mee te gaan fietsen of sporten. En dan ineens kwam hij los.
Hij had altijd veel te vertellen, hele analyses van mensen en gesprekken waaraan hij blijkbaar passief had meegedaan.
Mijn ouders hadden hem een camera cadeau gedaan, en zijn kijk op de wereld was gewoon weg geweldig.
Maar..
Mijn broertje is altijd gepest. Mijn vader kon niet zo goed omgaan met het feit dat mijn broertje gewoon sommige dingen niet durft of echt moeilijk vind.. De wereld ziet hem als vreemd, en dat lijkt die luchtbel in stand te houden.

Nu, plots..
Ik kwam gisteren thuis en hoorde iets zeggen over het controleren op echtheid.. Ik dacht dat mijn broertje een game wilde kopen of iets dergelijks en de site niet vertrouwde.
Maar het schijnt dat hij hele verhalen heeft geschreven op internet. Parodieen op games, waarin ik situaties herken uit het leven thuis.. Hij verwoord het echt grappig.. En nu de klapper:
Een amerikaanse animatie studio heeft hem gecontacteerd.. Hij mag scripts schrijven als hij wil en zal een deel van de opbrengst gaan ontvangen. Ik heb direct naar de verhaaltjes gekeken, en zag dat ze Engels waren.
Mijn broertje mag dan wel goed zijn op school, het is me echt ontgaan dat dit niet puur leerwerk en cijfers (en goed/netjes gedrag) is, maar dat hij daadwerkelijk alles verwerkt waar hij mee bezig is.
Er zit zoveel in dat kind.. Terwijl ik al vond dat hij echt super was.
En ik kan het nergens uiten.. Geen cadeau's kopen want hij wil niks.. en niemand benaderen voor nog meer support voor hem.. Maar god, Bedanktvoor dit wondertje...

Als iemand zoiets verdient,
Is het mijn broertje.

Weet iemand iets dat ik voor hem kan doen? Ik zou zo graag helpen.. :laugh
Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Re: Geheime Geniale schrijver

wauw, wat ontzettend mooi! Ik weet even net zo goed wat ik moet zeggen. Misschien kan je hem iets geven waarmee hij zijn filmpjes nog mooier kan maken? een bewerkprogramma ofzoiets? Of heeft hij dat al? :)
Ik weet even weinig, sorry dat je zo weinig aan mij hebt. ;(
Gebruikersavatar
djon black
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3067
Lid geworden op:
di 15 dec 2009, 08:14

Re: Geheime Geniale schrijver

inderdaad een mooi verhaal, en wat goed van je broertje! :thumbup
en dan nog wel in het engels! :thumbup
kijk naar een paar bekende genieën enzo, zoals Einstein... waren die ook niet een beetje 'vreemd'?
in ieder geval, geweldig van je broertje!
en inderdaad wat Nina al vroeg, hoe oud is hij?
Afbeelding
Candycherry
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
wo 24 mar 2010, 12:28

Re: Geheime Geniale schrijver

Hij is nu 16. Begonnen op zijn 14e. In dat jaar is hij echt extreem gepest.
Je moet hem kennen om te weten hoe hij is. Als ik hem zie tussen vreemden heeft hij veel weg van een echte autist.. (Hoewel ik labels, en vooral in zijn geval echt haat). Maar als je hem 1 op 1 echt aan het praten krijgt, issie super.
T stomme is ooknog, dat hij vroeger is getest op vanalles en qua wiskunde erg slecht was, en taal gewoon belabberd slecht (als in: waarschijnlijk zal hij nooit helemaal goed praten en zijn school waarschijnlijk toch nooit halen.) nu zit hij op het vwo, zeker de beste uit zijn klas (heb althans nog nooit een rapport gezien met 5 10en en de rest 9ens..) en schrijft dus kennelijk zo'n goede Engelse verhalen dat ze hem daar willen..
Voor mij is dit echt zo'n wonder"kind". Alleen is hij nergens op tv, etc..
Hoop dat het iets wordt.. Zou het vet oneerlijk vinden als dit niet meer wordt dan het nu is.
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Geheime Geniale schrijver

Prachtig verhaal. :) Weet je zeker dat hij geen autisme heeft? :o (Ik coach een autistische jongen nu voor al bijna 4 jaar, en 1 op 1 is die geniaal maar op school gaat het super slecht tenzij ik hem achter zijn vodden aan zit en hij is ook echt een gamer).

Ik denk dat het mooiste wat je hem kan geven aandacht is. Laat hem vertellen van wat hij heeft gemaakt en over zijn games. Vinden ze leuk. :)
Afbeelding
Candycherry
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
wo 24 mar 2010, 12:28

Re: Geheime Geniale schrijver

Hij heeft wel autisme.
Alleen wil ik dat niet benadrukken met dat stempel, ik had het wel genoemd. Ik wil hem - en ieder ander die zo"iets" "heeft" - zien als een persoon met wat extremere trekjes.. Daar komt het op neer. Als mensen er namen aan willen geven, moeten zij dat weten.

Ik heb zonet een verhaal van hem in word gezet
ongeveer 150 pagina's (en hij heeft 5 verhalen!).. En wij maar denken dat hij mario zat te spelen.

Zoiets vind ik echt gewoon mooi aan de wereld. Van die pareltjes die er niet over opscheppen of ermee te koop lopen.

:) Just wanted to let him shine somewhere..

Heb m de hele middag achterna gezeten met vragen over hoelang hij het al doet, waarom, waarom hij niks zei.. etc. Maar het lijkt hem alleen maar te gaan irriteren. Dat is dus wel typisch autistisch.. Ze lijken eenzaam. Maarhet is een keuze, die hen beter bevalt.. Tenminste in hetgeval van mijn broertje:).
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Geheime Geniale schrijver

Echt veel respect! ;o

Ik heb alleen geen idee wat je zou kunnen doen ;$
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Candycherry
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
wo 24 mar 2010, 12:28

Re: Geheime Geniale schrijver

Hij weet denk ik wel wat ik ervan vind. Ik heb m vanmiddag meegenomen naarhet dorp: kies maar een spel uit, whatever je wil! :)
(Hij heeft geen baantje, dus moet voor zijn favo games wachten op zn verjaardag etc.)
Maar niks.. Zat niks tussen..
Had m t bijna in de handen geduwd :P
Maargoed. Zo issie.
Ik studeer nu iets waarbij je ook story telling krijgt, heb hem mijn boeken daarvan maar geschonken. Hoop dat hij daar iets mee kan.
En verder is het gewoon vrij moeilijk om hem iets te geven.

Mja.. Jammer dat hij geen sims speelt! Had graag simsverhaaltjes gelezen :P
Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Geheime Geniale schrijver

Weet je ook wat voor type autisme hij heeft? PDD-NOS, Asperger, Savant oid?
Heb zelf lichtelijk PDD-NOS, en ik weet hoe het is om gepest te worden om dat soort dingen. Maar nu lach ik gewoon mee, beetje zelfspot is nooit erg :flapper
En dat hebben die auti's wel meer, zijn ze goed in één ding en lager dan gemiddeld op andere gebieden ;)
En ik ben dan gewoon prettig gestoord, anders zou ik De Sims niet spelen :P

Edit: Ik merk het zelf ook, ik kom bijna nooit van mijn kamer af en als iemand wat wil gaan doen dan weet ik opeens een hele hoop te vertellen. Best gek. Maar ja, je wordt ook niet veel geprikkeld als je niet veel doet en als je dan voor jou nieuwe dingen doet.. :thumbup

Edit2: Met heel veel training en hulp merk je steeds minder dat ik dit heb, en dat merk ik dan zelf ook wel :>

Edit3: Goh, derde edit al weer. Maar goed, vroeger keek ik nooit iemand aan of er net naast. Nu doe ik dat gewoon uit gewoonte, ik weet niet beter. En meer van dat soort zaken.
Laatste edit trouwens, want ze zijn bijna weer op voor vandaag en ik heb er nog wel wat nodig :huh
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Liza
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5075
Lid geworden op:
zo 11 jul 2010, 17:58

Re: Geheime Geniale schrijver

Wauw, ik las het, en het is zo inspirerend. Erg mooi verhaal, en ik heb zelf ook geen idee wat je hem kan geven..

EDIT: Misschien kan je van één van z'n verhalen een boek laten maken, in het geheim zodat hij er niet achter komt en die dan geven?
Prefer to get called Lisa. | I love Llama's. c:
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Geheime Geniale schrijver

Candycherry schreef:Hij heeft wel autisme.
Alleen wil ik dat niet benadrukken met dat stempel, ik had het wel genoemd. Ik wil hem - en ieder ander die zo"iets" "heeft" - zien als een persoon met wat extremere trekjes.. Daar komt het op neer. Als mensen er namen aan willen geven, moeten zij dat weten.

Ik heb zonet een verhaal van hem in word gezet
ongeveer 150 pagina's (en hij heeft 5 verhalen!).. En wij maar denken dat hij mario zat te spelen.

Zoiets vind ik echt gewoon mooi aan de wereld. Van die pareltjes die er niet over opscheppen of ermee te koop lopen.

:) Just wanted to let him shine somewhere..

Heb m de hele middag achterna gezeten met vragen over hoelang hij het al doet, waarom, waarom hij niks zei.. etc. Maar het lijkt hem alleen maar te gaan irriteren. Dat is dus wel typisch autistisch.. Ze lijken eenzaam. Maarhet is een keuze, die hen beter bevalt.. Tenminste in hetgeval van mijn broertje:).
Was ook niet als label plakken bedoelt. :o
Laat vooral de gesprekken op zijn manier gaan en push niet teveel. :) Ik ben niet alwetend, maar dat helpt bij mij. :)

Prachtig inderdaad zo'n parel die gewoon niet gaat schijnen voordat hij er aan toe is!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie