Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1651 berichten • Pagina 76 van 83

Lestis
Oplichter Oplichter
Berichten:
1374
Lid geworden op:
do 23 mei 2013, 18:56

Re: Het grote school-topic

Ok ik zit echt met een probleem dus misschien weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb een ongelooflijk slecht cijfer voor mijn natuurkunde gehaald :( (een 3,3)
Nog nooit had ik zo'n diepe onvoldoende voor een proefwerk en ik kan hem niet herkansen. Nu durf ik het niet aan mijn ouders te vertellen want met een ng/nt/em profiel hameren ze echt op natuurkunde. En ik wil graag iets met Ng doen. Ik wil natuurkunde ook niet laten vallen want ik vind het wel echt een leuk vak. Mijn vrienden zijn er wel goed in en ik heb ze om hulp gevraagd en zij legden me dan dingen uit. Dat hielp bij mijn so en daar had ik een 8 voor, maar nu heb ik dus voor hetzelfde onderwerp een 3,3 :/ Ik heb wel de motivatie om het op te halen en ik kan het best maar ik ben bang voor de reactie van mijn ouders. Vooral mijn moeder gaat een hele lange preek geven en zeggen dat ik dus geen natuurkunde kan. Nu ben ik in paniek want ik weet niet of ik het wel of niet moet zeggen. Ze weet dat ik een klas heb die goed is in natuurkunde en mijn vrienden hebben allemaal een 7 of hoger. Ik kan het ze ook niet vertellen als; ik ga de volgende keer beter leren, want ze denken gewoon dat ik het dan niet aan kan. Ik wil het ze wel vertellen maar ik durf het niet... Woensdag krijg ik mijn pw terug en dat weten zij ook. Wat moet ik doen!? D:



V Hetzelfde is me ook overkomen voor Grieks. Ook een 3,3. Ze was 3 weken weg en ik geef toe dat ik in de tussentijd te weinig zelf deed. Dat ben ik nu aan het ophalen maar ik kreeg laatst na mijn examenstof ineens een onverwacht ho voor Grieks dus ik begin de derde periode slecht. En mijn ouders kijken er echt direct na alsof ik het niet kan. En dan ga ik een lange preek krijgen van nu wordt het wel lastig met je profiel, misschien moet je toch maar EM doen. En ik vind natuurkunde best lastig maar ik wil er wel voor werken. Alleen ik wil mijn ouders niet teleurstellen :(

Laatst gewijzigd door Lestis op zo 12 jan 2014, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Het grote school-topic

^
Als ik jou was, zou ik het gewoon eerlijk vertellen. Beter dat, dan dat ze er zelf achter komen. Bovendien is het toch meer dan normaal dat je eenns een slecht cijfer haalt? Ik heb voor vakken die me goed liggen ook wel eens een slecht cijfer. Kan gebeuren. Maar als je cijfers er voor de rest mooi uitzien, dan kun je toch niet alles over één kam scheren door één slecht cijfer?
Als je genoeg inzet hebt, en het echt wilt. Dan zullen je ouders dat ook vast wel begrijpen. Je kunt het altijd proberen. :)
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het grote school-topic

@Lestis
Bij Natuurkunde kan je een goed of een slecht cijfer halen, er is echt geen tussenweg. Als je 1x een slecht cijfer haalt voor Natuurkunde is het niet erg, het kan gebeuren dat je een keer een slecht cijfer ervoor haalt. Ik zelf heb nu een NT/NG profiel, ook met natuurkunde. Ik ben er echt geen ster in, en mijn cijfers zijn erg verschillend. Je moet wel gewoon eerlijk zijn tegen je ouders maar ook zeggen dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren met natuurkunde. Als je alleen maar zulk soort cijfers haalt, okay, dan verdien je wel een preek, maar als je er 1 of 2 haalt. Scheikunde, biologie en wiskunde is ook erg belangrijk bij NT en NG, vooral voor de exacte vakken. Als je ermaar voor zorgt dat je gemiddeld rond de 6 á 7 hebt voor die vakken (inclusief Natuurkunde) is er niks aan de hand. Ik stond er vorig jaar net een 6 voor, en toch heb ik het gekozen. Zolang je zelf ook maar motivatie hebt is er niks aan de hand. Jammer dan, een keer een slecht cijfer. Dan zorg je toch dat je voor de volgende toets een goed cijfer hebt?
Je kan het slechte cijfer vertellen als je er ook een keer een erg goed cijfer voor hebt. Maar je moet je echt niet zoveel zorgen maken over een keer een slecht cijfer, zolang je cijfers niet altijd zo zijn. Afentoe een onvoldoende gaat niemand aan dood, zolang je ze maar ophaalt en gemiddeld een voldoende staat ;)

Had een 7.5 voor PO maatschappijleer, mega hoog, omdat ik er geen flikker aan heb gedaan ;3
We zijn wel bezig met een *** hoofdstuk bij maatschappijleer, de politiek. Hoe hard ik ook leer, snap er niks van. We zijn al 3 weken bezig en ik weet net het verschil tussen links en rechts ><


Een bekend probleem hoor, ik mag hier thuis niet blij zijn met een 6.9 of lager, pas als het een 7 ofzo is mag ik er trots op zijn. Mijn ouders kunnen ook echt zeiken over mijn cijfers, en helaas helpt dat bij mij ook niet echt met mijn motivatie omdat ik al van "nature" negatief ben ikgesteld.
V

Laatst gewijzigd door Simmielove op zo 12 jan 2014, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Lestis
Oplichter Oplichter
Berichten:
1374
Lid geworden op:
do 23 mei 2013, 18:56

Re: Het grote school-topic

^Ik hb ook maatschappijleer en daar heb ik dan weer geen moeite mee. Maar mijn ouders vinden Maatschappijleer ook niet zo bijzonder omdat het niet echt een belangrijk vak voor mijn profielen vormt.

het vervelende vind ik dat ik er zelf ook van baal en dat ze altijd ongelooflijk teleurgesteld zijn. Mijn ouders zijn gewoon lang niet zo makkelijk om het gebied van cijfers :/ Ik sta nu gemiddeld een 5,64 en dat wordt vaak een 6- bij ons. Die zien ze dus echt wel staan. Als ik een 4 had was het al weer een 5,8 en het vervelende is ook gewoon dat al mijn vrienden geen moeite hebben met het vak. Dan hoor ik nog 2 weken aan dat zij er een 9,3 voor hebben.

Ik wil het mijn ouders graag vertellen maar dan krijg ik een preek van 2 uur en zeggen ze dat ik toch maar geen nt/ng erbij moet kiezen terwijl ik dat wel wil. Mijn moeder zij ook toen ik het voorzichtjes durfde te beginnen laatst van: met een 4 ben ik teleurgesteld in je maar dat haal je misschien nog op. Maar lager dan moet je niet veel verwachten. Dan kan je het vak gewoon niet.' Toen durfde ik het dus al helemaal niet meer!


V Dat hebben ze bij ons ook en dat wil ik ook graag doen. Maar hoe vertel je het. Ik kan moeilijk aankomen van hé mam hé pap ik heb een 3,3 voor natuurkunde. Dan schrikken ze zich kapot en zijn ze echt boos :cry . Het vervelende is dat ik bij het leren echt dacht dat ik het kon maar dat het proefwerk gewoon vreselijk ging. Maar ja als ik zeg dat het vreselijk ging geloven mijn ouders dat het dus van de 4-7 ligt. :huh Dat begrijp ik dus niet en mijn ouders schatten mij soms gewoon te hoog in denk ik :$ Mijn cijfers lopen nu op van 5,12 - 9,17 maar van de hoge cijfers kijken ze er ook gewoon niet van op. Ik heb nu dus 1 onvoldoende voor Grieks en een 6- voor Natuurkunde ik heb nog een 6,47 voor biologie en de rest is allemaal 7 of hoger (drama ook een 6 maar daarvan weten mijn ouder dat het cijfer niet klopt omdat ik al 5 jaar toneel doe en hebben ze gewoon keihard gelachen omdat ze weten dat het niet klopt) waaronder 2 negens maar toch balen mijn ouders dan. Ik kan het toch ook niet helpen dat ik niet perfect ben :cry ?

Laatst gewijzigd door Lestis op zo 12 jan 2014, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
simsverslaaft
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
862
Lid geworden op:
za 07 mei 2011, 09:40

Re: Het grote school-topic

@lestis
Ik zou het ze wel vertellen maar ik zou er dan ook bij zeggen dat je van dit onderwerp gewoon niet veel snapte. Als je zelf ermee zit dat je zo laag staat voor natuurkunde kan je natuurlijk altijd nog kijken of je er bijles in kan krijgen. Dat kost misschien wel wat maar als je dan wel goede cijfers haalt en je ouders je je niet meer op je nek zitten is dat het geld volgens mij wel waard. Bij ons op school (Newmancollege) kan je bijvoorbeeld bijles krijgen van een leerling uit een hogere klas of zelfs een leraar.
Afbeelding
Lestis
Oplichter Oplichter
Berichten:
1374
Lid geworden op:
do 23 mei 2013, 18:56

Re: Het grote school-topic

Ik heb het uiteindelijk maar verteld... Ze reageerde totaal anders dan normaal wat gelukkig positief was :P
Dus ik ben vooral opgelucht dat ze niet boos is. Nu moet ik gaan kiezen of ik mijn cultuurreis richting Rome, Griekenland, Napels of Sicilië wil. 1e keus Griekenland 2e keus Sicilië. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit ik wil liever gewoon ene leuke reis met mijn vrienden :)
Gebruikersavatar
Mavless
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
157
Lid geworden op:
di 06 aug 2013, 12:34

Re: Het grote school-topic

Tot mijn verbazing haal ik de laatste tijd alleen maar goede cijfers voor Wiskunde..

Repetitie hoofdstuk 4: 8,6
Repetitie hoofdstuk 5: 8,0
S.O Pijlenkettingen: 8,0
Repetitie hoofdstuk 6: 9,3

Als ik zo door ga en ook voor de andere vakken goede cijfers haal, ben ik er zeker van dat ik volgend jaar naar TL2 kan ipv KGT2
If you have a dream, follow it.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het grote school-topic

7,2 voor informatica, een wonder een voldoende, zeker als je mijn informatica leraar hebt.
En een 5,3 voor maatschappijleer, voor dst hoofdstukmpolitiek want ik niet kan :)
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Murphy
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
za 11 jan 2014, 12:09

Re: Het grote school-topic

Wow, opees weer goede cijfers terwijl ik ze gewoon verkloot. Ik d8 écht dat ik een dikke 4 had.
9 voor Godsdienst, 8.2 voor Mens & Maatschappij & 7.8 voor LO.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het grote school-topic

Yay, 7,4 voor scheikunde SE! Super hard voor geoefend,veel oefentoetsen enzo en gelijk het hoogste cijfer. Scheelde wel omdat onze leraar veel zei tijdens de toets, als er iets in het lichaam gebeurd zei hij dat het een neerslagreactie en een oplossing zou zijn, super makkelijk dus! Alleen gaan heel veel weer zeiken omdat ze een slecht cijfer hebben, en er volgens mij niet veel voor geoefend hebben. Met leren alleen slaag je voor scheikunde niet, ook niet voor wiskunde of natuurkunde.

Morgen biologie repetitie, bleg, dat zijn echt rot toetsen, heb dr niet eens voor geleerd, hebben morgen toch 2 uur en in het uur ervoor mogen we altijd leren
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Het grote school-topic

Eerste periode ging redelijk, tweede periode perfect, en nu, in het begin van de derde periode, zou "waardeloos" nog een understatement zijn. Ik ben over het algemeen nogal nonchalant over onvoldoendes, maar als het zo doorgaat kom ik weer in de bespreekkamer.
Dat wordt internetgebruik verminderen en weer eens huiswerk maken :')
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
simsverslaaft
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
862
Lid geworden op:
za 07 mei 2011, 09:40

Re: Het grote school-topic

Ik heb echt zoo geen zin in morgen. Eest heb ik een informatica pta over databases (SQL), daarna een pw natuurkunde over trillingen en golven, dan een m.o. biologie over evolutie én ook nog eens de shuttlerun bij gym. En dan zeggen ze dat ik niet kan plannen...
Afbeelding
Gast0698
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2551
Lid geworden op:
za 02 jun 2012, 20:02

Re: Het grote school-topic

^argh shuttlerun heb ik ook gemoeten gisteren..

mijn punten:
Afbeelding

ik sta er best goed op bijna allemaal 7 en 8 ten
maar kijk, dat komt gewoon ik zit nu op vmbo basis in de 2de en het is gewoon heel makkelijk :flapper
en ik leer niet eens en we praten maar gewoon wat onder de les! als iemand mee gaat kijken een dagje in onze klas echt waar, je denkt echt van: oke dan doen jullie dit. we zitten alleen te praten en niet veel te doen xD zo fijn he! (A)
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het grote school-topic

Haha, 0 punten gehaald voor de wiskunde olymipiane dinges. Als t toch gaat meetellen krijg ik een 1 em ga ik serieus van een 7,8 naar een 6,8
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
Mavless
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
157
Lid geworden op:
di 06 aug 2013, 12:34

Re: Het grote school-topic

Een 7,0 gehaald voor een Repetitie Nederlands, en normaal zou ik dat eigenlijk niet zo leuk vinden want ik vind dat ik voor Nederlands minimaal een 8 zou moeten halen, ik ben erg heel erg goed in. Maar bij deze repetitie ben ik er juist weer trots op omdat er 3 onderdelen waren op die toets die ik echt totaal niet snapte, ik dacht dat ik ze verprutst had maar dat viel wel mee. Een paar aantal fouten, voor de rest is hij wel goed gemaakt. :swing

Ik heb trouwens ook mijn nieuwe rooster gekregen:

1-7
1-5
1-7
1-7
1-6

Met vandaag 7e uur uitval, want mijn lerares Kunstvakken is naar zo'n vakkenmarkt met een havo klas, dus lekker 13:30 vrij ipv 14:45
If you have a dream, follow it.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie