Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

135 berichten • Pagina 1 van 7

marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Het Schrijftopic

de titel is misschien een beetje vaag, maar ja. Zijn er mensen die verhalen schrijven? niet perse met een uitgeverij hoor, maar ook voor de lol?
Ik heb volgens mij hier eerder -halfjaar geleden :sweatdrop -al zo'n soort topic gezien, maar in de zes bladzijdes die ik gevonden heb kon ik hem niet vinden. en om nou 20 bladzijdes vol oude topics door te bladeren :sleep Sory als er al een topic bestond hier over.(A)
Maar ik vraag me af: zijn hier schrijvers?
______________________________________________________________________________________________
Zelf schrijf ik nu in me eentje maar was gestart met 2 andere vriendinnen. Maar ze zijn nu gestopt en ik ben nu op 10/11 Word pagina's. De hoofdpersoon is Louise,
en die heeft een heleboel problemen. En de rest.. staat in het verhaal :P
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Re: Het Schrijftopic

Ik bedenk altijd hele verhalen in mijn hoofd, maar ik heb nog nooit de moed verzameld om het ook daadwerkelijk te schrijven. Ik neem het me telkens voor, maar er komt vaak helemaal niks van. >.<

V Nee, ze blijven vaak gewoon in mijn hoofd hangen. ;) Sommige ideeen werk ik echt uit, maar dan niet in een verhaal op papier. HSOD is bijvoorbeeld als een verhaal in mijn hoofd begonnen, hoewel het later totaal anders is gelopen (natuurlijk), haha :p

Laatst gewijzigd door Hikari-desu op ma 21 mar 2011, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Het Schrijftopic

^ jammer. Maar je schrijft het dus ook niet 'even' op een kladblok of iets anders?

@ Zinooo het is een verhaal van allerei dagboeken bij elkaar ;) . dus het is nogal moeilijk om ergens een stukje uit te knippen. oh wacht, ik kan iets anders neerzetten: ( Ik hou van zulke dingen te bedenken, dus het kan een beetje raar overkomen ;) vooral omdat het maar een stuk van een stuk is xD)

Louise is een achtstegroeper en heeft een heleboel problemen.
En nou niet echt ‘normale’ problemen. Echt niet.
Want ja.. achtstegroepers hebben toch niet zoveel –en zulke grote- problemen?
In haar schrift schrijft ze de belangrijkste dingen op.

Jochem heeft zijn eigen bende opgestart. Zijn bende was de beruchtste van de stad.
Tot dat Leonie erbij komt. En natuurlijk krijgt Louise juist dán weer ‘kuren’.
Soms wil hij wel eens het belangrijkste kladblok van hem verscheuren, want die staat vol met de roven van de bende. Ook de mislukte.
Zijn oude, beruchte en meest georganiseerde bende van toen is in een groepje prutsers veranderd.

Lena is de bezorgde vriendin van Louise, en ook de beste. Lena weet dat Louise geheimen heeft, maar ze vind het best. Tot ze Louise in het park ziet, met een aantal jongens en één meisje bij d’r.
Ze vertrouwd het niet, en is sindsdien alles gaan opschrijven, voor wat meer duidelijkheid.

Leonie is nieuw in de bende. Ze krijgt totaal geen respect, en helemaal niet nu ze het verprutste.
Ze kijkt op naar Louise, een jonger meisje, wat toch respect krijgt van de jongens.
Ze heeft het voor haar opgenomen, en bovendien is ze niet bang voor de leider. Wat zij dus wel is.

Het zijn nog niet eens alle hoofdpersonen xD En let niet op de taal/spellings fouten. Ik typ eerst nog even alles in Word en ga uiteindelijk wel ooit de grammatica controleren :)
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het Schrijftopic

Ik maak zelf graag verhaaltjes ;D
Ik had zo'n topic ;P
Ik ben nu bezig met een verhaal, ik ben al op de helft van Hoofdstuk 2 :D
Alleen is Hoofdstuk 1 erg kort :sweatdrop
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Het Schrijftopic

Ik schrijf eenoooorm veel. Haal telkens bij de Action van die hard cover boekjes en klieder die gerust in een dag of twee vol, en dan hele fantasie verhalen.

Vroeger deed ik het vooral met vriendinnen, dan hadden wij een schrifje en dan om de dag of om de week(hing van het huiswerk af) gaven we die aan elkaar af en schreef iedereen een aansluitend verhaaltje er bij aan.

Plus ik schreef toen ik 15/16 was ook fanfiction verhalen :P
Gebruikersavatar
Emma
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6162
Lid geworden op:
do 25 mar 2010, 13:37

Re: Het Schrijftopic

Ik heb ergens een schrift liggen dat helemaal ondergekrabbeld zit met korte verhaaltjes die in mijn hoofd schieten. En ook nog ergens een topic rondhangen :P
Afbeelding
eyes as bright as the night sky .
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Het Schrijftopic

Ik schreef ook best veel, nu schrijf ik alleen nog maar Sims 3 dagboeken. Heb op de oude pc nog heel veel onafgemaakte verhalen staan, ik vind het altijd erg leuk om die terug te lezen. Misschien dat ik binnenkort weer eens wat ga schrijven, maar nu heb ik het druk genoeg met 3 Sims 3 verhalen en al mn schoolwerk.
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Het Schrijftopic

leuk allemaal, en er zijn veel meer mensen die schrijven dan ik had gedacht. maar ik moet 7 bladzijdes overtypen nog, maar ik heb er echt helemaal geen zin in. Maar hoe groot zijn jullie hoofdstukken ongeveer? die van mij is 7 blz, maar dat komt omdat ik geen zin meer had om te schrijven voor haar dagboek :$ .
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Re: Het Schrijftopic

Nou, laat ik toch maar even gebruik maken van de gelegenheid en een kort stukje schrijven:
--------
De regendruppels kletterden tegen het raam. De wind beukte tegen de dunne muren. Ik zat ingepakt in mijn deken op de bank, met mijn lange blonde haren in een slordige knot en opgetrokken knieën op de bank. Een slof hing aan mijn voet, de andere was al op de grond gevallen.
Ik voelde me net een klein kindje dat haar mama miste. Ik had haar al een sms'je verstuurd, maar die heeft ze natuurlijk nog niet gelezen. Misschien ligt ze zelfs nog op de operatietafel, terwijl de chirurgen de laatste resten van haar tumor weghalen. Nee, niet aan bloederige dingen denken, zeker niet nu.
Ik probeerde mezelf in slaap te wiegen, iets dat natuurlijk niet lukte. Ik was te bang. Niet bang voor wat er met mama zou gebeuren, maar bang voor mijn eigen lot. Ik nam nog een slok van mijn inmiddels ijskoude frambozenthee. Brr, niet echt lekker.
Toen hoorde ik het. Lichte, voorzichtige voetstappen in de gang. Wat vreemd dat ik niet het slot van de voordeur heb horen opengaan. Dit kon niet goed zijn. Ik stond op en hield mijn oor tegen de deur. Hm, niemand. Het zou mijn verbeelding wel zijn geweest. Ik plofte weer neer op de bank en pakte een handje paprikachips. Nu hoorde ik ze weer, dit keer luider. Duidelijker.
Pijlsnel schoot ik van de bank en sloop naar de keuken, onder ht tafeltje. Mijn deken vouwde ik als een schuilkelder om me heen.
Met een luide kraak ging de woonkamerdeur open.
"W-wie is daar?" klonk mijn stem in het holst van de nacht. Ik hoorde de gevallen chipjes kraken onder zijn voeten. Zijn zware ademhaling klonk steeds dichterbij. Mijn hart bonkte in mijn keel. Kaboem. Kaboem. Een bleke hand met lange, knokige vingers grijpt onder de tafel.

Laatst gewijzigd door Hikari-desu op di 22 mar 2011, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het Schrijftopic

Leuk Hikari ;D
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Het Schrijftopic

Ja, ik ook!

Ik schrijf ook wel verhalen als dagboek vorm. Maar ik heb al 2 keer een boek proberen te schrijven wat nergens op uit komt. Nu weer, maar ik vergeet altijd verder te schrijven.
Afbeelding
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Het Schrijftopic

wow, dat is echt mooi geschreven!

V dat is echt veel :O waar gaat het over?

Laatst gewijzigd door marlinde op di 22 mar 2011, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

Re: Het Schrijftopic

Ik heb in totaal echt iets van 30 verhaaltjes op de computer staan, allemaal van 1, 2 of 3 hoofdstukken haha. Ik heb nooit de moed om verder te gaan. Hoewel ik laatst weer zin kreeg om te schrijven. Komt vast door de lente :P
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie