Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

3741 berichten • Pagina 186 van 188

marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Waar erger jij je aan?

Door het gebruik van de Engelse taal, gaat de Nederlandse achteruit, en dat bedroeft mij zeer.
Ook: wat is chill? een woordenboek online zegt: "genieten." Dus dan zegt gebruiker Simsfreak eigenlijk dat sommige mensen eens moeten genieten. genieten waarvan? van het leven? van de nederlandse taal? iig niet de engelse.
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Waar erger jij je aan?

We hebben genoeg leenwoorden uit het engels, neem Computer. We gaan daartoch geen rekenaar van maken of zo? Dat me moeder in plaats van mijn moeder is veel malen erger, omdat het een taalfout betreft. Die engelse woorden af en toe, niet. Bovendien sommige uitdrukkingen bekken in het engels beter dan in het nederlands.
gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: Waar erger jij je aan?

Ik geef Marlinde eerlijk gezegd gelijk, maar het hangt er wel erg van af wat.
Sommige woorden zijn nu eenmaals uit het Engels ontleend en er bestaat niet echt een officieel nederlandstalig woord voor, en het uit het Engels ontleende woord is dan eigenlijk ook wel echt een nederlandstalig woord (het staat in het woordenboek, het nederlandstalige)
maar als er wél een doodgewoon, normaal nederlandstalig woord voor is...?
Een zin met: - 2 nederlandstalige woorden - engelstalig woord - nederlandstalig woord...Geef toe, dat is belachelijk. Als het nu echt een uitdrukking ofzo voor is is het maar normaal, maar een nutteloze, wilde mix van woorden uit verschillende talen in één zin...? Nee.


Kom ik hier ook nog eens.



En om het feit dat nog altijd het waar erger jij je aan topic is:
Firefox, verschrikkelijk traag. Ben het verplicht te gebruiken (oké, niet verplicht, maar daar dacht ik als 1e aan en ik gebruik het nu al een week) omdat google chrome het blijkbaar heeft begeven op mijn fossielachtige laptop.

Dit weekend krijg ik een nieuwe (H)
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Waar erger jij je aan?

^ Wat vervelend! :( Dat is dus waarschijnlijk een virus, dus ik zou zo snel mogelijk je virusscanner eens een volledige scan laten draaien. Al werkt dat niet, dan willen programma's zoals Malwarebytes vaak nog wel helpen, of door gewoon zo'n soort tutorials op internet te volgen. Kijk ook goed bij je lijst van alle programma's of daar niet iets vreemds tussen staat.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie