Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

2155 berichten • Pagina 103 van 108

Imme
Teamlid Teamlid
Berichten:
14216
Lid geworden op:
za 28 mei 2011, 20:01

Re: Het Grote MeidenTopic

Ik ben ook heel onzeker en verlegen. Maar heb geen idee hoe je dat kan oplossen. Sommige mensen hebben gewoon iets te veel zelfvertrouwen en vinden zichzelf geweldig, daar kan ik dus echt niet tegen. Ik wou dat ik ertussen in zat, dus niet te veel zelfvertrouwen maar ook niet te weinig, maarja het is niet anders.
Gebruikersavatar
pipapanda13
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4729
Lid geworden op:
di 21 dec 2010, 13:57

Re: Het Grote MeidenTopic

@ Sanne:
Geen idee maar het is iets dat je gewoon moet hebben denk ik :s
Ik ben ook wel eens onzeker enzo maar ik pas op met wat ik zeg, en dat zorgt er dan meestal voor dat ik een beetje neutraal ben zegmaar :s

Het is een beetje een rare zin om te snappen :P
Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: Het Grote MeidenTopic

ik heb ook niet heel veel zelfvertrouwen maar als iemand bijvoorbeeld iets vervelends tegen je zegt moet je gewoon denken aan mensen die om je geven, bijvoorbeeld vriendinnen. Hun mening over mij is het belangrijkst :)
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Het Grote MeidenTopic

Je moet niet altijd nadenken over de gevolgen die het heel misschien zou kunnen hebben. Gewoon doen.
Natuurlijk moet je je niet als een egoïstische trut gaan gedragen, maar jullie snappen me wel toch? :p
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
Evannahsue
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
384
Lid geworden op:
za 02 apr 2011, 10:00

Re: Het Grote MeidenTopic

Dat is het met onzekere mensen, die denken juist over alles na :)

Probeer eens wat dingen die je normaal 'eng' vind bij mensen uit die je wel vertrouwd en waarvan je niet denk dat ze je snel zullen uitleggen. Of probeer eens eerst andere angsten te overwinnen :)

En bedenk je ook dat veel van die meiden ook heel onzeker doen maar dit juist als arrogant naar buiten brengen!

v En de eczeem gaat niet weg? Dan werkt de zalf toch ook niet?

Laatst gewijzigd door Evannahsue op vr 10 feb 2012, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Het Grote MeidenTopic

Evannahsue: Ik smeer elke dag mijn benen in met zalf die ik van de dermatoloog heb gekregen ;) En ik doe het alleen maar in de zomer, in de winter draag ik toch alleen maar lange broeken.
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Het Grote MeidenTopic

Ik ga volgende week voor de 3e keer naar de veel te dure dermatoloog, al 5 verschillende zalven, 2 pillen en 2 'douchestijlen' geprobeerd en niks helpt. Laatst zo'n jeuk dat ik er van moest huilen. Hmm :'(
Afbeelding
Gebruikersavatar
ixkilledxthexcookie
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2063
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 20:33

Re: Het Grote MeidenTopic

@Sanne Ik was vroeger ook heel onzeker en daardoor ben ik ook veel gepest. Maar daardoor heb ik geleerd dat ik voor mezelf op moet komen. Tegenwoordig zeg ik ook gewoon wat ik ergens van vind. In het begin konden mensen dat niet erg waarderen en ging zielig tegen mij lopen doen. Maar je moet gewoon denken: Ik ben cool en mensen die dat niet in zien, zijn gewoon stom (: Let ook op je houding, vooral als je iets van gepest ofzo wordt. Als je je rug recht dan straal je al wat meer zelfvertrouwen uit. En zoals Loungefan al zei, neem alleen aan wat je vriendinnen van je zeggen en laat de rest maar gewoon praten. Je vriendinnen weten tenminste hoe je echt bent. En als je die anderen gewoon negeerd, zullen ze echt vanzelf ophouden aangezien de lol er dan voor hun af is. Dat is heel moeilijk, ik weet het. Maar je moet het gewoon proberen, want het werkt wel.
Ja, ik heb hier heel veel ervaring mee. Dus als je erover wilt praten, kun je me gerust pm'en (:
Afbeelding
Call me Linss, or Linsey, whatever you like best :3
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Het Grote MeidenTopic

Ik word altijd rood als ze wat zeggen, omdat ik met rust gelaten wil
Worden, en dan word het bog erger. Ikba er best wel van, ik heb eigenlijk nu ook maar 1 vriendin en die zie ik dan een keer per week, ik sta ook altijd alleen in de pauzes. K wou dat ik naar de andere school was gegaan, dan he ik tenminste nog vriendinnen gehad, ik vond het geen fijne school, maat achtetaf had ik er beter naaryoe kunnen gaan. Maar ik ga niet switchen van school, want dan word alles juist erger :x
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Het Grote MeidenTopic

@ Evannahsue (sorry, beetje late reactie)

De eczeem is al voor 98% weg, m'n huid blijft alleen erg gevoelig en droog. En hier en daar eens een plekje ;) Maar ik wil niet dat het terug komt als ik ga ontharen.
Gebruikersavatar
Evannahsue
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
384
Lid geworden op:
za 02 apr 2011, 10:00

Re: Het Grote MeidenTopic

Als het al grote deels weg is zou ik toch voor scheren kiezen en daarna goed je huid insmeren :) Dan moet het eigenlijk niet heel veel kwaad kunnen! Wil je liever niet scheren dan gewoon gaan voor de Veet ontharingscreme voor gevoelige huid :)

Vorige week bijna flauw gevallen door de eisprong :S Deed echt zo veel pijn!

v Ik heb ook Psoriasis. Echt mega vervelend! Ik had een creme van de dermatoloog maar die is nu op. Ik gebruik nu elke dag een milde facewash.. en daarna smeer ik mn gezicht licht in met zwitsal creme voor overgevoelige huid.. heerlijk! Nergens last meer van.. alleen bij erge weerschommelingen, die gaat mn huid zo jeuken en branden!

Laatst gewijzigd door Evannahsue op do 16 feb 2012, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Het Grote MeidenTopic

Ah,

Een meidentopic. :wub

1. Hmm, als dit over eczeem gaat.. Ik heb iets soortgelijks. Psoriasis.
Dit is heel vervelend en blijft je hele leven terug komen, het is een huidziekte.
Vaak helpt bij eczeem en psoriasis dood zeezout heel goed. Ook werkt de zon heel goed. (zonnebanken, natuurlijke zon etc.) Als mijn plekjes weer terugkomen, scrub ik ze in met zoutzalf en koop vaak een neutrale zeezout shampoo. Dit kan je het best gebruiken op een vroeg stadium van de plekjes. Ik zal wel is kijken wat voor zalfjes ik altijd krijg van me huisarts, die werken namelijk heel goed als het verergert.

2. Onzekerheid. Ken er alles van. x: Ik ben vanaf me 9de tot me 15de altijd heel dik geweest. Rond de 90/95 kilo. Werd vaak gepest en had zeker ook geen vrienden. Ik "verborg" mezelf altijd rond de school en hield zeker niet van grote groepen, maar ik heb hiervan geleerd dat het juist beter is om je te mengen rond de rest. Als je meer probeert en de pesterijen negeert.. komt het allemaal vanzelf. Ik kwam hier pas vrij laat achter. Inplaats daarvan ging ik na een tijdje eenzaamheid juist de "verkeerde" vrienden zoeken omdat die me wel zouden accepteren zoals ik was (wat totaal niet het geval is.. want je past je juist aan aan hen..) . Ik at niet meer, viel 30 kilo in 3 maanden af. Kreeg een eetstoornis (geen anorexia, ook geen mia. Eigenlijk gewoon puur geen behoefte aan.), begon met snijden omdat de andere mensen dat ook deden. Dronk heel veel en uiteindelijk ging het zover dat ik in het ziekenhuis belandde door alcoholvergiftiging en onderkoeling. (Me moeder werd 's avonds laat gebeld door een jongen die bij mij was, hij had het alcohol mee. En hij is ook later weggegaan of nouja.. eerder gevlucht, nadat me moeder er was.) Ik had dood kunnen zijn. Door dit hele gebeuren werd ik bij jeugdzorg geplaatst waar een emotionele stoornis bij me werd vastgesteld, vanwege alles wat er vroeger gebeurd is (eenzaamheid, pesterijen, onzekerheid, vaak lichtgeraakt en altijd maar bang zijn voor de dingen om me heen en dan ineens extreem veranderen.) Ik heb hierdoor mijn middelbare school diploma niet kunnen halen. Ik zat in het eind van mijn vierde jaar, maar de directeur besloot me verder te sturen aangezien het beter zou zijn als ik de mensen achter me zou laten die daar waren. Nu heb ik niks.. en ik heb er nog iedere dag spijt van dat ik me vroeger altijd heel defensief en afgezonderd heb opgesteld. Want vroeg of laat krijg je hier "littekens" van in je leven. Niet letterlijke, maar wel qua herinneringen en gedrag en hoe het je de rest van je jongere jaren zal beïnvloeden. Als je ouder bent besef je je dit veel meer.

Wat ik probeer te zeggen is..
Wees niet bang en onzeker. Je bent geweldig zoals je bent. Al word je gepest, gun het ze niet dat je je rot gaat voelen hieronder. Lach er juist om! Je voelt je al veel fijner als je voor jezelf weet dat ze je niks kunnen maken! Geloof me, dat gevoel is geweldig en juist wanneer je dat gevoel hebt, realiseer je je hoe het ook kan zijn. :laugh en alleen zijn? Kan niet! Voor iedereen is er een vriend/vriendin, hoe zeer jij ook denkt dat dit niet zo is! Geloof gewoon in jezelf en zeg tegen jezelf dat je de wereld aankan. Het gaat uiteindelijk om jezelf. ;)

Haha! Oké.. dit was weer een aardig dialoogje. ^^ Ik vind het gewoon altijd zo verschrikkelijk om te horen/lezen dat iemand zich rot voelt of niet fijn op school...



V Yeah. Je hebt helemaal gelijk. Het is vreselijk als iemand zich zo voelt en dat je er allemaal dingen aan overhoud. Het is knap dat je toegeeft dat je hulp nodig hebt. Niet veel mensen durven dit. Ik ben eigenlijk nooit meer naar school gegaan.. Ja, heb een jaartje ICT gedaan op het zadkine, maar daar werd ik vanaf geflikkerd. Ik vond het toch ook niet zo leuk.
Dus nu werk ik iedere ochtend en middag en het bevalt me wel. Ik ga over een tijdje proberen een opleiding visagie te doen. Ik most gewoon weten dat het voor mezelf goed zat! . :laugh Al begint me dipje er weer aardig aan te komen. maar dat zijn hele andere zaken dat niks met pesten te maken heeft. ;) Anyways! Pesten gebeurt overal en laat je er dus zeker niet te gronde door richten!

Laatst gewijzigd door ChanCake op do 16 feb 2012, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Saphira
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
180
Lid geworden op:
wo 24 mar 2010, 19:24

Re: Het Grote MeidenTopic

Pffff heel verhaal chancake :o echt verschrikkelijk....

Ik ben vanaf de eerste al gepest, en het heeft me dat jaar gewoon helemaal kapot gemaakt dat ik ook allemaal verkeerde dingen heb gedaan. Met veel verkeerde jongens ook. Ik ben tot en met het 4de jaar gepest, en zit nu gewoon eindelijk op een school waar dit niet het geval is!! Maar het heeft wel me hele leven aangetast. Ik ben er helemaal kapot van dat dit alles vroeger is gebeurt, en dat ik gewoon zo onzeker ben over mezelf. Ik heb er aan over gehouden dat ik gewoon 0,00% zelfvertrouwen heb, ik denk over alles negatief en dat het toch niet waar is of niet zo is, ik heb een ontiegelijke faalangst, wat me continue opbreekt, het is gewoon echt niet leuk. Zelfs op een leuke school, waar niemand me pest, waar ik mezelf kan zijn, voel ik me nog steeds zo waardeloos. Iedereen zit nu tegen me te zeggen dat iedereen bang is om te presenteren en dat ik het gewoon moet doen. Alleen het probleem is ik kán het gewoon niet. Als ik er voor sta klap ik gelijk dicht en ga ik allemaal dingen over mezelf denken dat iedereen me uitlacht en etc.

Ik heb best veel vriendjes gehad, maar eigenlijk allemaal verkeerde jongens.... Ik heb daarom ook nooit echt echte liefde gekent. Nu heb ik een vriend, die me respecteert en waardeert. Die geduld heeft, en niet iets doet als ik het niet wil. Hij zit ook bij mij op school, en dit maakt het allemaal een stuk makkelijker voor me. (Had alleen gister weer een aanval dat ik helemaal uitbarste van woede en verdriet op mezelf omdat ik enorme faalangst heb. Het breekt me gewoon telkens op, we moeten elke week wel een presentatie houden, en ik hoef het als enige niet of alleen voor de leraren omdat ik het gewoon niet durf, als enigste in de klas, ik wil ook gewoon voor de klas durven te staan , en een goede presentatie houden. Maar omdat ik een enorme perfectionist ben en alles 100% perfect wil doen, ookal weet ik dat het niet kan en omdat ik geen fouten durf en wil maken, breekt het me steeds weer op)

En nu ik dit alles zo op dit forum lees, ik dacht altijd dat er maar heel weinig mensen zijn die zo onzeker over zichzelf zijn, die gewoon gepest worden, die geen zelfvertrouwen hebben,

Maar ik schrik er gewoon van hoeveel het er zijn ;o Normaal zou ik dit niet hebben vertelt omdat toch iedereen me maar advies geeft, maar dat verandert niks aan hoe ik me erbij voel en ookal probeer ik het advies op te volgen op het moment zelf klap ik helemaal dicht en denk ik gelijk weer negatief. Daarom heb ik ook al heel snel het gevoel dat niemand weet hoe ik me voel, hoe ik er over denk enzo.

Ik ben er na al die jaren achter gekomen, hoeveel mensen ook zeggen dat je niet lelijk bent, dat je geweldig bent, dat je niet bang hoeft te zijn en etc, dat het bij mij totaal niks helpt. Ik ben daarom ook van plan om waarschijnlijk profesionele hulp erbij te gaan zoeken, want als ik het niet doe, ik maak hiermee alleen mezelf kapot en dat weet ik.

Dus mensen, probeer niet zo onzeker te zijn!! En als je dit alles leest, zie je dat er veel meer onzeker zijn dan alleen jij, en de pesters zijn net zo onzeker! Maar hun durven er niet voor uit te komen, dus wie is er nou sterker? Jij natuurlijk ;) Ik hoop zo erg voor jullie allemaal dat het pesten zo gauw mogelijk ophoud, en dat jullie er niks aan over houden! Wees gewoon jezelf en heb schijt aan de rest, hoe moeilijk het ook is. Probeer het wel ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marit.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5356
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 19:26

Re: Het Grote MeidenTopic

@Chancake wauw, wat een treurig verhaal :o
Mijn vader heeft ook Psoriasis :)
Hij heeft ook dat zeezout en zo'n speciale Shampoo, weet nu ff de naam niet :P

EDIT:
& Ook Toadidi trouwens :o

Respect :)

Laatst gewijzigd door Marit. op do 16 feb 2012, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie