Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

438 berichten • Pagina 5 van 22

Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

wauw, mooi!

ik vind fotografie erg leuk, had een digitale camera maar heb m in Amerika ergens op een berg laten liggen :dag
Die zie ik nooit meer terug..
Godzijdank heb ik nog een cameraatje op me mobiel, die is niet al te best, maar ik vind het heerlijk om foto's te maken en ze vervolgens met o.a. kleureffecten enzo te bewerken.
(Maar heb er niet veel gemaakt ;p)
Gebruikersavatar
Emma
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6162
Lid geworden op:
do 25 mar 2010, 13:37

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Wat een sielig bloempje. Dat is nou een van de dingen waar ik om moet huilen want bij mij verschijnt er nog een heel verhaal bij in mijn koppie
Afbeelding
eyes as bright as the night sky .
Gebruikersavatar
Jepske
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2917
Lid geworden op:
zo 14 feb 2010, 18:58

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Boblesponge schreef:
Jepske schreef:
Boblesponge schreef:Super nice foto's:P Vooral die van die gier!
Ik heb zelf een Canon EOS 1000D, maar moet toch nog wel wat oefenen voordat ik dit voor elkaar ga krijgen:P Portret- en natuurfoto's word ik wel steeds beter in...
Is die goed? ik heb er ook aan gedacht om hem te gaan kopen...

@de rest: woww ik wou dat ik zulke foto's kon maken :klap
hij werkt prima, 18-55 lens er bij voor gewone foto's en een 75-300 telelens voor veraf, mis nogwel een macro lens, maar die komt nog wel een keer. Onthoud wel, uiteindelijk maak jij de foto, niet de camera.
Je kan een Canon mark V hebben, met een top-class lens van Canon zelf, en nogsteeds kwalitatief uitermate teleurstellende foto's maken, of met een of ander japanees/taiwanees B-namaak-model met alleen 8x digitale zoom, zonder instelbare parameters, en topfoto's maken.

Het grote voordeel van een grotere/duurdere camera is dat je meer mega-pixels krijgt, zo heb ik laatst een foto gemaakt op 350 meter, met mn 75-300 mm lens, en ik kon dmv een "uitsnede" nogsteeds het gezicht vandiegene herkennen. Dat zou met het eerder genoemde japanese/taiwanese model niet eens bijna lukken...
beeeetje late reactie, maar ik zal wel ff kijken...
heb wel meer dingen op mijn verlanglijstje... :S
hier nog een paar van mijn foto's:

Afbeelding
appelbloesem

Afbeelding
een blaadje op de heide

Afbeelding
druppeltjes op het raam (niet bewerkt)

Afbeelding
een mistige lenteochtend :3

PS: sorry voor de bump
Afbeelding
Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Jepske schreef:
Boblesponge schreef:
Jepske schreef:
Boblesponge schreef:Super nice foto's:P Vooral die van die gier!
Ik heb zelf een Canon EOS 1000D, maar moet toch nog wel wat oefenen voordat ik dit voor elkaar ga krijgen:P Portret- en natuurfoto's word ik wel steeds beter in...
Is die goed? ik heb er ook aan gedacht om hem te gaan kopen...

@de rest: woww ik wou dat ik zulke foto's kon maken :klap
hij werkt prima, 18-55 lens er bij voor gewone foto's en een 75-300 telelens voor veraf, mis nogwel een macro lens, maar die komt nog wel een keer. Onthoud wel, uiteindelijk maak jij de foto, niet de camera.
Je kan een Canon mark V hebben, met een top-class lens van Canon zelf, en nogsteeds kwalitatief uitermate teleurstellende foto's maken, of met een of ander japanees/taiwanees B-namaak-model met alleen 8x digitale zoom, zonder instelbare parameters, en topfoto's maken.

Het grote voordeel van een grotere/duurdere camera is dat je meer mega-pixels krijgt, zo heb ik laatst een foto gemaakt op 350 meter, met mn 75-300 mm lens, en ik kon dmv een "uitsnede" nogsteeds het gezicht vandiegene herkennen. Dat zou met het eerder genoemde japanese/taiwanese model niet eens bijna lukken...
beeeetje late reactie, maar ik zal wel ff kijken...
heb wel meer dingen op mijn verlanglijstje... :S
hier nog een paar van mijn foto's:

https://i788.photobucket.com/albums/yy1 ... rgroot.jpg
appelbloesem

https://i788.photobucket.com/albums/yy1 ... s/blad.jpg
een blaadje op de heide

https://i788.photobucket.com/albums/yy1 ... aat008.jpg
druppeltjes op het raam (niet bewerkt)

https://i788.photobucket.com/albums/yy1 ... aat012.jpg
een mistige lenteochtend :3

PS: sorry voor de bump
Bump maakt niks uit, hoor ;-)
Verder vind ik die eerste foto van die bloesem wel mooi :)
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Venae
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
vr 08 okt 2010, 22:44

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

@Bakie
Ze zijn allemaal bewerkt ja, de scherpte niet zozeer, ik heb ze verhelderd in lightroom en wat contrast toegevoegd. (het was vrij donker weer, dan verhelder ik ze liever wat met lightroom dan dat ik met een hoge iso ga schieten waardoor ze korrelig worden)

Ik vind de kleuren van jouw foto met de palmboom erg mooi, en die met de libelle mooi gedetaillerd! En die laatste met dat bloemetje heeft een fijne scherpte-diepte. Met welke camera werk je?


Nog een paar:
(ik heb ze even snel van mijn hyves gehaald, de kwaliteit is dus niet zoals het hoort)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

awww :knuffel

en mooi ook!
jullie zijn hier goed in ;o

edit:
een paar vakantiefoto's, net gemaakt met de nieuwe camera. Ik heb de mooisten er even uit geplukt. Niet bewerkt. Als ze zwart wit of wat dan ook zijn: op onze camera zitten veel standen, dus nog steeds niet bewerkt op de computer :flapper

Afbeelding
bloemetjee ;D

Afbeelding
als je goed kijkt zie je ook nog een vliegend vogeltje. NIet zulke mooie kwaliteit; erg ingezoomd.

Afbeelding
ik had geen zin om hem te draaien :sweatdrop


naja niet zo heel bijzonder :$

Laatst gewijzigd door maike0090 op do 11 nov 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

@ Jepske

Vind die foto van de regendruppels op het raam heel mooi! Niet iedereen komt op het idee om 'van zoiets simpels' een foto te maken. Terwijl dat juist heel mooi kan zijn ;)

@ Venae

Mooie paardenfoto's. De eerste en tweede zijn het mooist, ligt misschien aan de kleuren.
Ik heb zelf een Panasonic FZ 35/38 (is dezelfde) En bewerk mijn foto's eigenlijk nooit. Ten eerste omdat ik nog niet goed genoeg met photoshop kan werken daarvoor en ten tweede omdat ik vind dat als je foto's maakt ze ook mooi moet kunnen maken zonder te bewerken. In feite kan je elke lelijke foto daardoor mooi maken als je er een beetje verstand van hebt. Nou weet ik wel dat vrijwel alle foto's in bladen en kranten bewerkt zijn maar toch!
Ik denk als je mooie foto's wilt maken het toch het belangrijkste is dat je inzicht hebt en creatief bent.

@ Maike

Die foto met de zwaluwen op die draad is ondanks dat ie niet helemaal scherp is toch heel leuk! Ook omdat je de omgeving nog wat ziet. Heuvels met koeien op de achtergrond enzo. Mooi gemaakt!
Gebruikersavatar
Venae
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
vr 08 okt 2010, 22:44

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Bakie schreef:
@ Venae

Mooie paardenfoto's. De eerste en tweede zijn het mooist, ligt misschien aan de kleuren.
Ik heb zelf een Panasonic FZ 35/38 (is dezelfde) En bewerk mijn foto's eigenlijk nooit. Ten eerste omdat ik nog niet goed genoeg met photoshop kan werken daarvoor en ten tweede omdat ik vind dat als je foto's maakt ze ook mooi moet kunnen maken zonder te bewerken. In feite kan je elke lelijke foto daardoor mooi maken als je er een beetje verstand van hebt. Nou weet ik wel dat vrijwel alle foto's in bladen en kranten bewerkt zijn maar toch!
Ik denk als je mooie foto's wilt maken het toch het belangrijkste is dat je inzicht hebt en creatief bent.
Die paardenfoto's zijn niet bewerkt, dit omdat ik het licht daar wel goed vond.
Ik pas meestal ook maar kleine dingen aan, vind het maar niks als mensen hun hele foto aan gaan lopen passen.
Van zelf de goede compositie en instellingen zoeken leer je veel meer. Helaas heb je niet altijd het weer mee, dan kun je niet anders dan wat kleine aanpassingen doen met photoshop.

Ik houd zelf ook totaal niet van die 'plastic barbie' bewerkte foto's in de bladen, die geven zo'n vertekend beeld!

Die foto's van de fjord zijn trouwens met dezelfde camera als die van jou gemaakt haha. Die vond ik fijner dan mijn eigen spiegelreflex, hij heeft een heel fijn bereik, en je hoeft niet bar veel dingen in te stellen om toch een goede foto te krijgen!

Nog een met de Panasonic: (het copyright is van een vriendin van me, die heeft hem gebruikt op een ander forum, en ik kan het orgineel zo niet vinden)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Mooie foto's inderdaad! Ik baal er echt van dat ik geen tijd heb gehad om er op uit te trekken met mijn camera de afgelopen dagen met dat dikke pak sneeuw op de bomen. :(
Ik heb wel een heel onduidelijke foto kunnen maken van een ijsvogel bij mijn vriendin in de tuin. xD Maar het feit dat ik een ijsvogel gezien en gefotografeerd heb vind ik al heel vet :P
Afbeelding

En op 4 december had ik nog wel tijd voor een korte koude wandeling in de bossen.
Dat leverde me een paar mooie foto's op van een winterkoninkje en een roodborstje, die het net als ik ook heel koud had. Hij zat er namelijk behoorlijk dik bij.
Winterkoninkje
Afbeelding

Hij hangt onder dat stammetje naar eten te zoeken :applaus
Afbeelding

Roodborstje
Afbeelding

Afbeelding

Waar ik ook mooie foto's van gemaakt heb is van Giel Beelen tijdens Serious Request.
Hij heeft toen geabseild van een kerktoren in Geldrop en daar ben ik even gaan kijken.
Hangend halverwege. Hij hangt helemaal links.
Afbeelding

Hier was hij net beneden:
Afbeelding

Hij vond het dood eng zei hij en was blij weer beneden te zijn. Dat is te zien aan zijn lach :P
Afbeelding

En dit is gewoon een goede scherpe foto ondanks dat het pikdonker was xD
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie