Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

438 berichten • Pagina 4 van 22

PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Zoals eerder in dit topic beloofd. :D

Hier een paar buurtbewoners

Afbeelding
Roodborstje

Afbeelding
Vlaamse Gaai

Afbeelding
Buizerd

Afbeelding
Meikever

Ochtendgloren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier nog een kleine greep uit mijn fotoarchief

Zomaar langs de straat in hartje Utrecht

Afbeelding

Afbeelding

Herfstbeelden

Afbeelding

Afbeelding

Winterbeeld

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jepske
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2917
Lid geworden op:
zo 14 feb 2010, 18:58

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Boblesponge schreef:Super nice foto's:P Vooral die van die gier!
Ik heb zelf een Canon EOS 1000D, maar moet toch nog wel wat oefenen voordat ik dit voor elkaar ga krijgen:P Portret- en natuurfoto's word ik wel steeds beter in...
Is die goed? ik heb er ook aan gedacht om hem te gaan kopen...

@de rest: woww ik wou dat ik zulke foto's kon maken :klap
Afbeelding
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Bakie schreef:Ik vroeg me alleen af, die buizerd en mestkever, zijn die digitaal ingezoomd? Of was het schemerig? ;-)
Die meikever (een mestkever is zwart :D) is c.a. 10% van de oorspronkelijke opname en die Buizerd 5%. :D
Beide foto's zijn op een zonnige dag genomen.
Het zijn dus digitale uitsneden.
Helaas heb ik nog geen supertele (b.v. 500mm of meer) want die buizerds zitten meestal tussen de 50 en 100m hoog en dan is 200 mm eigenlijk te weinig.
Om de Meikever nog enigzins beeldvullend te krijgen, heb ik deze ook met die 200mm op 1,80m afstand gemaakt.
Zowel een 100mm macrolens en een lange tele staan nog wel op m'n verlanglijstje.
Heb al wel een mooie 200-500mm 2.8 lens van Sigma gezien, die precies aansluit op m'n huidige lens, maar het prijskaartje stond me niet echt aan. :D
€17.500,00 daar kan je ook een leuke middenklasse auto voor kopen. :D
Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

^ tja, fotograaf is een duur beroep!

Ik hou ook erg van fotograferen. Ookal gebruik ik gewoon een digitaal fotocameraatje, ik vind mijn foto's niet lelijk ofzo. Vooral de standen die op de fotocamera zitten (die van mijn moeder heeft touch en ong 18 verschillende standen) vind ik erg leuk en daar experimenteer ik ook vaak mee. Ik zal, als ik thuis ben, misschien nog wel wat foto's posten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Ik heb zelf ook gewoon een digitale fotocamera hoor, ik vind spiegelreflex maar niks.
Al die lenzen. Als je een konijntje wil fotograferen is die allang weg voordat jij je lens verwisseld hebt. heb wel een goede digitale trouwens, niet zo'n simpel ding zonder zoeker ofzo :P
Gebruikersavatar
Boblesponge
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
zo 16 mei 2010, 16:18

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Jepske schreef:
Boblesponge schreef:Super nice foto's:P Vooral die van die gier!
Ik heb zelf een Canon EOS 1000D, maar moet toch nog wel wat oefenen voordat ik dit voor elkaar ga krijgen:P Portret- en natuurfoto's word ik wel steeds beter in...
Is die goed? ik heb er ook aan gedacht om hem te gaan kopen...

@de rest: woww ik wou dat ik zulke foto's kon maken :klap
hij werkt prima, 18-55 lens er bij voor gewone foto's en een 75-300 telelens voor veraf, mis nogwel een macro lens, maar die komt nog wel een keer. Onthoud wel, uiteindelijk maak jij de foto, niet de camera.
Je kan een Canon mark V hebben, met een top-class lens van Canon zelf, en nogsteeds kwalitatief uitermate teleurstellende foto's maken, of met een of ander japanees/taiwanees B-namaak-model met alleen 8x digitale zoom, zonder instelbare parameters, en topfoto's maken.

Het grote voordeel van een grotere/duurdere camera is dat je meer mega-pixels krijgt, zo heb ik laatst een foto gemaakt op 350 meter, met mn 75-300 mm lens, en ik kon dmv een "uitsnede" nogsteeds het gezicht vandiegene herkennen. Dat zou met het eerder genoemde japanese/taiwanese model niet eens bijna lukken...
Gebruikersavatar
Liza
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5075
Lid geworden op:
zo 11 jul 2010, 17:58

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Ik heb niet echt iets met fotografie, maar wel met op de foto gaan. :D

Iniedergeval, ik houd het liefste van buitenfoto's veel natuur, of bij een treinstation, vind ik ook fantastisch, het moet gewoon een beetje scene achtergrond hebben. :D
Prefer to get called Lisa. | I love Llama's. c:
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

In de fotografie is zien het allerbelangrijkste!

En wat apparatuur betreft, heb je meer aan een kamera van b.v. € 300,00 en een goede lens van € 1000,00 dan andersom, omdat de lens bepalend is voor de kwaliteit van het beeld.
De kamera is eigenlijk (heel kort door de bocht) alleen maar een doosje dat regelt hoeveel licht er op de sensor valt en om het beeld op te slaan. :D
Gebruikersavatar
Venae
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
33
Lid geworden op:
vr 08 okt 2010, 22:44

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Hooii!
Ik fotografeer ook graag, ik heb nu een nikon D60 met 18-55 en 55-200 lens.
Ik ben voor een spiegelreflex gegaan omdat je hiermee helemaal zelf kunt bepalen hoe je je onderwerp op de foto zet.. Of je het beeld wilt bevriezen, of juist een lange sluitertijd pakt. Helaas loop ik momenteel wel tegen de grenzen van mijn camera/lenzen aan (bij iso 400 wordt het beeld al korrelig)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand die een idee heeft wat een fijne portret lens is? Liefst met vast brandpunt, en een laag f getal natuurlijk.

Tips e.d. op mijn foto's vind ik altijd fijn!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Mooie foto's Vanae! Wel lichtelijk bewerkt allemaal ofniet? Qua scherpte ook..?

Ik heb van mijn 720 foto's uit Spanje een zeer kleine selectie gemaakt. (8 foto's)
Die ik wel mooi/leuk/bijzonder vind.

Ondergelopen stuk land...ik sta op het fietspad.. xD
Afbeelding

Mooie kleurrijke libelle.
Afbeelding

Palmboom
Afbeelding

5 Katjes in een klein stukje schaduw (H)
Afbeelding

Na die golf...NOOIT meer wat van die man gehoord.
Afbeelding

+- 6 cm lange rups van een Pijlstaartvlinder (Genoemd naar de pijlstaart aan het eind van de rups zijn lijf)
Afbeelding

Bruno, 1 van de 2 (waak)honden van het vakantie adres
Afbeelding

En tot slot een eenzaam bloempje, dat zich door het gesteente door heeft weten te vechten in een weg naar boven.
Afbeelding

Complimenten en kritiek zijn beide welkom ;)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie