Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

11 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Reincarnatie, geloof jij erin?

Hallo mensjes, xD

In dit topic gaan we eens hebben over...Reincarnatie! :)

Wat is Reincarnatie?

Een Reincarnatie houdt in dat als je dood gaat, dat je misschien na paar dagen, weken, maanden en zelfs jaren misschien weer opnieuw wordt geboren. Alleen dan misschien in een andere gezin, andere dorp/stad, misschien zelfs andere land!

Wat ik vroeger vaak over gelezen heb is dat mensen leven om te "leren" mochten ze naar de hemel willen of een engel worden ect ect.
De aarde wordt als een soort "school" gezien waar zielen komen om dingen in het leven te leren, ben je bijvoorbeeld rijk en je snapt niets van de armen, je gaat dood en je volgende leven zou bij de armen zijn zodat je ook hun kant begrijpt. Dit was slechts een voorbeeld...

Klinkt vrij logisch? Maar...Is er wel BEWIJS dat dit kan? Vele verhalen gaan erover rond, er zijn films over gemaakt met sommige waargebeurd.
Het is al paar keer voorgekomen dat mensen via dromen of andere mogelijkheden soort flashbacks kregen op hun vorig leven.
Helaas is er nog steeds gebrek aan echt bewijs erover...


Hoe denk jij hierover? 8D
Gebruikersavatar
Melanie
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4782
Lid geworden op:
zo 25 okt 2009, 18:36

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Ik geloof er niet in. Ik heb geen idee wat er na dit leven is.

Die mensen die flashbacks hebben zijn ook wel simpel, ik heb eens gedroomd dat ik uit een restaurant over een snelweg rende, daar kan ik ook bij verzinnen dat het iets van mijn vorige "leven" was.
Afbeelding
Terug!
Gebruikersavatar
SIMSLOVER
Mest analist Mest analist
Berichten:
564
Lid geworden op:
vr 16 apr 2010, 16:36

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Ik zou liever een dier worden.Een vogel en dan vrij vliegen over heel de wereld.
ok,terug naar reality.Ik weet het echt niet!Eigenlijk moet wij daar ons geen zorge om make.De meeste zegge:'we leven maar 1 keer'.Het enigste wat ik bijna zeker weet is dat er geen hemel en hel bestaat!
Dus zit nou niet te piekeren over die arme mensen. :P
revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Geloof er zelf niet in. omdat ons menselijk brein gewoon een orgaan is en niet 1 of ander wonder.

Een ziel bestaat niet en we hebben ook geen geest dus nee we komen ook niet in een ander lichaam.
Hel en Hemel bestaan inderdaad niet. er is meer bewijs dat de bijbel niet klopt dan wel en het is maar boek mensen kom op. Buiten dat vinden we dingen van miljoenen jaren oud en de bijbel zegt dood leuk dat de aarde maar 6000 jaar bestaat. verder verklaart het ook niet alle andere planeten etc.

maar terug op topic. Nee geloof er niet in, all zou dan wel een papagaai willen worden want die worden wel oud. en geen mus die valt namelijk dood uit de goot als het bloedheet is ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vampsessed
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1184
Lid geworden op:
ma 15 feb 2010, 11:39

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Uh, ik geloof wel dat er een leven is na de dood, maar niet dat je terug komt naar aarde in een ander lichaam. Je blijft in je eigen lichaam en komt niet terug. Als je dood gaat, is het dan allemaal gedaan ofzo? Waar komt je gewete terecht? In een oneindig witte ruimte of zwart? Je ziel moet ergens naartoe, je moet toch iets weten, voelen, zien? Ik geloof wel dat er een hemel en een hel bestaat. Mijn boek is niet de bijbel en wat er in de bijbel staat weet ik niet. Maar mijn boek heeft een hele andere en duidelijkere verklaring voor het leven na de dood.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jepske
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2917
Lid geworden op:
zo 14 feb 2010, 18:58

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Vampsessed schreef:Uh, ik geloof wel dat er een leven is na de dood, maar niet dat je terug komt naar aarde in een ander lichaam. Je blijft in je eigen lichaam en komt niet terug. Als je dood gaat, is het dan allemaal gedaan ofzo? Waar komt je gewete terecht? In een oneindig witte ruimte of zwart? Je ziel moet ergens naartoe, je moet toch iets weten, voelen, zien? Ik geloof wel dat er een hemel en een hel bestaat. Mijn boek is niet de bijbel en wat er in de bijbel staat weet ik niet. Maar mijn boek heeft een hele andere en duidelijkere verklaring voor het leven na de dood.
^daar ben ik het mee eens, ik geloof zegmaar, dat als je echt overlijdt, dat je dan net zoiets krijgt als mensen met een bijna-dood-ervaring.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamaralalala
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
318
Lid geworden op:
zo 27 dec 2009, 12:32

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Soms heb ik het idee dat ik vroeger in een concentratiekamp gezeten heb, ik voel me extreem aangetrokken tot het onderwerp en als ik er over leest, doet het me pijn.
En mijn penvriendin kan er niet tegen als ze bij haar polsen of keel vastgehouden wordt. Ik denk dat zij vroeger vermoord is ofzo, door opgehangen te zijn.

Ik geloof er dus wel in..
I will always tell you the truth.
Alice Cullen, Twilight, Chapter 20, p.412
Gebruikersavatar
Sterren
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1914
Lid geworden op:
di 16 feb 2010, 16:18

Re: Reincarnatie, geloof jij erin?

Ik geloof niet in Reincarnatie, ook niet in de Hemel of de Hel, maar dat we ziel/geest hebben geloof ik wel, want ieder wezen heeft een verschillend karakter, en dat komt niet door verschillen in het brein of genen. En waar we heen gaan naar de dood, nergens heen, je gaat gewoon dood.

Sorry als ik mensen heb beledigd of zo...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie