Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

44 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Bakie's Voliere kweek 2010(Update:Parkieten FLINK gegroeid!)

Bakie's Voliere kweek 2010

Hier zal ik voor de geintresseerde mijn vogelkweek van dit jaar bijhouden.
Ik heb de eerste foto's hieronder neergezet en zal dit af en toe aanvullen met foto's als ze wat ouder zijn. Zo kan je precies zien hoe de groei van een grasparkiet verloopt.
Vind ik zelf wel grappig altijd om te zien, je ziet kleine lelijke kale blinde 'grasjes' uitgroeien tot mooie gekleurde vogeltjes!


Ik begin met een foto van een overleden valkparkietjong.
Het is de eerste keer dat ik hiermee kweek en verloopt niet naar wens. Ik heb vanmorgen nog eens 2 dode jongen gevonden, misschien ook door de kou voor deze tijd van het jaar.
Het had allang lekker kortemouwen weer moeten zijn maar helaas.
Afbeelding
Hierboven het jong. Echt door de kou overleden aangezien je het eigeel nog in zn maagje ziet zitten, waar hij de eerste dag op hoort te leven.

Hieronder een foto van zijn kop, als je goed kijkt zie je het ei-tandje nog boven op zijn snavel zitten. Hiermee maakt het jong de eischaal open. Zoals je kan zien zijn de oogjes nog gesloten als ze uit het ei komen.
Afbeelding

Hieronder mijn broedende kwartel, het is lang gelden dat ik een broedende kwartel gehad heb dus nu hopen dat de eitjes ook echt bevrucht zijn en uit gaan komen

Afbeelding
Hieronder de vogel iets dichter bij, je ziet een eitje onder zijn veren liggen.
Afbeelding
Hieronder de eerste 2 jongen van mijn blauwgele man en witgele vrouwtje (pop ook wel genoemd in vogeltermen)
Afbeelding
Hieronder 2 andere jongen van een gele man en albino (wit met rode ogen) pop
Daaronder een foto toen ze weer lekker dicht tegen elkaar aan waren gekropen
Afbeelding
Afbeelding
Mijn laatste koppel grasparkieten bestaat uit een groene man en gele pop. De pop blijft netjes op het nest zitten als ik het nest controleer dus de jongen zie je niet heeeel goed.
Afbeelding
En wat duidelijker, er liggen trouwens 4 jongen, maar omdat ze op elkaar liggen zie je dat niet goed :)
Afbeelding

Over een tijdje als ze weer wat groter zijn en hun eerste veertjes krijgen meer foto's.
Ze zien er dan niet meer zo vies eng kaal uit en beginnen zelfs op echte vogels te lijken...soort van :P
Misschien dat ik ondertussen nog een keer foto's neerzet van de oudervogels.

Laatst gewijzigd door Bakie op wo 09 jun 2010, 10:28, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Bakie's Voliere kweek 2010

Zo, tijd voor een vogeljongen update dacht ik zo!
De volgende foto’s zijn 11 dagen na de eerste foto’s gemaakt.
Ik raad daarom iedereen aan nog eens goed naar de eerste foto’s te kijken om het duidelijke verschil met nu 11 daagjes later te kunnen zien.

Ik heb nog extra goed nieuws:
Van de 3 eitjes die er bij de valkparkieten nog inlagen, zijn er ondertussen 2 uitgekomen en zijn deze keer niet doodgegaan! Of het derde eitje ook nog uit gaat komen weet ik niet, maar ik geef m nog even de tijd.
Sinds 11 dagen terug zijn er ook nog 3 grasparkietjes bijgekomen, maar die zul je dadelijk op de foto’s wel zien.

Ik had de vorige keer ook nog vermeld dat ik wat foto’s van de volwassen vogels zou maken en dat heb ik nu gedaan, op 1 grasparkiet en 1 kakariki na heb ik alle foto’s nu.

Dan nu de foto’s. Op foto 1 zie je 1 van de 3 koppels grasparkieten in mijn voliere.
De witgele pop en witblauwe man. Deze hadden de vorige keer 2 jongen en hebben er nu 3 die al allemaal aardig gegroeid zijn. Dit kan je het beste zien als je ze vergelijkt met de grote van de eitjes. Bij de oudste 2 zie je al licht wat donsjes verschijnen. Zie foto 2 en 3.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende foto’s tonen de man van het 2de koppel, op foto 1 de linkse. En de 2 jongen die er toen waren plus nog een laatkomertje. Deze is namelijk nu bijna even groot als de andere jongen 11 dagen terug waren. Je ziet dat de oudste 2 al meer gegroeid zijn dan de 3 uit het vorige nest. Bij deze zie je al wat kleur. Op foto 2 en 3.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de volgende 2 foto’s is de man van het 3de en laatste koppel grasparkieten te zien.
Op foto 3 zie je de pop met haar inmiddels 5 jongen! Je ziet bij 1 jong (Die met dat pootje op z’n hoofd) Dat zijn oogjes al open gegaan zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door met de valkparkieten!
Foto 1 toont het koppel met 2 gele donsballetjes eronder, dat zijn dus de jongen! En ze leven!! Ook niet geheel onbelangrijk.
Op foto 2 zie je het complete broedhok waar ze inzitten met de pop bij het invlieggat.
Foto 3 en 4 tonen die pop van dichter bij. (Pop is dus een ander woord voor vrouwtje in het vogels :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de laatste 2 foto’s zie je de kakariki man. Deze zitten apart van de andere vogels omdat deze agressief kunnen worden tegen de rest. Zelfs met de dood tot gevolg…
Afbeelding
Afbeelding

Zo tot dusver de update!
Nog 1 dingetje, ik verwacht de jongen kwartels ergens in het midden van de komende week.
Dus dan sowieso nog een update aangezien die ontzettend snel groeien die kwartels
De grasparkieten trouwens ook. Die foto’s zijn van eergister en nu kun je ineens al zien bij een aantal welke kleur ze worden straks als ze groot zijn.

Dus tot de volgende update maar weer!
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Bakie's Voliere kweek 2010

@Xkar:

Die kakariki's zijn ook echt geweldige beesten. Ontzettend nieuwsgierig en ook heel tam te maken.
Moet er wel bij zeggen dat de 2 die ik nu heb dat niet zo zijn, het mannetje is net nieuw dus nog wat angstig en het vrouwtje is weer angstiger geworden. Het vorige mannetje kwam wel gewoon op mn hand zitten enzo en trok zo het vrouwtje met zich mee, maar nu het nieuwe mannetje banger is trekt ie helaas het vrouwtje daar ook weer mee mee..
Maaarrrrr, vanmorgen zag ik wel het eerste ei weer ligggen :D
Dus stel ik krijg jongen, dan ga ik er zkr weer 1tje heel tam maken!

@TT:
Wat voor duiven? diamandduifjes of echt duiven duiven, van die grote? :P

@Superfan:
Veren inderdaad ja, al lijken het inderdaad gewoon haartjes :P

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie