Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
ixkilledxthexcookie
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2063
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 20:33

Pesten op scholen

Hallo allemaal (:

Ik had een vraagje aan jullie allemaal:
Zoals de meeste van jullie wel zullen weten, is pesten een 'big issue' in het nieuws de laatste tijd. Afgelopen februari kwam voor de derde keer een kind in het nieuws die het pesten niet meer aankon en zich van zijn leven heeft beroofd. Wat mij frustreert: Er wordt nog steeds geen actie ondernomen tegen het pesten!

Zelf ben ik van groep 3 tot groep 7 heel erg gepest. Zo erg, dat ik op een gegeven moment niet meer naar school durfde en mijn moeder huilend op school zat omdat ik zo bang was. Mijn juffen en meesters gaven mij de schuld ervan dat ik gepest werd en verklaarden mijn moeder voor gek omdat zij zich zo "aanstelde". Ik geloof dat ik nog nooit zo blij was geweest toen ik hoorde dat we in de zomervakantie van groep 7 naar groep 8 gingen verhuizen.

Ik denk dat veel van jullie ook het verhaal van lam6 hebben gelezen, over hoe hij gepest werd en hoe hij dat ervaren heeft. Maar wij zijn lang niet de enigen. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 5 kinderen wordt gepest, en ik vind dat er veel te weinig aan wordt gedaan.

Daarom wil ik graag een site opstarten waar kinderen anoniem berichten kunnen plaatsen over hoe zij gepest worden. Ik wil ze proberen zo goed mogelijk advies te geven over hoe ze het kunnen oplossen, en wat ze kunnen doen. Ik heb dit al eerder bij vriendinnen gedaan, en dat heeft goed uitgepakt. Maar als ik zelf niet weet hoe ik die persoon moet helpen, ga ik het contact persoon op school om hulp vragen. (Vanaf volgend jaar krijgen wij zelfs een psycholoog op school ofzo, dus daar kan ik dan ook heen)
Ook wil ik de studie orthopedagoog gaan volgen en daar is dit een mooie voorbereiding op.
Ik ga beginnen met deze site op school te promoten en te kijken hoe het daar uitpakt.

Hier zijn mijn vragen:
Wat vind je van het idee?
Weet je nog iets wat ik aan de site toe kan voegen of een betere plan van aanpak?
Als je zelf gepest zou worden, zou je gebruik maken van zo'n site?

Heel erg bedankt in ieder geval! :3
Zodra de site online is, kan je de link in het 'Jouw Sites' gedeelte vinden!
Afbeelding
Call me Linss, or Linsey, whatever you like best :3
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Pesten op scholen

Ik vind dit zeker een heel goed idee! Pesten is de laatste tijd inderdaad vaak in het nieuws maar veel wordt er niet aan gedaan. Laatst was er wel een dag tegen pesten, maar of dat helpt? Misschien werdt er een week na die dag minder gepest maar daarna ging het waarschijnlijk gewoon weer verder. En de school doet er meestal ook vrij weinig aan.

Zelf ben ik ook van groep 5 t/m 7 gepest en heb vaak gesprekken gehad met de pesters en leraren erbij, maar eigenlijk werd het er alleen maar erger op.

Ik vind het heel goed dat je dit wilt doen. Ik weet alleen niet of ik hiervan gebruik zou hebben gemaakt toen ik werd gepest. Ik zou het waarschijnlijk niet hebben gedurft. En misschien zou ik mezelf dan wel laf vinden? En ook zou ik denken dat ik het wel zelf op kan lossen. Maar dat ligt natuurlijk aan mij. ;) Ik was ook nog erg jong, maar als ik nu op deze leeftijd zou worden gepest zou ik er denk ik wel gebruik van maken.

Ik vind het iniedergeval een erg goed initiatief! :thumbsup
Afbeelding
Gebruikersavatar
djon black
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3067
Lid geworden op:
di 15 dec 2009, 08:14

Re: Pesten op scholen

sowieso een erg goed initiatief. Heel goed om te doen, het zal het pesten waarschijnlijk niet stoppen, helaas. Maar je helpt er uiteindelijk wel mensen mee, en daar gaat het om.

ideeen ervoor heb ik niet echt... maar, ik denk dat als mensen het dan plaatsen, is het dan de bedoeling dat iedereen dat kan lezen, en erop kan reageren?
zo ja, dat zou ik persoonlijk minder prettig vinden, dus misschien is het een ideetje dat mensen echt alleen naar jou zo'n berichtje sturen en als ze dat zelf willen, het dan openbaar maken.
Uiteraard nog steeds alles anoniem.

Of ik er gebruik van zal maken... dat weet ik niet. Maar als jezelf niet echt gepest bent, dan kan je er ook geen antwoord opgeven. Want je weet niet hoe het voelt...

in ieder geval, een heel goed initiatief :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saphira
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
180
Lid geworden op:
wo 24 mar 2010, 19:24

Re: Pesten op scholen

Ik vind het een erg goed idee !
Ik ben zelf van groep 4 t/m 4de klas vmbo gepest. Ook zo erg dat ik gewoon niet meer naar school wilde en elke morgen zat te janken en over te geven van angst dat ik naar school moest. Ik ben toen helemaal doorgedraaid en heb iedereen op school in elkaar geslagen die ook maar iets tegen me zei, want ik kreeg als advies van de leraar: ''Dit moet je toch zelf oplossen, ik kan niks voor je doen'' En toen draaide ik gewoon helemaal door, sindsdien een paar maanden niet gepest en begon het weer van voor af aan net zo hard. In de 4de is het gestopt omdat ik wel voor een ander op kan komen maar niet voor mezelf. Ik ben toen helemaal uitgevallen tegen het ergste mens die iedereen zat te pesten. Sindsdien nooit meer lastig gevallen, maar als mensen weten dat ik niet voor mezelf op kan komen pesten ze me nu nog ...

Maar iig, ik zou zelf de site gebruiken door me eigen ervaring erop te zetten maar ook hoe ik het aan heb gepakt om indd zo andere mensen te helpen. Maar dan wel gewoon anoniem, maar in hoop dat mensen het lezen en er zelfverzekerder door worden !

Maar het is gewoon te gek voor woorden, dat ik als bijna 18-jarig meisje, nog steeds af en toe wordt gepest door de mensen die me de afgelopen jaren toen ook hebben gepest.

Af en toe heb ik gewoon echt zoiets van waarom bestaat zoiets ? Kunnen ze niet gewoon normaal doen en zélf hun onzekerheden tonen ipv een ander erop belachelijk te maken? Pesters verbergen hun onzekerheden maar zien niet wat ze een ander aanrichten !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Pesten op scholen

Wat vind je van het idee?
- Heel goed! :) Ik ben hier zeker voor in ook. Mocht je hulp nodig hebben, ik zou graag mee willen helpen. Omdat ik ook ervaring heb ermee en voor veel mensen ook een luisterend oor kan zijn.
Weet je nog iets wat ik aan de site toe kan voegen of een betere plan van aanpak?
- Er was zo'n site waar je je verhaal kwijt kon over pesten, maar de oprichters wilden dat je dat op hun facebook deed, dat openbaar was. Ik vind dat een verkeerde aanpak en mijn advies is dus: zorg ervoor dat mensen ook anoniem hun verhaal kunnen doen. Zoals ik mijn verhaal op dit forum heb gedeeld voelde ook veilig omdat ik als "lam6" bekend sta. :)
Als je zelf gepest zou worden, zou je gebruik maken van zo'n site?
- Zeker weten! :)
Gebruikersavatar
ixkilledxthexcookie
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2063
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 20:33

Re: Pesten op scholen

Heel erg bedankt voor deze reacties al! Ik ben blij dat jullie er in ieder geval al enthousiast over zijn.

@Djon Black Vind ik een heel goed idee om de berichten pas zichtbaar voor iedereen te maken als de gepeste het wil. Ik ga kijken of dat mogelijk is :3

@lam6 Het is ook de bedoeling dat mensen anoniem berichten kunnen plaatsen, anders doet bijna niemand het denk ik. Zelf probeer ik ook zo anoniem mogelijk te blijven, als ik het op school ga promoten in ieder geval. Als ik je hulp nodig heb, ga ik dat zeker vragen!
Afbeelding
Call me Linss, or Linsey, whatever you like best :3
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Pesten op scholen

Fantastisch Lins,

Zelf ben ik ook heel erg gepest en word ik ook nog nageroepen op school door sommigen, hier ben ik vorige week voor de vakantie mee naar de coördinator gegaan, dit heb ik mijn moeder gezegd en die is heel erg trots op mij. Ik vind het een super idee, en vergeet op de website dan ook nooit de kinderbescherming erbij te betrekken, misschien kan je zelfs zorgen dat zij jou ook helpen met de website. Ik zou zeker gebruik maken van zo'n website, het zou me zelf ook super lijken om mensen zelf te helpen. Als je dit gaat doen, enorm veel succes en een dikke knuffel van mij :") :knuffel
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie