Ik ben nu met de restanten van mijn muntpoets soda + water aan het klooien, ik doe er twee elektrodes in en zet er 14 volt op: aan de ene kant waterstof gas, aan de andere kant iets koperachtigs.
Hikari-desu schreef:Hmmm... Wat kreeg je dan ook al weer? Elektriciteit ofzo? Oei, dat gaat niet goed aflopen met dat water...
Elektriciteit en water hoeft niet altijd slecht af te lopen, de elektriciteit scheidt namelijk bepaalde stoffen van elkaar. Van het zoute water dus: (Zout = natriumchloride) Natrium wordt gescheiden van chloride waardoor je chloorgas krijgt.
Hikari-desu schreef:Hmmm... Wat kreeg je dan ook al weer? Elektriciteit ofzo? Oei, dat gaat niet goed aflopen met dat water...
Elektriciteit en water hoeft niet altijd slecht af te lopen, de elektriciteit scheidt namelijk bepaalde stoffen van elkaar. Van het zoute water dus: (Zout = natriumchloride) Natrium wordt gescheiden van chloride waardoor je chloorgas krijgt.
Goh, dat wist ik niet... Ik ben niet zo goed in natuurkunde...
Goh, dat wist ik niet... Ik ben niet zo goed in natuurkunde...
Eerlijk gezegd heb ik dit ook niet op school geleerd..Daar doen ze nog moelijk met boeken uit 1994