Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

158 berichten • Pagina 4 van 8

SimAnouk
Snackventer Snackventer

Re: Heb jij een ''handicap''?

ik heb geen handicap maar wel een ziekte. Het is een ziekte waardoor je heel snel moe word. Het is geen vervelende ziekte, maar wij gaan deze vakantie naar Zweden en dan gaan we heel vaak wandelen. Dat is wel vervelend met mijn ziekte, maar verder heb je er echt niet zo veel last van.
Ik hou van het leven, ik hou van de zon, ik open mijn deuren, en val van het balkon :P
revolutionart
Podium hulp Podium hulp

Ik ben kerngezond en 1 keer in de 3 jaar beetje verkouden xD thats it.

Maar ik heb wel vitiligo het is een ziekte zeggen ze, Vitiligo is dus dat je pigment cellen afsterven en langzaam verandert in michael jackson nja huidskleur dan:P ok serieus.

Vitiligo breekt je pigment cellen af waardoor je witte vlekken op je huid krijgt en je niet bruin meer kan worden, de rest word wel bruin maar ook dat verdwijnt langzaam dus me handen zijn wit vooral me vingers en me knieen beetje etc.

Ik zit er totaal niet mee ofzo hoor als mensen ernaar vragen leg ik het ze uit maar het intresseert mij verder niet.

Sommige mensen die het hebben zitten er heel erg mee, ik snap niet zo goed waarom je kan er niks aan doen en er niks voor. alleen iets wat 6 maanden werkt en je huidskleur terug brengt maar dat is niet op de markt omdat het stervens duur zou worden dus onderzoeken lopen nog.

Verder nog nooit wat gebroken wel spier in me pols gescheurd toen ik met skielers een hek in vloog :P
Vinger topje afgesneden maar die is wel helemaal terug gegroeid.

Thats it mankeer niks eigenlijk vitiligo (pigmentafwijking) doet geen pijn ofzo :D
Afbeelding
lam6
Man met de buit Man met de buit

Ik kreeg BIJNA een handicap...

Het begon zo begin 2009, niet zo erg lang geleden nog. Anderhalf jaar nu...

Ik droeg een bril vroeger, omdat me ogen min 1 waren. Mijn laatste bezoek bij Hans Anders was toen ergens in september, in januari ging ik weer. Gewoon voor controle enzo...

Ik kreeg toen te horen dat mijn ogen van min 1 naar min 4 gegaan in een zeer korte tijd. Ik moest toen naar het ziekenhuis voor een onderzoek, na die onderzoek bleek ik Keratoconus (als je dat zo schrijft) te hebben...Een zeldzame ziekte bij je ogen waar je hoornvlies niet meer goed doet.
Ik vroeg hoe dit kwam, volgens hun kwam het omdat ik te hard was gegroeid in een korte tijd en me hoornvlies ging niet meer mee met de groei, ik kon er dus niets aandoen.

Ik moest toen lenzen nemen om het te stoppen, als ik dat niet deed was de kans groot dat ik binnen een jaar BLIND werd.

Uiteindelijk is het goed gekomen en hoefte ik niet aan zo stok of blindegeleide hond...Ik heb die nachten niet ervan kunnen slapen...En ben tot de dag van vandaag gelukkig met mijn lenzen.
SIMSLOVER
Mest analist Mest analist

Ik heb een beetje ademproblemen,denk ik.Moet eigenlijk is laten testen voor astma.Bij een zware inspanning begin ik sneller te ademen.This eigenlijk niet z'n erge 'handicap' zoals ik hier al heb gelezen.
Tegen hun ben ik maar zaag,die wa last heeft van haar adem. :)
tessiegril
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker

lam6 schreef:Ik kreeg BIJNA een handicap...

Het begon zo begin 2009, niet zo erg lang geleden nog. Anderhalf jaar nu...

Ik droeg een bril vroeger, omdat me ogen min 1 waren. Mijn laatste bezoek bij Hans Anders was toen ergens in september, in januari ging ik weer. Gewoon voor controle enzo...

Ik kreeg toen te horen dat mijn ogen van min 1 naar min 4 gegaan in een zeer korte tijd. Ik moest toen naar het ziekenhuis voor een onderzoek, na die onderzoek bleek ik Keratoconus (als je dat zo schrijft) te hebben...Een zeldzame ziekte bij je ogen waar je hoornvlies niet meer goed doet.
Ik vroeg hoe dit kwam, volgens hun kwam het omdat ik te hard was gegroeid in een korte tijd en me hoornvlies ging niet meer mee met de groei, ik kon er dus niets aandoen.

Ik moest toen lenzen nemen om het te stoppen, als ik dat niet deed was de kans groot dat ik binnen een jaar BLIND werd.

Uiteindelijk is het goed gekomen en hoefte ik niet aan zo stok of blindegeleide hond...Ik heb die nachten niet ervan kunnen slapen...En ben tot de dag van vandaag gelukkig met mijn lenzen.
blij dat ik lenzen heb ik heb nu -5.5 kan zonder lezen dus echt bijna niks zien. het ging bij mij ook op een gevegen moment snel maar niet zo snel nu is het een beetje maar ik denk dat ik wel blind word want het stopt niet.
Afbeelding

Ik lieg nooit, of dit moet de eerste keer zijn.
lam6
Man met de buit Man met de buit

^Is best wel eng als je merkt dat het snel achteruit gaat...:o

Ik moet deze maand weer naar het ziekenhuis voor controle voor mijn ogen. Moet nog steeds in de gaten houden of de lenzen blijven werken. Zo moet ik nog de komende jaren blijven doen.
Maarja ik ga er van uit dat er niks is, ik zie nog goed met lenzen.:)
Tamaralalala
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

Persoonlijk vind ik mijn onhandigheid en aantrekking tot ongeluk een handicap, maar verder heb ik ook nog HMS, iets met mijn spieren ofzo en hierdoor gaan mijn vingers enzo sneller uit de kom en kan ik dingen die 'normale' mensen niet kunnen. =)
I will always tell you the truth.
Alice Cullen, Twilight, Chapter 20, p.412
Menno434
Snackventer Snackventer

Oei, twee mensen hier met klinefelter, dat lijkt me echt heel erg vervelend, dat je onvruchtbaar bent enzo. En al die mensen met ziektes dat ze moe worden en spierklachten hebben, sterkte allemaal! :cry
Menno434
Snackventer Snackventer

Bakie schreef:@ Snateraar:

Denk je dat je het klinefelter syndroom hebt of is dat onderzocht?
Bij mij is het namelijkvastgesteld. Moet nu ieder jaar een onderzoek doen en zolang ik nog genoeg testosteron heb en geen klachten, hoef ik geen extra testosteron in wat voor vorm dan ook erbij te krijgen.
Maar er zijn nog wel meer symptomen als dat jij zei, maar dit hoeft niet bij iedereen ook echt voor te komen. Zo ben ik wel mager, maar heb geen borstvorming ofzo. (Gelukkig!)
Maar heb wel weer weinig spierkracht en last van angststoornissen...
Al kan ik daar ook steeds beter mee overweg.

Als je denkt dat je het hebt doordat veel symptomen bij je voorkomen is het wel verstandig het te laten onderzoeken. Kan je in de toekomst veel helpen. En je weet beter waar bepaalde beperkingen vandaan komen.

Maargoed, naast klynefelter heb ik niks...maar vind dat ook wel genoeg vervelend :P
@Bakie & Snateraar: ik hoorde dat je door Klinefelter geen kinderen kunt krijgen, klopt dat? :( :bloemetje
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo

Ik heb inspanning-Astma
En ik heb haast om het jaar een gebroken schouder :p(2x achter elkaar gebeurt, nu dit jaar nog :D)
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Tamaralalala schreef:Persoonlijk vind ik mijn onhandigheid en aantrekking tot ongeluk een handicap, maar verder heb ik ook nog HMS, iets met mijn spieren ofzo en hierdoor gaan mijn vingers enzo sneller uit de kom en kan ik dingen die 'normale' mensen niet kunnen. =)
Als het geen pijn doet is het cool! Een vriend van mij trekt zo zijn vinger uit de kom en legt zijn tong in zijn keel :blink
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie