Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

127 berichten • Pagina 4 van 7

Dotted
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager

Re: Wat is je cito score?

Maritttt schreef:TTO duurt 3 jaar en dan ga je verder in VWO volgens mij :P
Of het is gewoon 6 jarig VWO maar dan de helft van de lessen in het Engels. :sleep
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

TTO is bij mij 3 jaar, dan heb je Cambridge examen en dan kan je door met IB (vraag me niet de volledige naam) en dat is dan ook 3 jaar, of als je dat niet wil gewoon vwo. Maar IB is wel minder Engels want je moet je echte eindexamen wel in het NL doen.
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo

544 :)
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

Ik kan mij wel heugen dat ik mij mijn cito toets maakte... En bedenk, ik loop al wat jaartjes mee... Maar onze leraar was nogal... anders. We hebben dus zelf nooit de uitslag te horen gekregen en hij gaf zelf aan de ouders door wat hij dacht dat hij vond dat we maar moesten gaan doen voor vervolgopleiding enzo. Dat was ook in de tijd dat we geen "groep" systeem kende, nee toen zaten we nog in "klas". Wat nu groep 8 is was toen klas 6 van de basisschool.
Mijn moeder kreeg voor mij te horen dat ik nooit echt veel zou kunnen (duidelijk blijkt hier wel dat de leraar bepaalde kinderen niet echt in zijn voordeel had) en dat ik maar naar de huishoudschool moest. Mijn moeder, toen nog echt in de mening dat hij het wel zou weten, volgde dat advies op.
Maar ik haalde daar dus 10-en en 9's bij wiskunde... Wat ik zelf niet normaal vond want dat wiskunde was echt rete makkelijk dat ik dat verdacht vond. Uiteindelijk ben ik van die school afgegaan na een jaar. Ging toen naar de LEAO. (Staat gelijk ongeveer met huidig mavo).
Er is echter heeeeel veel veranderd in het huidige onderwijs systeem. Tweetalige of meertalige opleidingen kon je in mijn tijd alleen maar doen als je ouders echt heel veel geld hadden en als er ook écht een reden toe was om dat te gaan doen ( in bijvoorbeeld gevallen van kinderen uit het buitenland ). Anders moest je maar gewoon een geheel nederlandse opleiding gaan doen. Ook hadden niet alle scholen meer talen dan engels, frans en duits. Enkele scholen hadden er spaans bij maar niet veel. Wiskunde was nog altijd een keuzevak, evenals scheikunde, natuurkunde en biologie. We hadden een maximaal van 6 keuzevakken in die tijd en ik meen drie verplichte vakken. Het systeem van "gerichte" vakken was er al wel, maar niet zo als het huidige systeem.
Gelukkig moet ik zeggen, heb ik de zenuwen nooit echt gehad voor toetsen enzo. Ik heb het nooit moeilijk gevonden. Temeer omdat ik ook wist dat het moment opnamen waren. Het zegt niets over je intelligentie maar meer over je vaardigheid. Mijn talen waren altijd wel goed, behalve nederlands. Mijn nederlandse leraar was altijd dan ook overtuigd van het feit dat ik "engels" dacht. Waarmee hij op mijn grammatica gebruik doelde. Mijn zinsopbouw in schrijven enzo. Duits was zelfs beter dan mijn nederlands. En dát snap ik nog altijd niet. :P
Hoe dan ook... Ik heb school altijd wel leuk gevonden, tests en toetsen geen moeite mee, maar heb het nooit echt mijn eigen inzicht zo laten beïnvloeden dat mijn leven er drastisch door gewijzigd werd :P
Uiteindelijk ben ik nooit wat in de administratieve kant gaan doen maar in de dierenwereld terecht gekomen. En dat terwijl mijn leraar basisschool altijd gedacht had ik niet meer zou kunnen dan een potje koken en schortjes naaien. :P
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo

Idd :o
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
lenhofcreathings
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager

549 :laugh

1 jaar gymnasium gedaan

:thumbdn

ga verder met vwo :thumbsup
(eerst langs die vervelende havo/vwo komen :glare )
^hetzelfde geldt voor duits :S

ps: score wordt bepaald van 500-550 voor die gast die in belgie woont (niets persoonlijks 8-) ) :laugh

Laatst gewijzigd door lenhofcreathings op wo 12 jan 2011, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

.................................................................>Afbeelding<.................................................................

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie