Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

4993 berichten • Pagina 206 van 250

Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: Wat wil je kwijt

Charge schreef:Laat het lekker in het engels met nederlandse ondertiteling. Dan leren die kinderen ook nog wat. En geloof me... dat is nodig! Die engelse uitspraak die ik soms hoor is gewoon te erg. :blink
Meer aandacht voor het Nederlands lijkt mij belangrijker.
Niet dat ik vind dat je elk forumbericht foutloos moet schrijven, maar het niveau is op sommige fora echt om te huilen. Het ergste is dat ze vaak niet eens weten hoe het dan wel hoort.
Ik bedoel dus dat er te veel nadruk ligt op de andere talen, terwijl de kennis van het Nederlands bij veel mensen bedroevend is. De gemiddelde basisschoolleerling schrijft over het algemeen beter dan iemand op de middelbare school.
Niettemin zijn die voice-overs om meerdere redenen vreselijk en ongewenst.


Het Belgische schoolsysteem is inderdaad wat anders. Belgische scholieren hebben elk jaar 'examens' (grote overhoringen zeg maar), maar ook tussentijdse toetsen.
In Nederland noemen we enkel het laatste jaar het examenjaar, aangezien de scholieren dan hun eindexamen afleggen.
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Wat wil je kwijt

^ Idd, dat zeggen ze bij ons ook, dat het Nederlands op de basisschool beter is dan bij ons. En wij zijn een tweetalige klas dus er gaat meer aandacht uit naar Engels. Opzich sta ik goed voor Nederlands en snap ik het ook wel.
Gebruikersavatar
Charge
Oplichter Oplichter
Berichten:
1443
Lid geworden op:
wo 29 sep 2010, 21:25

Re: Wat wil je kwijt

^^ Soms erger ik me ook aan mensen die geen leestekens gebruiken. Of aan mensen die zo snel typen en dan meteen posten. Gevolg is dat al die letters in de verkeerde volgorde staan. Vaak is het dan gewoon onleesbaar voor me. xD
Nou wil ik ook niet zeggen dat ik het allemaal zo perfect doe, want ik maak ook zo vaak schrijffouten. Maar zorgen dat het een beetje leesbaar Nederlands is vind ik wel belangrijk op een forum. ;-)
Steven

Re: Wat wil je kwijt

MSN en SMS is om onleesbaar te communiceren. Een forum moet leesbaar blijven.
EDIT: Op een forum blijven berichten staan en bij MSN is op exit drukken genoeg en het is weg
Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

Re: Wat wil je kwijt

weetje wat wel stoer is? Dat je de meeste woorden fatsoenlijk kan lezen zolang de eerste en de laatste letter goed staan!

weteje wta wel soter is? Dat ej de mestee wordoen fsatenoljik kan leezn zloang de eretse en de ltstaae letetr geod satan!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Wat wil je kwijt

hllao heo gtaa hte mte ej?
ki vreevle em dsu kna ej ties lkseu vroo em vrezninen?

Hallo hoe gaat het met je?
Ik verveel me dus kan je iets leuks voor me verzinnen?

Laatst gewijzigd door Anna op di 14 dec 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Re: Wat wil je kwijt

ik heb een tip: ga naar youtube en zoek naar het kanaal van nigahiga.
Ga dan al hun filmpjes kijken, maar wel vanaf helemaal het begin natuurlijk ;)
Het is zoooo leuk :wub

Weergave- en sorteeropties

Gesloten