Mastvlag schreef:Mijn mening is eigenlijk, dat de ontwerpers van de games moeten beslissen voor welke leeftijd ze games maken, en niet de overheid.
nou niet helemaal want die gasten willen alleen geld verdienen: een beetje toezicht is wel goed.
gelukkig wonen we hier in Nederland en niet in 'strengere' landen als Amerika waar je zo een pistool kan kopen maar we ze geschokt zijn als ze een 4 letters woord op tv zien ....
hiki heeft gelijk !
Ik vindt ook dat de overheid nog toezicht moet houden, De sims 3 bedrijven willen allemaal geld verdienen dus natuurlijk gaan ze die beschikbaar maken voor jongere leeftijden...
Tja, als je het op deze manier bekijkt is de PEGI een goed idee om te houden, maar toch zijn ze nogal aan de strenge kant: De Sims 3 kan prima veranderd worden in 7 jaar, en zo zit het ook met veel andere spellen.
^Tja..maar het is een Amerikaans spel.. en zoals al eerder gezegd: die vier lettertjes schrikken de Amerikanen toch wel een beetje af. Ik heb eens gelezen dat amerikanen hun kinderen liever een schietspel van 18+ zien spelen, dan een romantische film. En aan gezien de sims wel romantiek en geen geweld bevat, snap ik dus 12+.. maar eigenlijk zou het gewoon per land moeten verschillen.
Persoonlijk vind ik niet dat de leeftijden weg moeten, maar dat ze voor sommigen spellen moeten worden verlaagd of verhoogd, en dat het per land moet kunnen verschillen. Ook mogen ze van mij betreft naar de filmleeftijden gaan kijken, want HP3 was 9+ en ik keek hem toen ik 7 was ofzo..
@Mel: ja een wedstrijd met mezelf hoe levenloos wil je dan wezen
oja ik heb een strontje op me oog ik heb nog al last van tranende ogen dus doet het pijn als ik een beetje ga wrijven in me ogen
en het is een vies idee om te weten dat het uiteindelijk moet 'ontploffen'