Grrrrr...
Ik was net een uur geleden op weg naar een vriend, gaat het keihard stortregenen.
Ik was al te laat vertrokken, en ik had dus haast, gaat er op eens zo'n oud opa'tje in zo'n opgevoerde-ziekenstoel die het hele fietspad versperd voor me rijden in een slakkentempo. Hij had een paraplu bij zich, ik niet. Daarom bel ik een paar keer om hem te proberen in te halen, lijkt hij doof te zijn en duurt het 10 minuten voordat ik 100 meter verder ben. Op een gegeven moment moet ik een andere kant op dan die man, en denk ik Yes! Maar na 5 minuten kwam ik erachter dat ik verkeerd reed, en ging ik terug. En jawel, wie rijd er dan weer voor me; die verschrikkelijke slome bejaarde.
Dan ben ik (veel later) eindelijk in de buurt van het huis van mijn vriend, zijn er wat wegen verandert en kan ik het helemaal niet meer vinden.
Dus ik vroeg aan meer dan 10 mensen de weg, of eigenlijk; probeerde te vragen want ze reageerden geen van allen en terwijl ik gewoon iets aan iemand vraag lopen ze allemaal gewoon door.
Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan, onderhand was mijn bril helemaal overspoeld en zag ik geen steek meer, en als ik hem afdeed zag ik ook niet bepaald veel.
Maar op weg naar huis moest ik door een straat die helemaal was afgezet door 2 gigantische verhuiswagens, en duurt het weer eens een kwartier voordat ik verderkan. Daarna, als ik bijna thuis ben, zie ik in de verte iemand die heel erg op die bejaarde in zijn slome karretje lijkt...
voor mij geen leidsontzet meer, ik ben helemaal doorregend en verkouden thuisgekomen.