Ik speel de Sims nog niet zo heel lang. Vanaf de Sims 3 eigenlijk. Toen ik de demo voor het eerst speelde leek het me allemaal zo leuk dat ik snel daarna de Sims 3 heb gekocht. Sindsdien speel ik het wanneer ik tijd heb.
Het leukste ervan vind ik de huizen bouwen, en dat komt doordat ik vanaf de basischool al architect wil worden. En ik studeer op dit moment ook voor architect. Ik gebruik Sims 3 nu om inspiratie op te doen, qua huizen en om enkele ideeen uit te werken. (dus eigelijk om schetsen te maken)
Maar de ideeen uitwerken doe ik wel gewoon met een tekenprogramma die speciaal voor architectuur is bedoeld. Daar kun je toch wel iets meer mee.
Maar toch zitten er wel een paar Sims huisjes in mijn Portfolio, en men kan niet eens zien dat ze met de Sims 3 gemaakt zijn.

Het mooie van de Sims 3 huizen is dat je alles kunt bouwen zonder op allerlei dingen te letten. En je hoeft je geen zorgen te maken over de economische crisis. Want momenteel staat de architectuurbrance (en eigenlijk de gehele bouwbranche) op zijn kop. Gelukkig kun je toch nog mensen gelukkig maken met je zelf gebrouwen huizen. Ookal zijn de poppetjes virtueel