Re: Heb jij een ''handicap''?
Ik heb erge hoogtevrees, 3 meter is al te hoog voor mij, maar dat gaat langzaam over, heb een te korte heup-dij spier. hiervoor zit ik al op fysiotherapie. Maar de rest sterkte

158 berichten • Pagina 2 van 8
Ik ook ben nog steeds erg magersimcooper schreef:ik ben geboren als E.T. ik zag er uit als geraamte
Laatst gewijzigd door djon black op wo 31 aug 2011, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Mastvlag op ma 12 apr 2010, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Code: Selecteer alles
Mannen die de afwijking hebben, zijn langer dan gemiddeld en hebben disproportioneel lange armen en benen. Ze hebben kleine testikels (10 ml). Meestal zijn ze steriel. Vaak hebben ze een laag testosterongehalte. Ongeveer een derde van de patiënten heeft gynecomastie (borstvorming) en een hoger risico op borstkanker. Ook is er sprake van verminderde haargroei en spiermassa en een predispositie voor leermoeilijkheden en verminderde verbale ontwikkeling. Ze zijn meestal niet geretardeerd, het IQ is gerelateerd aan het aantal extra X-chromosomen: hoe meer chromosomen hoe lager gemiddeld het IQ uitvalt. De XXY hebben een normale intelligentie.Bij nog meer X-chromosomen neemt het IQ af. Een probleem bij deze mannen is ook dat ze zich moeilijker kunnen concentreren en vaak last hebben van dyslexie en andere taalstoornissen, waardoor ze minder intelligent lijken. De levensverwachting is in principe normaal.
Voorts komt een aantal ziekten/afwijkingen bij deze mensen vaker voor:
* Hypothyreoïdie
* Diabetes type II met insulineresistentie
* een grotere dan normale pulparuimte in de tanden (taurodontie)
* SLE (lupus erythematodes)
* Kiemceltumoren
* Borstkanker: 50x verhoogde kans tov normale mannen
* Longziekten zoals chronische bronchitis. Het is belangrijk niet te roken.
* Spataderen