Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

44 berichten • Pagina 2 van 3

Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Bakie's Voliere kweek 2010

Het is nu 5 dagen verder en ik zag alweer duidelijk verschil met 5 dagen geleden, dus waarom geen kleine update?

Heb ze deze keer ook in m’n hand genomen, zo kunnen de jongen alvast wennen aan m’n hand en zijn ze makkelijker tam te krijgen.

Koppel
Afbeelding

Van dit koppel de 5 jongen na 15 dagen.
Afbeelding
Afbeelding

En nog even de 2 oudste in mijn hand.
1ste is 1 na oudste, 2de is oudste.
Afbeelding
Afbeelding

Nu de jongen van dit koppel:
Afbeelding

Deze hadden er 3 met 1 laatkomertje.
Afbeelding

En ook hier de 2 oudste in mijn hand.
Afbeelding
Wat dichterbij…
Afbeelding
En het andere jong, aan de snavel zie je onder andere het verschil…
Afbeelding

Van het derde koppel had ik geen goede foto’s van de ouders en jongen dus die zitten er deze keer niet bij. Wel had ik de valkparkiet pop nog met haar 2 jongen.
Afbeelding
En dichterbij, deze zijn nu ongeveer 8 dagen oud.
Afbeelding

Zo dat was het alweer. Kwartels zijn nog niet uitgekomen. Wel heeft ze er wat meer eieren bij gelegd. Het waren er eerst 4, nu liggen er 9!

Tot de volgende update maar weer!
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Bakie's Voliere kweek 2010 (Update filmpje 3 jonge kwart

Een kleine update met de nadruk op KLEIN!
Gisteren zijn 3 jonge kwartels uitgekomen en heb er maar meteen een filmpje van gemaakt en op youtube geplaatst. Vooral een stukje dat je een kopje tussen de veertjes uit ziet komen vind ik heel grappig :thumbsup


Je kan 'm in HD kwaliteit bekijken voor het beste beeld.

[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1SKXDupfFBg&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1SKXDupfFBg&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Bakie's Voliere kweek 2010(Update: Parkieten FLINK gegro

Er is alweer een aardige tijd verstreken sinds de vorige update. 15 dagen!!! :P
En dus ook het een en ander veranderd in de voliere.

Ten eerste moet ik even melden dat de foto’s die deze keer bij de update zitten alweer van 6 dagen geleden zijn en er sinds toen ook alweer veel veranderingen zijn.
Zo zijn al 4 van de 11 jonge grasparkieten uitgevlogen. (Dus dat ze de nestkast verlaten hebben) Zij worden nu nog wel enige tijd door de ouders gevoerd, maar moeten op den duur leren om zelf te eten. Bij de foto’s zaten ze nog in het nest.
Vanmorgen heb ik helaas de Gele man (die een koppel vormde met de witte pop) dood in de voliere gevonden. Er zijn dus nu 3 jongen die geen vader meer hebben om voor hun te zorgen en zal de moeder dus net iets harder moeten werken om alles te voeren.
Verder hebben de jonge kwartels vergeleken met de nog komende foto’s al wat meer echte veren gekregen op hun vleugels en dat geld ook voor de valkparkieten.
En mijn andere kwartel hen zit nu ook te broeden op 5 eitjes, dus over een dag of 16-18 verwacht ik weer jonge kwartels! :D

Mijn kakariki’s hebben ondertussen 7 eieren gelegd maar daarvan vond ik ook weer 1 vanmorgen kapot in de nestkast. Beetje jammer want er zat wel een onvolgroeid jong in.

Alle jonge grasparkieten zijn op de foto’s ongeveer 24 dagen oud, de jonge valkparkieten 17 dagen en de jonge kwartels 5 dagen.

Dan nu de foto’s:

Hier het koppel WitGeel+BlauwGeel al knuffelend op een tak.
Afbeelding
Zij hebben 3 jongen waarvan al duidelijk nu de kleuren te zien zijn. Namelijk 2 hemels Blauwen en 1 WitBlauwe. Op de foto’s zijn de veren nog niet volgroeid, dat is nu inmiddels wel. Dit geld voor alle foto’s trouwens.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier het koppel Geel + Groen bij de nestkast, een close-up daarvan en Geel alleen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan nu 3 van de 5 jongen van hen. In het nest zitten 3 groene,1 blauwe en 1 geel groene.
Op de volgende foto’s zie je alle kleuren, maar dus niet alle jongen. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De gele op de volgende foto is dus de vadervogel die overleden is, daarachter een ander koppel.
Afbeelding
Deze laat 3 jongen na, 2 moerasgroen/blauw achtige en 1 wit blauwe. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Het koppel valkparkietjes op de nestkast en daarna alleen de pop met een jong van 17 dagen.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
En tot slot de kwartels van nu ongeveer 5 dagen oud. Eerst het koppel met jongen daarna 1 jong.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal binnenkort als er wat meer jongen de nestkast hebben verlaten weer wat foto’s maken en ook van de snel groeiende kwartels en valkparkieten.
Dus tot een volgende update maar weer!

Laatst gewijzigd door Bakie op wo 09 jun 2010, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie