Wat een bijzonder verhaal! Echt heel knap van hem. Waarvoor gaat hij eigenlijk precies scripts schrijven? (Of heb ik daar overheen gelezen?)
Ik weet eigenlijk ook niet wat je hem zou kunnen geven..
Geheime Geniale schrijver
30 berichten • Pagina 2 van 2
Re: Geheime Geniale schrijver
Hij zal (als het allemaal goed gaat lopen, hij heeft nu in ieder geval e-mail contact met het bedrijfje) parodieen gaan schrijven die voor animatiefilmpjes worden gebruikt.
Wat vor autisme.. Ik weet dat ze eerst dachten aan asperger (dat was zijn eerste labeltje op 4 jarige leeftijd) en toen ze op de middelbare school dachten dat het eerder pdd-nos zou zijn hebben ze hem opnieuw laten testen en is het geen pdd-nos maar "gewoon" autisme geworden.
Maar echt, ik geloof niet zo erg in die dingen. Heb daarom mijn eigen studie psychologie stop gezet en ben reclame design begonnen. Hij zou namelijk ook zo slecht in taal zijn, dat hij met moeite nederlands zou kunnen begrijpen.. en nu haalt hij 10en voor ieder vak, schrijft verhalen in het Engels en spreekt hij met meer woorden dan ik ken. En really, hij kent wetenschappelijke boeken uit zijn hoofd. maar is toch totaal geen computer die maar alles ophoest, maar gewoon een persoon.
Alsof ik reclame voor hem maak
ik zelf had het idee om samen met hem iets te maken, omdat ik bestwel kan tekenen. Een soort boekje voor kinderen (to make the start some easier..) over sinterklaas (receptjes, knutseldingetjes, verhaaltjes over sinterklaas door mijn broertje) en mijn tekeningetjes. Dat zag hij wel zitten.. Can't wait to start. Want het lijkt me super om iets uit te geven.
Got any idea's?
En heeeeeeel erg bedankt voor jullie lieve woorden over mijn verhaaltje!
Wat vor autisme.. Ik weet dat ze eerst dachten aan asperger (dat was zijn eerste labeltje op 4 jarige leeftijd) en toen ze op de middelbare school dachten dat het eerder pdd-nos zou zijn hebben ze hem opnieuw laten testen en is het geen pdd-nos maar "gewoon" autisme geworden.
Maar echt, ik geloof niet zo erg in die dingen. Heb daarom mijn eigen studie psychologie stop gezet en ben reclame design begonnen. Hij zou namelijk ook zo slecht in taal zijn, dat hij met moeite nederlands zou kunnen begrijpen.. en nu haalt hij 10en voor ieder vak, schrijft verhalen in het Engels en spreekt hij met meer woorden dan ik ken. En really, hij kent wetenschappelijke boeken uit zijn hoofd. maar is toch totaal geen computer die maar alles ophoest, maar gewoon een persoon.
Alsof ik reclame voor hem maak

ik zelf had het idee om samen met hem iets te maken, omdat ik bestwel kan tekenen. Een soort boekje voor kinderen (to make the start some easier..) over sinterklaas (receptjes, knutseldingetjes, verhaaltjes over sinterklaas door mijn broertje) en mijn tekeningetjes. Dat zag hij wel zitten.. Can't wait to start. Want het lijkt me super om iets uit te geven.
Got any idea's?
En heeeeeeel erg bedankt voor jullie lieve woorden over mijn verhaaltje!

Leuk! Laat hem de verhalen verzinnen en jij geeft dit dan vorm met tekeningen!

Erg leuk idee!
Ik weet alleen niet zo goed waarover het zal kunnen gaan. Misschien een verhaal over je broer, maar dan met andere personages en vereenvoudigt voor kinderen. Om te laten zien dat onder welke omstandigheden dan ook, je er altijd komt als je maar genoeg passie hebt?
I don't know.

Leuk ideetje

ja dat moet je geven!Liza schreef:Wauw, ik las het, en het is zo inspirerend. Erg mooi verhaal, en ik heb zelf ook geen idee wat je hem kan geven..
EDIT: Misschien kan je van één van z'n verhalen een boek laten maken, in het geheim zodat hij er niet achter komt en die dan geven?
echt inspirerend verhaal!
Nouja, het feit dat hij het voor ons in de familie geheim heeft gehouden in eerste instantie, lijkt me een reden om te denken dat hij het niet zo op prijs stelt als ik zijn verhalen naar een uitgever breng. Ik ben wel bezig met ideeen opschrijven die ik samen met hem zou kunnen maken.. Eigenlijk puur om hem aan te moedigen
Nogmaals heel erg bedankt voor de lieve woorden
Ik vind het verhaal zelf ook mooi.. Want ik zie het nu gewoon gebeuren. Hij is op dit moment heen en weer aan het mailen met dat bedrijfje, en ze gaan hem nu een contract sturen om in te zien, zodat hij weet wat het precies gaat inhouden voor hem.
Mijn ouders hebben hem ook niet helemaal begrepen. Mijn vader was juist hard en zag helemaal niet echt waar hij het moeilijk mee had, terwijl mijn moeder over bezorgt was. Nu ziet mijn vader dat mijn broertje echt wel meer kan dan gezegd werd, en mijn moeder dat mijn broertje ook op eigen benen kan staan. Sfeer is veel beter in huis..
Het is wel echt een rollercoaster hier. Sinds deze week is wel zo'n beetje bekend dat mijn oma aan het dementeren is.. En de boel is chaotisch. Was het altijd al, maar dit is weer zo'n top.. Iedereen heeft een leven om een boek over te schrijven. Mag dan wel inspirerend zijn, soms best vermoeiend en stresvol.
Ik hoop dat dit verhaal (ik las dus hier en daar mensen zeggen "ik heb ook autisme") inderdaad inspirerend werkt. Want ik vind het echt super belangrijk om te bedenken dat iedereen zijn goede en slechte kanten heeft, labeltjes totaal niet werken, en er zelfs in de mensen van wie je het totaal niet verwacht echt een vlammetje zit
. Niemand is 2D.. Niemand is "een autist", "een pestkop", "een gepeste".. Iedereen heeft zo de redenen en manieren om daarmee om te gaan. Dus ga nooit bij de pakken neerzitten en wees jezelf 
Dat moest ik gewoon kwijt

Ik vind het verhaal zelf ook mooi.. Want ik zie het nu gewoon gebeuren. Hij is op dit moment heen en weer aan het mailen met dat bedrijfje, en ze gaan hem nu een contract sturen om in te zien, zodat hij weet wat het precies gaat inhouden voor hem.
Mijn ouders hebben hem ook niet helemaal begrepen. Mijn vader was juist hard en zag helemaal niet echt waar hij het moeilijk mee had, terwijl mijn moeder over bezorgt was. Nu ziet mijn vader dat mijn broertje echt wel meer kan dan gezegd werd, en mijn moeder dat mijn broertje ook op eigen benen kan staan. Sfeer is veel beter in huis..
Het is wel echt een rollercoaster hier. Sinds deze week is wel zo'n beetje bekend dat mijn oma aan het dementeren is.. En de boel is chaotisch. Was het altijd al, maar dit is weer zo'n top.. Iedereen heeft een leven om een boek over te schrijven. Mag dan wel inspirerend zijn, soms best vermoeiend en stresvol.
Ik hoop dat dit verhaal (ik las dus hier en daar mensen zeggen "ik heb ook autisme") inderdaad inspirerend werkt. Want ik vind het echt super belangrijk om te bedenken dat iedereen zijn goede en slechte kanten heeft, labeltjes totaal niet werken, en er zelfs in de mensen van wie je het totaal niet verwacht echt een vlammetje zit

Dat moest ik gewoon kwijt

Wauw, echt een mooi verhaal! Tja, eh, stille wateren hebben diepe gronden

Inderdaad, ik hoorde van een klasgenoot dat ie ontslagen was omdat ie per ongeluk er uit gefloept had dat ie autistisch was.Candycherry schreef:Nouja, het feit dat hij het voor ons in de familie geheim heeft gehouden in eerste instantie, lijkt me een reden om te denken dat hij het niet zo op prijs stelt als ik zijn verhalen naar een uitgever breng. Ik ben wel bezig met ideeen opschrijven die ik samen met hem zou kunnen maken.. Eigenlijk puur om hem aan te moedigen![]()
Ik hoop dat dit verhaal (ik las dus hier en daar mensen zeggen "ik heb ook autisme") inderdaad inspirerend werkt. Want ik vind het echt super belangrijk om te bedenken dat iedereen zijn goede en slechte kanten heeft, labeltjes totaal niet werken, en er zelfs in de mensen van wie je het totaal niet verwacht echt een vlammetje zit. Niemand is 2D.. Niemand is "een autist", "een pestkop", "een gepeste".. Iedereen heeft zo de redenen en manieren om daarmee om te gaan. Dus ga nooit bij de pakken neerzitten en wees jezelf
Dat moest ik gewoon kwijt![]()
![]()
Heel veel mensen denken dat die labeltjes meteen 'ontspoord en knettergek' betekenen maar dat is helemaal niet zo.
(Niet dat ik niet gek ben ofzo, ken jij tieners die voltages boven de 30.000 volt normaal vinden? Nou, ik ben er een van

Ik heb ook n soort van ziekte, ben ervoor naar een soort school elke dinsdag geweest, dan was het over, toen zat ik in een klein klasje, een meisje, die mij echt niet af kon, zat ook in mijn klas, zij wist dat, nu ben ik naar het middelbaar gegaan, nu zit zij helaas in mijn klas, ze zit aan iedereen te zeggen dat ik die problemen heb, en nu vrees ik weer gepest te worden, zucht, nuja, ik heb het in het eerste leerjaar overleefd, nu toch ook in het eerste middelbaar?
Nu blijkt, sinds vorig jaar, dat mijn kleine broer dit ook heeft. Maar hij kan het lelijker lossen. Misschien (saat nog niet vast) heeft hij ook autisme (dat had ik niet) maar mijn broer is echt zo n techniek mens. Heeft heel erg goed inzicht enz.ik geloof ook wel in hem.
Soms niet meer, maar door jou verhaal, heb ik weer hoop =)
Nu blijkt, sinds vorig jaar, dat mijn kleine broer dit ook heeft. Maar hij kan het lelijker lossen. Misschien (saat nog niet vast) heeft hij ook autisme (dat had ik niet) maar mijn broer is echt zo n techniek mens. Heeft heel erg goed inzicht enz.ik geloof ook wel in hem.
Soms niet meer, maar door jou verhaal, heb ik weer hoop =)