Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

37 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Edwin
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
159
Lid geworden op:
zo 05 jul 2009, 11:53

Nieuw De Sims 3-magazine

Hallo,

Enige tijd geleden waren er plannen om het tijdschrift "Eigen Huis & Sims" uit te brengen. Een paar forumleden, waaronder simsmodel en ik, hadden interesse om mee te gaan werken aan dit tijdschrift waarin bouwen en wonen centraal stond.

Simsmodel en ik hebben al lange tijd echter niets vernomen van Timon4, de bedenker van het tijdschrift, terwijl wij wel vol zaten met ideeën. We hebben daarom besloten om samen een ander magazine uit te gaan brengen.

Hoe het magazine gaat heten, weten we nog niet. We willen in ieder geval een tijdschrift maken dat zich niet alleen richt op bouwen en wonen, maar ook andere aspecten die je terug kunt vinden in De Sims 3.

Om dit magazine te maken, zoeken we als eerst redacteuren. We willen in de komende weken een team vormen dat artikelen kan schrijven voor in het magazine. Iedereen mag over zijn favoriete bezigheden in De Sims 3 schrijven. We willen dus niet zeggen van: "Jij schrijft over huizen en jij over Sims creëren", maar we vragen aan jullie waar je graag over wilt schrijven. Zo werken we van binnenuit.

Simsmodel is een redacteur voor het blad en hij verzorgt ook de website.
Ik ben de eindredacteur (dat wil zeggen dat ik alle artikelen controleer en een goede plaats geef) en ik verzorg ook de lay-out.

Wat zoeken we nu nog?
Wij zoeken een stuk of 5 redacteurs. Eentje meer of minder is niet erg. Een redacteur beheerst de Nederlandse taal uitstekend, houdt van het schrijven van artikelen, weet originele onderwerpen te bespreken en is kritisch. Een redacteur schrijft over een vaste rubriek waarin hij/zij zich het meest thuis voelt. Ook zorgt een redacteur voor creativiteit en vernieuwing.

Er zijn verschillende rubrieken in ons blad. Hieronder worden een aantal rubrieken genoemd die wij willen gebruiken in het magazine, maar deze rubrieken zijn nog niet definitief. Misschien wisselen we wat, halen we er een paar weg of verzinnen we wat nieuwe.

1. Architectuur
De redacteur houdt van huizen bouwen en kan mooie screenshots maken die zijn/haar artikelen illustreren. Ook kunnen er bouwtutorials geschreven worden.

2. Interieur
De redacteur houdt van het inrichten van huizen en kan mooie screenshots maken die zijn/haar artikelen illustreren. Ook kunnen er stylingstips gegeven worden of komen er make-overs aan bod.

3. Sims
De redacteur houdt van het creëren van Sims en kan mooie maken die zijn/haar artikelen illustreren. De redacteur kan Sims rondom een bepaald thema maken en adviezen geven.

4. Aangepast materiaal
De redacteur beoordeelt aangepast materiaal van andere websites. In principe hoeven er geen screenshots genomen te worden. De redacteur test ook hacks uit om er kort over te schrijven.

5. Verhalen
De redacteur schrijft een exclusief (vervolg)verhaal voor het magazine met interessante gebeurtenissen en originele wendingen. Dit kan geïllustreerd worden met screenshots. Eventueel kan de redacteur een strip maken met De Sims 3.

6. Overig
De redacteur bedenkt orignele dingen die ieder magazinenummer anders kunnen zijn. Misschien worden er de ene keer Simsrecepten besproken en wordt er de andere keer een uitbreidingspakket beoordeeld. De redacteur krijgt veel vrije ruimte.

(7. Beeldredactie)
De beeldredactie is in staat screenshots van hoge kwaliteit te maken als redacteuren dat niet kunnen of bijvoorbeeld als cover. We willen pas mensen "aannemen" voor de beeldredactie als de echte redactie gevormd is. Nu is het dus nog niet nodig om je daarvoor op te geven.


Wil je meedoen?
Schrijf een motivatie (met eventueel screenshots) en stuur deze als privébericht naar mij (dit is verplicht). Je mag ook posten dat je je hebt opgegeven en wat je leuk vindt om te doen. Je hoort vanzelf wel of het wat wordt en wat er van je verwacht wordt. We willen het in ieder geval nog rustig aan gaan doen met het maken van het eerste nummer. Er is dus nog geen deadline.

Groetjes van simsmodel en Edwin

Laatst gewijzigd door Edwin op ma 26 jul 2010, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edwin
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
159
Lid geworden op:
zo 05 jul 2009, 11:53

Re: Nieuw De Sims 3-magazine

Nog bedankt voor alle leuke reacties!
Twee "sollicitanten" hebben een reactie gekregen. De anderen zijn helaas niet geselecteerd.
Vergeet niet dat je zonder motievatie-PM sowieso niet gekozen kan worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Melanie
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4782
Lid geworden op:
zo 25 okt 2009, 18:36

Re: Nieuw De Sims 3-magazine

Erg leuk idee! Maar ik hou niet zo van schrijven, dat wordt op lange termijn een beetje saai. Maar als jullie ooit nog toevallig een fotograaf nodig hebben, wil ik wel helpen ;).
Afbeelding
Terug!
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: Nieuw De Sims 3-magazine

Edwin

We hebben op onze homepage aandacht besteed aan dat eerste initiatief waar toen mensen voor gezocht werden, helaas is dat niks geworden.

Ik wil graag aandacht besteden aan dit erg leuke initiatief op onze homepage maar heb wel een vraag: is dit nu een beetje rond? Gaat het echt door?

Aandacht besteden aan allerlei leuke initiatieven binnen de NL community doen we altijd erg graag maar die oproep waar ik het eerder over had hebben we (achteraf) gezien te snel op onze homepage gezet: vandaar mijn vraag aan jou xD
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yum
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3967
Lid geworden op:
vr 23 apr 2010, 23:34

Re: Nieuw De Sims 3-magazine

Edwin schreef:Nog bedankt voor alle leuke reacties!
Twee "sollicitanten" hebben een reactie gekregen. De anderen zijn helaas niet geselecteerd.
Vergeet niet dat je zonder motievatie-PM sowieso niet gekozen kan worden.
Omg neeuuuuuu :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edwin
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
159
Lid geworden op:
zo 05 jul 2009, 11:53

Re: Nieuw De Sims 3-magazine

Hallo allemaal,

Ik ben twee weken op vakantie geweest en in die tijd heb ik veel kunnen nadenken over het nieuwe magazine. Ook heb ik aardig wat aan de lay-out kunnen doen en ik zou nu echt heel graag de pagina's die al af zijn aan jullie willen laten zien, maar dan is de verrassing er natuurlijk van af.

Ik zal eens wat meer vertellen over wat de bedoeling is.

Het magazine verschijnt iedere twee maanden op onze eigen website en is gratis te lezen. Het magazine wordt een soort nieuwsmagazine met daarin feiten en meningen over Sims-games, lekker veel informatie over dingen die je nog niet wist en ook uitgebreide artikelen over custom content en bijvoorbeeld bouwen en inrichten. Het magazine wordt 30 of 32 pagina's dik.

Zoals ik al zei, wordt het een echt nieuwsmagazine en géén fashionmagazine met bijvoorbeeld paginagrote foto's. In ons magazine kun je gewoon lekker veel lezen.

Op dit moment is er één redacteur Sim creëren, één redacteur inrichten, één redacteur custom content, vier redacteuren (waaronder ik) algemeen en een webmaster. Dat is echter nog niet genoeg.

We zoeken:

1. Eén redacteur bouwen
2. Eén redacteur verhalen
3. Eén redacteur algemeen

Op dit moment is het nog even uitzoeken of alle vier de redacteuren algemeen beschikken over de juiste capaciteiten. Van de overige drie redacteuren moet ik nog een eerste artikel krijgen, maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat dat goed gaat komen.

Heb je interesse om mee te doen? Lees dan ook eens de beginpost: daarin staat wat je moet doen.

En om dit geheimzinnige gedoe af te sluiten toch nog een tipje van de sluier:

Afbeelding

@ Hiki
Ik wil heel graag dat we het magazine af kunnen maken! We zijn al erg ver met het maken ervan dus het is een kwestie van een paar weken voordat alles af is. Wat aandacht op je site zou dus erg fijn zijn om toch nog die laatste redacteuren te krijgen! Bedankt!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Gesloten