Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

17 berichten • Pagina 1 van 1

Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Ontspoord

Het is dan wel geen site, maar er is wel een facebook pagina en het staat op youtube. Dus omdat het een soort van reclame is, staat het in dit forumdeel.

Ik heb een twee maanden geleden samen met een vriendin van mij (Rozefien) een film gemaakt genaamd 'Ontspoord'. Hij is gebasseerd op het waargebeurde verhaal uit het dagboek van zoetje753 genaamd 'Never accepted'. Serena, heel erg bedankt dat ik David's verhaal mocht verfilmen, hopelijk is hij er zelf ook blij mee. Het is een speelfilm van vijftien minuten in het genre drama.

Ik ben een hele poos geleden begonnen met het schrijven van het script. Het bestaande verhaal was veel langer en uitgebreider. Ik heb er voor moeten kiezen om sommige aspecten niet in de film te laten komen, maar ik heb toch kleine verwijzingen achter gelaten. Er heeft een lange stop gezeten in het schrijven van het script. Uiteindelijk kwamen we er achter dat we niet zo lang de tijd meer hadden voor het script, dus moest er vaart achter gezet worden.

Op 28 mei zijn we begonnen met filmen en een week later op 4 juni hebben we de laatste scènes geschoten. Aan het filmen vooraf heb ik een filmschema gemaakt, ook hebben we acteurs moeten vinden en rekening moeten houden met de momenten waarop zij tijd hadden, aangezien we het in een korte tijd moesten doen. Helaas is het filmen niet altijd gemakkelijk verlopen. In eerste intstantie zou iemand anders de rol van David vertolken, maar die heeft het uiteindelijk niet willen doen. Toen zaten we zonder hoofdrolspeler en is er besloten dat ik het zelf zou spelen (normaal doe ik de camera) omdat we de film toch wilden maken, ook al was het dan in een korte tijd.

Na het film ben ik begonnen aan het monteren. Hier had ik vier dagen de tijd voor en dat is echt niet veel. Ik heb er aardig wat tijd in gestoken en nachten nogal lang opgebleven om het toch mooi te maken. Rozefien heeft heel erg geholpen met het kiezen van muziek, want daar ben ik zelf niet erg goed in. Ook heeft zij de camera bediend, en daar ben ik haar erg dankbaar voor.

Na het monteren heb ik al snel een trailer gemaakt, omdat ik het promoten van deze film ook erg leuk vind. Ook heb ik een facebook pagina aangemaakt met daarop informatie over de film. Ook probeer ik hiermee de film en het verhaal over David te promoten, zodat het verhaal verder komt dan alleen hier op SimsNieuws of het nationaal filmfestival voor scholieren (wat al aardig ver is).

Deze film is namelijk ingezonden voor het filmfestival bij mij op school en daar zijn we met vier anderen door naar de volgende ronde in Lelystad. Dat is een landelijk filmfestival en daar wordt mijn film ook getoond aan andere scholieren samen met nog een hoop andere films. Ik hoop dat veel mensen deze film zien en zich bedenken dat er nog steeds zulke ernstige dingen gebeuren in de wereld. Ook hoop ik dat mensen die misschien dezelfde problemen hebben, hulp zoeken. Ik wil namelijk niet dat er nog meer mensen zijn die zo eindigen als David.

Trailer:


Film:


Ontspoord is het waargebeurde verhaal over de onzekere David van Kerkhoven. Religie, seksualiteit en pesterijen spelen een belangrijke rol, waarbij David een uitweg voor zijn gevoelens en problemen zoekt.

Facebook: https://www.facebook.com/ontspoorddefilm?ref=ts&fref=ts

Cast: Dave van Leeuwen, Faye van Eekelen, Noa Zuijderwijk, Onno Zwart, Sigrid van Baalen, Paulette Wolters, Hans Haarsma, Marten Zwart, Andor Herrewijnen en Froukje Zijtregtop

Camera en muziek: Rozefien Zwart
Script en montage: Dave van Leeuwen

Première: 14 juni 2013

Met dank aan: Serena, Jeroen Ephraim, Maureen Versprille en Arjen Petri

Rove Productions
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Ontspoord

Heb je film bekeken... Heel serieus onderwerp wat op het ogenblik ook weer behoorlijk relevant is. Vooral de afloop is behoorlijk confronterend. Maar dat is wel goed, het schud wakker en laat even goed zien wat er ook gebeuren kan als je maar iemand ver genoeg de hoek in drijft. Wat mij betreft is deze film overduidelijk al de winnaar.
Goed gedaan! Zeker omdat het best lastig is om een film van 15 minuten zo in elkaar te steken. (Ook daar weet ik alles van :P) Ik hoop dat veel mensen hem gaan zien en dat het tot nadenken aanzet.
Want in the end... Maakt het geen bal uit welke religie, sexuele voorkeur of achtergrond men heeft, in de eerste plaats blijft men nog altijd een mens. En iedereen heeft recht op rust, vrede en vooral ook geborgenheid. Jammer genoeg zijn die de laatste tijd behoorlijk ver te zoeken lijkt wel.

Nogmaals, petje af voor het goede werk! Ik hoop dat je eerste wordt in Lelystad en dat deze film nog heel veel mensen bereikt!
_Jente_
Mest analist Mest analist
Berichten:
583
Lid geworden op:
ma 17 sep 2012, 12:28

Re: Ontspoord

Heftig, echt heel erg mooi gedaan. Ik heb het verhaal van Serena gelezen en ik denk dat je het erg mooi en goed hebt verfilmd. Ik heb echt heel erg veel respect voor je dat je dit hebt gedaan. Ik hoop dat deze film iedereen nog even extra erbij laat stil staan dat dit soort dingen echt kunnen gebeuren door pesten en ouders die het niet willen/kunnen geloven. Zelf is mijn moeder lesbisch. Gelukkig is het bij ons in de familie wel goed geaccepteerd door iedereen en heeft niemand er verder problemen mee.

Ik hoop dat je wint, je verdiend het!
Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Ontspoord

Jeetje, ik kreeg al een brok in mn keel toen ik de trailer keek. Echt heel erg dat zo'n dingen dagelijks in de wereld voorkomen... :( Ik vind dat jullie het heel goed verfilmd hebben en zoals ook _Jente_ al zei, jullie verdienen het om te winnen.
Lestis
Oplichter Oplichter
Berichten:
1374
Lid geworden op:
do 23 mei 2013, 18:56

Re: Ontspoord

Ik heb toen eerst teruggezocht en het dagboek gelezen. Heb aan het einde heel hard gehuild. Misschien dta ik morgen maar de film gaan kijken want ik vind het echt heel heftig. Vooral omdat mijn beste vriendin lesbisch is en daar is niks mis mee maar dit raakt mij dus erg. :cry :cry :cry
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: Ontspoord

Bedankt voor jullie reacties. Toen de film voor het eerst getoond werd op school was ik stikzenuwachtig. Ik wist echt niet wat mensen er van zouden vinden. Ik vind jullie reacties echt heel mooi, ik had niet verwacht dat mensen echt zo ontroerd zouden raken. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze een traantje hebben weg gepinkt en dat vind ik echt prachtig. Ik vind ook dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn.

:knuffel
Gebruikersavatar
djon black
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3067
Lid geworden op:
di 15 dec 2009, 08:14

Re: Ontspoord

ik heb het verhaal en film nu pas allemaal achter elkaar gezien. Ik had tranen in me ogen...
en, ik werd er stil van, ik weet niet zo goed, wat ik nou nog moet toevoegen...

sterkte iedereen, die dit heeft meegemaakt, meemaakt, mensen kent die het meemaken etc.!
Onthoud dat je nooit alleen bent!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robin.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6398
Lid geworden op:
do 11 aug 2011, 13:28

Re: Ontspoord

Wow, heftig! Maar vaak wel de realiteit. Ik ben er ook even stil van. Ik hoop dat de film mensen tot nadenken zet.
Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, ongeacht hun sexuele voorkeur, achtergrond etc.

Knap gedaan! Ik hoop dat de film wint!
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: Ontspoord

fjordjes schreef:Ontzettend confronterend voor mezelf...

Maar wat ontzettend knap gedaan! Doe je een opleiding hierin ofzo?
Waarom is het confronterend voor je? Ik ben wel nieuwsgierig, missvhien wil je het niet vertellen hoor. Ik doe hier geen opleiding in, ik heb wel twee workshops gehad en ik heb een keer eerder een 10 minuten film gemaakt maar die was veel minder goed.
Gebruikersavatar
Sebas.
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
7889
Lid geworden op:
di 27 dec 2011, 13:57

Re: Ontspoord

Ik heb het dagboek van die persoon waarop deze film gebaseerd is ook helemaal gevolgd en ik was altijd wel een klein beetje aan het huilen van hoe heftig het wel niet was! :cry

En toen ik de film zag barstte ik echt uit! :cry
Maar wel super mooi gemaakt Dave! :D :klap
Gebruikersavatar
ixkilledxthexcookie
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2063
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 20:33

Re: Ontspoord

Ik vind de film echt prachtig. Ik had zelf een enorme brok in mijn keel. Vooral omdat ik mijn beste vriendin maar net heb kunnen voorkomen zelfmoord te plegen. Het is een enorm heftig onderwerp en heel veel mensen lijden hieronder, meer dan je je voor kunt stellen denk ik. Ik ben zelf ook druk bezig om zoveel mogelijk mensen met depressie te helpen maar het is en blijft lastig om zulk soort mensen te helpen. Ik hoop dat er meer van dit soort filmpjes gemaakt worden om meer aandacht op dit onderwerp te richten.
Heel knap dat je dit hebt gedaan!
Afbeelding
Call me Linss, or Linsey, whatever you like best :3
Gebruikersavatar
zoetje753
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
283
Lid geworden op:
do 05 jan 2012, 09:23

Re: Ontspoord

Ik zie nu pas dat dit topic is aangemaakt (ik ben er een tijdje niet geweest :$) maar ik was ook super onder de indruk van de film die Dave heeft gemaakt en ik vind dat het verhaal heel mooi verfilmd is en ik hoop echt dat meer mensen dit zullen zien. Het is vreselijk als dit gebeurt en ik hoop dat het verhaal van Danny meer mensen bereikt en mensen beseffen hoeveel pijn woorden kunnen doen.
~RAWR~

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie