Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

26 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Wat voor een grafische kaart?

Hallo iedereen!
Ik ben bijna jarig en heb een nieuwe laptop gevraagd.
Ik weet dat, wil ik de sims goed afspelen, ik een i7 processor nodig heb.
Maar wat voor een grafische kaart moet erin zitten zodat het spel er tenminste mooi uitziet?

De prijsklasse van de laptop zelf mag rond de 800 euro zijn.

Alvast bedankt! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
sims3 showtime
Snackventer Snackventer
Berichten:
56
Lid geworden op:
za 04 feb 2012, 13:45

Re: Wat voor een grafische kaart?

normaal kan er geen zwaar grafische kaart in laptop daar zijn die pc niet op bereken en als toch graag wil kan het wel maar dan word duure grap ik raad je aan om iets meer uit geven dan heb goei game pc waar je sims3 wel goed kunt spelen en daar kan wel zwaare grafische kaart in
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Wat voor een grafische kaart?

Mhm, ik snap wat je bedoelt. Maar ben echt gehecht aan laptops geworden na mijn eerste. Een computer zou voor mij geen optie meer zijn.

Ik heb trouwens een laptop gevonden die mij wel aanspreekt IN mijn prijsklasse.
De Dell XPS 15.

XPS SUPER POWER Laptop!
Super Snel werken met Intel Core i7 processor & groter geheugen,
veel documenten op grote harde schijf opslaan en perfecte beelden met super sterke 2GB grafische kaart.


Normaal gesproken zou deze 1.122 euro kosten,
maar kost nu 799.

http://www.notebookreview.com/default.a ... ell+xps+15
Afbeelding
Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Wat voor een grafische kaart?

Hm, die laptop ziet er zeker niet slecht uit. Alleen, uit ervaring zou ik nooit een laptop aanraden voor (zware) games!

Veel grafische kaarten worden namelijk (veel) te heet, met alle gevolgen van dien.
De levensduur is bv. redelijk kort in vergelijking met een normale computer, de laptop wordt trager als hij oververhit raakt(De ventilator voor de grafische kaart is meestal veel te klein om zo veel hitte kwijt te raken), je kunt er zelf ook last van hebben en zelfs brandwonden van krijgen(Heb ik ook gehad, grafische kaart werd tijdens het spelen van De Sims 3 meer dan 90ºC).

Dus als je een goede computer wilt die lang mee gaat en goed koelt zou ik toch écht een desktop-pc aanraden.
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: Wat voor een grafische kaart?

Ik speel zelf op een laptop sims. Ik heb niet hele scherpe foto's maar ik zet de instellingen wel op z'n hoogst
Voorbeeld
Afbeelding
dit is hoe gras eruit ziet zonder verf
Voorbeeld
Afbeelding
zo zien mijn sims eruit, vind ik er prima uitzien
en mijn systeem dinges
Afbeelding
mijn laptop wordt trouwens tijdens het simsen wel heel heet af en toe, dan moet ik wel iets van een deken op mijn schoot leggen XD
V ik heb ook een i5-processor maar mijn sims is wel erg sloom, komt dat dan door dat AMD

Laatst gewijzigd door Loungefan op zo 04 mar 2012, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Wat voor een grafische kaart?

Je hoeft ten eerste niet persee een i7 te hebben om de sims goed te kunnen spelen. Dat is gewoon pure gedachten omdat de i7 nieuw is. Op mijn laptop heb ik een i5, en dat loopt ook prima. ik zou gewoon kijken naar een laptop/pc met: 2gb video kaart, 4GB ram en een AMD processor. AMD is meer voor gamers dan intel :P
Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Wat voor een grafische kaart?

Loungefan schreef: mijn laptop wordt trouwens tijdens het simsen wel heel heet af en toe, dan moet ik wel iets van een deken op mijn schoot leggen XD
V ik heb ook een i5-processor maar mijn sims is wel erg sloom, komt dat dan door dat AMD
Ik zou juist géén deken op schoot leggen!
Dan sluit je namelijk de ventilatiesleuven van de laptop af waardoor hij nóg heter kan worden. Dit verkort de levensduur van je laptop flink, onderdelen kunnen lossmelten e.d.

Mijn advies: Of op een bureau er mee werken, of iets plats en stevigs er onder. (Dus geen deken, doek, op schoot, maar op een boek oid.

Zorg er in ieder geval voor dat je die sleuven niet blokkeert ;)
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: Wat voor een grafische kaart?

^ zal ik voortaan maar doen, gelukkig is mijn laptop wel snel, behalve met sims dan, denk erover na als ik showtime heb gekocht en mijn spel trager wordt naar de winkel te gaan om een nieuwe grafische kaart te kopen en dan vraag ik in die winkel wel welke het beste is
V dan ga ik eventueel zo'n videokaart kopen, of is dat hetzelfde hoezo ik heb nauwelijks verstand van computers, ik weet nauwelijks wat mijn computereisen nou eigenlijk betekenen

Laatst gewijzigd door Loungefan op zo 04 mar 2012, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Wat voor een grafische kaart?

Voor laptops wordt het trouwens snel erg lastig om er een nieuwe grafische kaart er in te zetten; deze zitten namelijk meestal aan het moederbord vast. Daarom moet je ook een desktop-pc kopen wil je onderdelen vervangen en/of upgraden.
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Wat voor een grafische kaart?

@ Snateraar:

Ik snap dat een computer ten alle tijden beter is dan een laptop voor zware games. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik zou niet meer aan één plek gekluisterd willen zijn. Ook ben ik ervan op de hoogte dat een laptop heet word met spelen (Ervaar ik nu zelf ook, en deed ook hetzelfde als Loungefan met de deken enzo en op bed, maar daardoor is degene die ik nu heb juist hardstikke kapot!)

Iniedergeval, ik hoef geen ultieme gamingpc, dus zou ik in principe voor die Dell kunnen gaan?

@AnsjJ2: Hij dan wel nieuw, maar ook heel krachtig. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Wat voor een grafische kaart?

Awesome! :D

Heb het helemaal besproken met me moeder.
En krijg hem dan voor me verjaardag! :laugh

Eindelijk Sims spelen zonder te blijven hangen en lage kwaliteit. :thumbup
Dank jullie!


V Zal ik doen. ;)

Laatst gewijzigd door ChanCake op ma 12 mar 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Snackventer Snackventer
Berichten:
81
Lid geworden op:
ma 24 okt 2011, 20:38

Re: Wat voor een grafische kaart?

Waarschijnlijk is die laptop meer dan genoeg voor spelen op high, ik heb nu een oude laptop met een 128mb videokaart en de sims speel ik niet op low en hij doet het gewoon zonder problemen.
Sims 3-spelers zijn wijs:-).

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie