Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

14 berichten • Pagina 1 van 1

Mijketje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
10
Lid geworden op:
za 21 jan 2012, 22:02

Foutcode 16

Eerst had ik last van foutcode 12, en toen heb ik een aantal dingen gedaan die mensen mij hadden aangeraden. maar nu heb ik ipv foutcode 12, foutcode 16.. kan hier iets aan gedaan worden?
helpt alles opnieuw installeren misschien?
Gebruikersavatar
Mich.....
Mest analist Mest analist
Berichten:
725
Lid geworden op:
ma 28 jun 2010, 16:22

Re: Foutcode 16

Gezellig! Nieuwe leden zijn altijd leuk :) Maar goed, je vraag... Als ik jou was zou ik eerst proberen of opnieuw installeren werkt en dat is niet het leukste werkje weet ik uit ervaring, maar het is vaak wel effectief. Foutcode 16 wordt volgens mij veroorzaakt door een corrupt opgeslagen bestand. Als je er dus geen problemen mee hebt om alles uit je hele spel te gooien, dan zou ik dat zeker doen (dus ook je opgeslagen spellen verwijderen). Let er wel op dat je geen belangrijke opgeslagen spellen verwijderd die je bijvoorbeeld gebruikt voor een (foto)dagboek oid, dat is wel heel vervelend (ik spreek uit ervaring...). Wat je verder nog kunt proberen: kijk eens of je spel up to date is (dat kan via de launcher), probeer de buurt waar je op het moment mee spelt eens onder een andere naam op te slaan, open een nieuw spel en kijk of je daar dezelfde foutcode krijgt.
''Faber est suae quisque fortunae''
Mijketje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
10
Lid geworden op:
za 21 jan 2012, 22:02

Re: Foutcode 16

hey, ik mijn spel ondertussen volledig opnieuw geinstalleerd, ik was niet bezig met een dagboek, dus ik heb ook al mijn saves verwijdert. Er is mij ook aangeraden om geen gratis dingetjes te downloaden enz. ik hoop in ieder geval dat ik geen foutcodes meer krijg, maar dat valt nog af te wachten. dank je voor je hulp!
Gebruikersavatar
Mich.....
Mest analist Mest analist
Berichten:
725
Lid geworden op:
ma 28 jun 2010, 16:22

Re: Foutcode 16

Een spel zonder downloads is inderdaad heel veel veiliger :D Hopelijk dat je nu geen foutmeldingen meer krijgt ;)
''Faber est suae quisque fortunae''
Gebruikersavatar
MissJK
Snackventer Snackventer
Berichten:
66
Lid geworden op:
zo 22 jan 2012, 01:28

Re: Foutcode 16

Even vraagje over hetgeen ik nu lees hier;bedoelen jullie met die gedownloade dingen die cc dingen of ook die dingen uit de catalogus (waar je met points voor betaald)? Ik heb die rottige melding ook al een tijdje en ik word er echt he-le-maal gestoord van,wil niet weten hoeveel uren spelen ik al kwijt ben...T_T
But At Least I Got My Friends....<3
Gebruikersavatar
Mich.....
Mest analist Mest analist
Berichten:
725
Lid geworden op:
ma 28 jun 2010, 16:22

Re: Foutcode 16

^ Nee, ik had het niet over de downloads uit de Store. Deze zijn officieel van EA en zijn dus veilig te gebruiken (tenminste, daar ga ik wel vanuit...) Ik had het inderdaad over andere downloads van sites die niet met EA verbonden zijn. Als ik jou was zou ik eerst een proberen om al je downloads uit te schakelen, dat kan via de Launcher en kijken of het probleem dan verholpen is. Als je veel downloads hebt moet je misschien de Sims 3 Dashboard tool maar eens proberen ;) Ik weet niet zeker of dat het probleem oplost, maar je kunt het wellicht proberen!
''Faber est suae quisque fortunae''
Gebruikersavatar
MissJK
Snackventer Snackventer
Berichten:
66
Lid geworden op:
zo 22 jan 2012, 01:28

Re: Foutcode 16

Ok ok....,weet ik iig ook weer dat ik daar nooit aan moet beginnen dus. :glare (heb idd alleen officiële downloads en dacht dus ook al;dat kan t toch niet zijn dan?!)

Maarrrrrr.....,ik heb bij deze misschien (hoop ik!) WEL een oplossing gevonden! :D
Zit nl al weken het net af te struinen naar Wat Te Doen :? ,en nou las ik van de week érgens op de EA site dat het blijkbaar een CRUCIAAL verschil maakt in welke volgorde je de games installeert! :cursing En dan wel in de volgorde van release...
En als je dus (zoals ik) wat later bent begonnen met de spellen te kopen en meteen 4 uitbreidingen heb gekocht (I know..,maar ik was jarig en er was sale! :drool ),dan is er dus een héle grote kans dat je deze volgorde niet aanhoud als je dit niet weet! :huh :O
Dus..,net 2 dagen gelden alles verwijderd (ALLES),en de games in die volgorde geherinstalleerd,en tot nu toe geen fout meer gehad!!! :swing Ik kan zelfs weer gewoon 'Opslaan' doen ipv elke keer 'Opslaan Als',want dat was ook echt super-irritant. :sneaky

Wou het toch even melden hier,en misschien zelfs even een apart bericht van maken? :$ Want heb het idee dat als dit echt de kern was van alle problemen die ik had,het misschien wel voor veel meer mensen een oplossing zou kunnen zijn die met bugs en dingen opgescheept zitten.....? :? Want in een perfecte wereld kunnen we allemaal onbezorgd Simmen,en daar help ik graag aan mee :misselijk ,lol! :flapper
But At Least I Got My Friends....<3
Gebruikersavatar
MissJK
Snackventer Snackventer
Berichten:
66
Lid geworden op:
zo 22 jan 2012, 01:28

Re: Foutcode 16

Afbeelding

Sorry...,moest t plaatje nog even 'maken'.... :$ :P
Duurde bij mij nl nog even voor t kwartje viel en ik ipv Google,Wikip,EA,whatever af te struinen naar de volgorde,doorhad dat die dus zo onder de startpagina staat.. :glare

Beestenbende had ik geen zin meer in om voor de derde keer te installeren..,aangezien ik me opeens bedacht dat ik zit te wachten op een bestelling met Ambities :laugh ,wat dus betekend dat je alle uitbreidingen die daarna komen,weer moet de-installeren,Ambities er op zet..en dan WEER de andere in de juiste volgorde erachteraan...,grr! :scared :cursing
Maar goed..,je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen. :huh Hoop dat iemand hier nog es wat aan heeft! :laugh
But At Least I Got My Friends....<3
Gebruikersavatar
Mich.....
Mest analist Mest analist
Berichten:
725
Lid geworden op:
ma 28 jun 2010, 16:22

Re: Foutcode 16

^ Volgens mij maakt dat ook niet uit. Ik heb een tijdje alles opnieuw geïnstalleerd en ik kan me nog herinneren dat ik Na Middernacht installeerde voor Wereldavonturen en Ambities...
''Faber est suae quisque fortunae''
Gebruikersavatar
MissJK
Snackventer Snackventer
Berichten:
66
Lid geworden op:
zo 22 jan 2012, 01:28

Re: Foutcode 16

Ja..,ik wou t eerst ook niet geloven,maar dan heb ik wel heeeel veel toevalligheden op een hoopje! Kon niet meer opslaan,grafische problemen,vastlopers etc etc..,op 2 verschillende pc's nog wel. En sindsdien dus echt nergens last meer van!
Dus vandaar dat ik het idee heb dat als je problemen ondervind,het altijd het proberen waard is? Als je spel goed loopt zou ik lekker niks doen uiteraard... :p
Hoe ik het begreep is het belangrijk,omdat anders de kans bestaat dat de updates niet goed functioneren ofzo...
But At Least I Got My Friends....<3

Weergave- en sorteeropties