Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

16 berichten • Pagina 1 van 1

Honnor
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
245
Lid geworden op:
zo 24 okt 2010, 17:41

2 vragen over uitvallen en installeren

Hallo,

Eerst een vraagje over installeren. Ik had mijn hele sims 3 van de computer gehaald omdat hij rare dingen ging doen. Maar toen wou ik het basisspel weer installeren maar toen kreeg ik aldoor een foutmelding, wat bleek: er stonden nog bestanden in de program files en in de documenten. Nou die er uit gehaald en toen deed die het weer, maar nu wil ik ambities gaan doen maar weer het zelfde probleem, gekeken of er nog bestanden stonden maar niets. Wat nu te doen?

Nog een vraagje, ik ben dus eerst maar weer verder gegaan met het installeren van andere uitbreidingen, een paar kleine downloads er bij gedaan, maar nu stopt die na een uur spelen, valt de computer uit en krijg een blauw scherm te zien met dingen die ik niet zo snel kon lezen. En toen starte de computer opnieuw op, wat kan ik hieraan doen?
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

Dat blauwe scherm heet: Blue screen of death. Dit komt soms voor bij Windows gebruikers, als je snel bent kan je meestal een fout code zien, en die kan je googlen. Voorbeeld:

Afbeelding

Eventueel oplossingen staan ook in die tekst op het plaatje, maar dat hoeft het niet altijd te zijn. Als je de fout code van JOUW blue screen opzoekt, kan je waarschijnlijk een boel vinden.

Nog een paar vragen:

Kan je PC het wel aan?
Hoe heb je De Sims 3 de eerste keer verwijderd? Via shit delete in mijn documenten of via het configuratiescherm?
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

Oke even heel simpel uitgelegd, als windows iets verwijderd, verwijderd hij het niet helemaal. Er zullen altijd sporen van het spel in je Windows blijven. Maar dit zou geen effect mogen hebben op je spel, installatie etc. Heb je eventueel info over je pc? & Heb je eventueel een slechte download? Downloads kunnen rare dingen veroorzaken...
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

Ik sluit me aan bij AnjJ2.

Vergeet niet: bij elke uitbreiding van de Sims3 vraag je weer meer van de capaciteit van je pc. Als je pc steeds na een uur vastloopt, wordt hij waarschijnlijk te warm.

Zaken waar je naar kunt kijken zijn:

STOF
Onze oude pc - staat nu bij mijn zoon - viel ook steeds uit. Ik heb de kast opengemaakt en al het stof verwijderd, dat kan nl. een oorzaak zijn van het te warm worden van je processor. Pc van mijn zoon liep weer als een zonnetje.
Als je dit nog nooit hebt gedaan, en de pc is van je ouders of zo, doe dit dan NIET zelf.

DRIVERS
Gebruik de laatste drivers voor je grafische kaart. Als dit abacadabra voor je is, vraag dan deskundig advies.

EXTRA GEHEUGENRUIMTE
Je pc kan misschien het spel beter aan als het over meer geheugen beschikt. Het is een mogelijkheid om dit uit te breiden. Ook hiervoor geldt: vraag deskundig advies, dit kun je in ieder geval niet zelf.

Dit alles helpt niet a la minute, maar check of dit bij jouw pc het geval is.

Succes!
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

Sorry, zo diep gaat mijn kennis ook weer niet. Ik verwijs je naar http://simswiki.info/wiki.php?title=Gam ... stem_Specs, in het 2e gedeelte verwijzen ze naar een progje dat dieper op de hardware van je pc ingaat. De bedoeling is dat je dit programmaatje draait en dan de informatie naar het forum stuurt. Hier zitten de echte wise-cracks, zij weten er echt veel vanaf en dan hopelijk hebben ze bruikbare info voor je over b.v. hoe je geheugen uit te breiden.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Mich.....
Mest analist Mest analist
Berichten:
725
Lid geworden op:
ma 28 jun 2010, 16:22

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

En wat als je de Sims en alle EP's en SP's nou eens handmatig verwijderd en dan alles opnieuw installeert? Ik kon me nog herinneren dat bij mij de uninstall echt heel raar deed en dat ik toen handmatig alles moest verwijderen. Dat kost veel tijd, maar dan weet je wel zeker dat je alles goed eraf hebt gehaald. Hier staat een (lange) tutorial hoe je dat precies doet: http://help.ea.com/nl/article/manually- ... the-sims-3 Probleem is alleen, er wordt hier niet uitgelegd hoe je ook alle EP's en SP's verwijderd, maar mocht je dit willen proberen, kan ik nog even kijken hoe ik dat gedaan heb ;)
''Faber est suae quisque fortunae''
Gebruikersavatar
YannickLOVESDesims
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
329
Lid geworden op:
di 18 jan 2011, 16:03

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

Hey, ik heb zelfde problemen gehad, je kan alles van de sims 3 het best verwijdern via Revo unistaller, met di programma moet je alle sims 3 bestanden en mappen selecteren, dan verwijderen, en je kan hem zo weer installeren. Ik moest ding doen omdat ik Windows Vista heb, en meestal als mensen hun sims 3 en WA op een vista hebben staan kunnen ze die niet meer verwijderen, en revo unistaller lost alles op :) http://www.revouninstaller.com/ (let op, je begint met een 30 dagen gratis proefversie, daarnaa moet je hem kopen)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: 2 vragen over uitvallen en installeren

^ + ^^ Tja, kan je doen en misschien helpt het, maar als je het hebt over steeds een pc die crasht als je een uur de Sims hebt gespeeld, dan is er eerder iets hardwarematigs aan de hand.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner

Weergave- en sorteeropties