Alle dagboeken die ik zie, daarvan zijn de meubels heel mooi glanzend en er word veel licht gebruikt in het beeld. Het ziet er ook allemaal veel echter uit. En bij mij is alles gewoon mat en donker. maar mijn game is wel helemaal up to date. Licht het aan mijn computer of kan je er iets aan doen?
In het optiemenu kan je de instellingen en zo hoger zetten voor mooiere graphics (: (Optiemenu = menu met 3 bolletjes > Opties) Ik zou wel eerst even kijken of je computer het aankan als je de instellingen hoger hebt staan (;
Hier staat een goede tutorial: http://www.modthesims.info/showthread.php?t=337362 (wel in het Engels, maar volgens mij goed te volgen)
Dit gaat over de technische kant van het verhaal, je spelinstellingen ed.
Voor wat betreft de set van wat je wil fotograferen. Veel foto's zijn niet zomaar toevallig gemaakt. Oh mooi plaatje, hup hit de C-knop en klaar, maar zijn zorgvuldig geënsceneerd.
Je maakt als het ware een set waar je je Sim wilt fotograferen. Binnen: maak een ruimte geheel wit en plaats zoveel mogelijk lampen in het plafond. Voor de rest kun je tijdens het foto's maken lampen bijzetten.
Er is een speciale mod om (tijdelijk) je sim meer details te geven. De link kan ik later opzoeken. Gebruik dit NIET tijdens het gewone spelen.
Ook voor buiten gefotografeerde simmies. Denk aan licht en aan de achtergrond. Manipuleer deze met meer of minder planten, voorwerpen, deco etc.
Toevallig heb ik een voorbeeld.
De ene foto is zomaar toevallig ontstaan, leuk, maar veel te donker. De andere is bijgelicht.
Hier staan (buiten beeld) lampen geplaatst.
Verder is mijn tip: experimenteer met camerahoeken en verlichting.
Wellicht kan SN wel een tutorial vragen aan Yannick. Hij is een ware meester op dit gebied en misschien is hij wel bereid om enige tipjes van de sluier op te lichten.
Laatst gewijzigd door franniewee op ma 21 nov 2011, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.