Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

9 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
453
Lid geworden op:
ma 06 jun 2011, 15:34

Hoge instellingen op deze laptop?

Hoi! :) Ik ben van plan om toch aan een laptop te beginnen, (aangezien m'n iMac nu delaagste instellingen nauwlijks aan kan.. -.-)

Gisteren zat ik op de laptop van mijn vader, waarbij alles van Sims 3 op hoogst kan
(2,53 Intel Centrino 2 Dual Core)
(4GB Ram (DDR3:dachtik))
(NVidia GeForce 9800M GTS 1GB Videokaart)

nou.. dat was ook een hele dure laptop, maar ik wil dus ook zo'n gelijksoorte laptop, maar m'n budget is 400..

Ik ben nou bij een HP uitgekomen met;
(2,30 Ghz AMD Athlon II Dual-Core P360)
(4GB Ram DDR3)
(AMD Mobility Radeon HD 4250; 512MB dacht ik.. het geheugen kan ik niet vinden, sommige hebben een 256MB kaart van maar die is geen Mobility, en sommige weer een 1GB Videokaart van de HD4250)

Nou.. zou ik in iedergeval de hoge instellingen kunnen halen?
niet alles hoeft op hoog maarik wil wel;
Weerspiegeling van spiegels en water op zn hoogst
Hoge sim details
Hoge Texture detail
4(?) Gedetailleerde kavels
Schaduws Hoogst,
en Teken afstand.
(geen idee wat visuele effecten betekend..)

Maar dan ook het liefst dat mijn Frames Per Second (FPS); zo boven de 20/25 blijft, aangezien ik met de laptop van mijn vader makkelijk de 45 haal met sims op de achtergrond. (gewoon een leeg stuk land zegmaar haal ik de 140.. XD)

Hopelijk kunnen jullie mij eventjes helpen want ik ben ten einde raad.. :o
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Hoge instellingen op deze laptop?

Tegenwoordig kunnen al die nieuwe pcs/laptops die nieuwe dingen allemaal aan.


Daar is die videokaart met de sims 3.

Sims 3 settings:
Advanced Rendering: Enabled
Animation Smoothing: Disabled
Object Hiding: Disabled
Reflection Quality: Mirrors Only
Edge Smoothing: Off
Visual Effects: Medium
Lighting and Shadows: Low
Tree Detail: Low
Draw Distance: Medium
High Detail lots: 1
Texture Detail: Medium
Sim Detail: High
Heeft hij dus en ik neem aan dat je daar best blij mee kan zijn :o?

ZELF heb ik op de aanbeveling van nefje toen een videokaart gekocht met de naam:
ATI radeon HD5450
512MB.

En die werkt als een zonnetje..
Ik speel sommige dingen op high en derest Medium/Low maar het ziet er echt top uit!

EN daarentegen, Game booster helpt ook heel veel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
453
Lid geworden op:
ma 06 jun 2011, 15:34

Re: Hoge instellingen op deze laptop?

^ Game Booster? sorry wat is dat en wat doet het? :$ ik ben totaal geen Windows kenner omdat ik al jaren op Mac OS X run.. :P

Hmm, Schaduws wil ik dus op zn hoogst en die teken, bomen, spiegels enzo wil ik dus ook.. :$
vriendin van mij heeft 1.8Ghz intel core 2 duo, en 4GB Ram en dat haalt zij ook op die instellingen. :O maar dit is wel goed ja, veel hoger dan mijn imac in iedergeval. XD



EDIT: Voor de goeie kenners onder ons is dit de laptop; http://www.dynabyte.nl/catalog/product/ ... ijkNLclick

Als een van jullie die ook heeft kan je dan misschien zeggen of deze laptop goed is? :$
bas944
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
113
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 18:00

Re: Hoge instellingen op deze laptop?

GameBooster helpt alleen als je een onnatuurlijke hoeveelheid prut op de achtergrond draait. Anders heeft het een tegenovergesteld effect.

Een voorbeeld:

Piet heeft veel dingen tegelijk draaien op zijn computer, namelijk:

- De Sims 3 (1000 MB)
- Prut 1 (210 MB)
- Prut 2 (360 MB)
- Prut 3 (12 MB)
- Prut 4 (65 MB)
- Prut 5 (135 MB)
- GameBooster (200 MB)

GameBooster kan alle 'prut' uitzetten maar gebruikt zelf 200 MB.
Piets situatie zonder GameBooster: 1000 + 210 + 360 + 12 + 65 + 135 = 1782 MB
Piets situatie met GameBooster: 1000 + 200 = 1200 MB

Piet heeft iets aan GameBooster. Hij bespaart 1782 - 1200 = 582 aan RAM.

Henk houdt zijn computer goed schoon. Dit heeft hij draaien:

- De Sims 3 (1000 MB)
- Prut 1 (120 MB)
- GameBooster (200 MB)

GameBooster kan alle 'prut' uitzetten maar gebruikt zelf 200 MB.
Henks situatie zonder GameBooster: 1000 + 120 = 1120 MB
Henks situatie met GameBooster: 1000 + 200 = 1200 MB

Op Henks computer heeft GameBooster een averechtse werking!

Kortom: als GameBooster meer RAM gebruikt (dat is dus geen hardeschijfruimte, maar werkgeheugen) dan de 'prut', heeft het juist een slecht effect op de prestaties van het spel.

P.S.: De MB-getallen zijn natuurlijk fictief en GameBooster en de prut verbruiken niet precies die hoeveelheid RAM.

En dan nog iets:
De laptop kan het spel gezien de specificaties best aan, maar denk eraan dat laptops niet de beste keus zijn voor gaming. Ze kunnen erg snel warm (heet!) worden dus een laptopkoeler kan een goed idee zijn. Of neem een speciale gaminglaptop maar die zijn een stuk zwaarder en vooral duurder.
Gebruikersavatar
DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
453
Lid geworden op:
ma 06 jun 2011, 15:34

Re: Hoge instellingen op deze laptop?

^ Jep, zo eentje heeft mn pa, maar ik denk niet dat hij er blij van word dat we eventueel van laptops kunnen switchen.. XD hopelijk wel, maar aangezien er dat niet in zit, moet ik het met die laptop doen, al een laptopcooler hoeft niet, aangezien mijn broer eerst een Acer laptop had, en daar speelde ik GTA IV op, op medium instellingen; (ik zat over de resource.. :$) maar die werd wel warm maar niet zo heet dat die ermee uitschee.

dus die laptop kan het wel gewoon aan? ;ooo
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Hoge instellingen op deze laptop?

Je kan het misschien het beste aan de verkopers vragen? Mocht iemand hier zeggen dat het kan en uiteindelijk kan het niet dan is dat nogal zuur..

Ik zou eerder voor een PC gaan als ik jou was, voor dezelfde prijs zijn deze vaak veel beter dan laptops (Ja ik heb zelf een laptop voor veelsteveel geld en heb er spijt van nu na 3 jaar).
Afbeelding
Gebruikersavatar
DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
453
Lid geworden op:
ma 06 jun 2011, 15:34

Re: Hoge instellingen op deze laptop?

Ja daar zat ik dus ook al aan te denken, maar ik ben ook nogal vaak op verschillende plaatsen dus vind ik een laptop makkelijker dan een vaste PC, dus dan gaat em dat niet worden en is de laptop dan de enige optie voor mij. :P Ook eentje die gewoon 3x beter is dan de huidige imac die ik nou heb.. maar toch ik hoop dat ik het zo kan halen dan.. ik hoop het wel. :P


EDIT: Ik denk nu wel dat er een slotje op mag, omdat mijn vraag is beantwoord. (: Dankjewel. <3

Weergave- en sorteeropties