Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

13 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Tamaralalala
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
318
Lid geworden op:
zo 27 dec 2009, 12:32

Computer valt uit als ik Sims

Mijn Sims valt ALTIJD uit, vaak na 5 minuten, als ik Sims speel. Ik dacht eerst dat het misschien door het cheaten kon komen, maar ook zonder cheaten valt hij uit.

Wat kan ik doen???? Ik heb alle opgeslagen gegevens al verwijderd, maar dat helpt ook niet.
I will always tell you the truth.
Alice Cullen, Twilight, Chapter 20, p.412
Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Re: Computer valt uit als ik Sims

waarschijnlijk raakt je computer dan oververhit. Als je computer 100 graden warm wordt valt-ie automatisch uit. ;) Het zou kunnen dat je spel te zwaar is voor de computer. Kijk of je computer wel aan systeemvereisten voldoet en probeer anders de grafische instellingen - zoals Kyta al zei - lager te zetten. ;)
Gebruikersavatar
Tamaralalala
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
318
Lid geworden op:
zo 27 dec 2009, 12:32

Re: Computer valt uit als ik Sims

Hoe kan ik dat grafisch gedoe lager zetten? Heb me daar nooit zo in verdiept omdat ik in die 7 jaar dat ik sims speel, nooit problemen heb gehad :p
I will always tell you the truth.
Alice Cullen, Twilight, Chapter 20, p.412
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Computer valt uit als ik Sims

Uitval na 5 minuten? Dat is wel héél snel.
Oververhitte pc is inderdaad het meest waarschijnlijke, omdat je pc waarschijnlijk op de top van zijn kunnen draait.

Maar wist je dat je pc ook af en toe een schoonmaakbeurt nodig kan hebben? Stof wat aangezogen wordt door de ventilatoren vermindert de werking ervan en dat wordt ie sneller warm. Ben je handig, dan kun je zelf de kast openmaken (UITERAARD NADAT JE ALLE STEKKERS ED. LOS HEBT GEMAAKT) en binnenin schoonmaken. Hierover zijn vast de nodige tutorials op het internet te vinden, maar als je het jezelf niet toevertrouwt, laat hem dan door iemand schoonmaken die er verstand van heeft (winkel, reparateur, een super handige buurman)

Overigens is een 7-jarige pc bijna antiek in de zin dat de sims 3 nog niet bestond toen jouw pc werd gefabriceerd en dat de eisen in de loop van de jaren met elke sims versie verder zijn opgeschroefd. Misschien is het de moeite waard om je pc te verbeteren met wat extra geheugen of zo. Laat je daarin dan goed adviseren door iemand die er verstand van heeft, soms is het nl. niet meer de moeite waard.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Tamaralalala
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
318
Lid geworden op:
zo 27 dec 2009, 12:32

Re: Computer valt uit als ik Sims

@ Nina; bedankt!

@ franniewee; ik zal eerst eens proberen of hij het nu langer volhoudt en als dat echt niet werkt zal ik eens kijken of mijn vader hem kan schoonmaken.
Met dat 7 jaar bedoelde ik niet dat mijn computer 7 jaar is, maar dat ik 7 jaar sims speel haha. Deze computer is nu ongeveer 3 jaar oud, dus hij moet de Sims 3 naar mijn idee wel aankunnen.
I will always tell you the truth.
Alice Cullen, Twilight, Chapter 20, p.412
Gebruikersavatar
Evelien
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
wo 27 jan 2010, 15:10

Re: Computer valt uit als ik Sims

Ook ik had het zelfde probleem :cry , achteraf bleek dat de koeling niet goed was. Bij mij was de oplossing simpel: de laptop op twee plankjes hout zetten zodat de koeler meer lucht kon aanzuigen.

Bovendien merkte ik dat de sims 3 niet zo geweldig werkt met Windows Vista en met de virusscaner van AVG.

Gelukkig heb ik nu Windows 7 en een paar instelling bij AVG aangepast zodat hij niet meer de schijf waar de sims opgeinstalleerd is aan het controleren.
Een dag zonder Sims is.....
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Computer valt uit als ik Sims

Heb je misschien te veel downloads? Of een verkeerde download?
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Computer valt uit als ik Sims

Als trouble shoot kun je natuurlijk tijdelijk alle downloads verwijderen (map op je bureaublad zetten) spel starten, spelen en kijken na hoeveel tijd het spel crasht. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid van te veel downloads of een verkeerde download uitgesloten.
Al denk ik dat het aan je koeling/ventilator ligt.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner

Weergave- en sorteeropties