Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

18 berichten • Pagina 1 van 1

Bettini
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
di 24 mei 2011, 14:36

Sims 3 hapert na verloop van tijd

Hallo,

Ik heb Sims 3, met de uitbreidingspakketten Ambities, Na Middernacht, Supersnelle accesoires en Wereldavonturen. Mijn spel(savegame) loopt de eerste 20 (misschien wel meer) uren geweldig. Alleen na verloop van tijd als ik alles op orde heb (mooie baan, mooi huis, hoog visum niveau etc.) heb ik een probleem. Het spel begint dan heel schokkerig te doen en kan op snelheid 3 maximaal 4 ingame minuten spelen voordat het beeld weer een tijdje stil staat. Dit probleem treedt altijd op als ik het spel(savegame) al een hele poos heb gespeeld, en niet wanneer ik net weer een spel ben begonnen.

Ik heb geen downloads, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Aan mijn PC(grafische kaart etc.) zou het denk ik ook niet liggen, omdat ik er de eerste tijd geen last van heb.

Hebben meer mensen hier last van of weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
bas944
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
113
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 18:00

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Dit is een bekend probleem als je lang met dezelfde savegame speelt (waar niets mis mee is, doe ik ook).
In De Sims 3 wordt veel op de achtergrond uitgevoerd: Sims trouwen, groeien op, auto's verschijnen en worden weggehaald, er komen nieuwe kringloopitems, Sims krijgen een baan en kinderen, huizen die beschadigd zijn door brand worden gefixt, enzovoort enzovoort. Er is enorm veel dat het spel moet berekenen, controleren, herstellen, bla bla bla. Hierbij gaat wel eens iets fout en hoe meer je met één savegame speelt, hoe meer die fouten zich opstapelen.

Je kunt:
- Een nieuw spel starten (wat je natuurlijk niet wilt, duh).
- Er kan ergens een Sim vastzitten die het spel constant probeert te bevrijden, wat niet lukt. Je kunt naar deze Sim zoeken en hem resetten met de cheat 'resetsim voornaam achternaam'. De Sim wordt dan naar zijn huis verplaatst. Je kunt ook de wereld resetten met 'resetworld', dan worden alle sims naar hun huis verplaatst. Dit kun je het beste 's nachts doen, wanneer de meeste Sims sowieso al thuis zijn, zodat je hun 'ritme' niet verstoort.
- Je kunt een mod gebruiken die na verloop van tijd dingen opruimt en herstelt, zoals de Overwatch-mod van Twallan. AwesomeMod is ook een aanrader, daarmee gebruik je het commando 'fixall' om alle foutjes te herstellen (meer dan de Overwatch kan herstellen). AwesomeMod doet ook talloze andere dingen die je spel beter laten werken: voorkomen is beter dan genezen.

Ik hoop dat dit je helpt.

P.S.: Ik weet niet of het commando resetworld werkt in een spel zonder mods. Ik gebruik AwesomeMod, misschien komt het commando daar ook wel uit. resetsim werkt in ieder geval wel in het 'vanilla'-spel, zoals dat heet.
P.P.S.: De reset-commando's veranderen NIETS aan de vaardigheden, humeuren, relaties en andere dingen van de Sim, ze verplaatsen de Sim alleen naar zijn huis. Als je een butler hebt ingehuurd en je reset hem, wordt die ook verplaatst naar zijn 'huis', dus die moet je dan even opnieuw inhuren.
P.P.P.S.: Hm, dat was een lange post. Ik wilde de mensen die alleen maar zeggen "BWAH MISSCHIEN HEB JE NIET GENOEG GB OFZO" voor zijn.
Bettini
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
di 24 mei 2011, 14:36

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Hartelijk dank. Ik denk wel dat dit de oplossing is. Maar bij de uitleg van de AwesomeMod staat een map waar hij in moet (TS3/Mods/Packages.). Ik heb bij snel zoeken 'mods' ingetypt en daar kwam geen resultaat uit. Ik weet niet wat ik nu moet doen?
bas944
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
113
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 18:00

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

In (Mijn) Documenten > Electronic Arts > De Sims 3 maak je een map aan, genaamd Mods. In de Mods-map maak je een map aan genaamd Packages.

In de Mods-map plaats je het bestand Resource.cfg (hier downloaden, opslaan, verplaatsen naar de Mods-map). Het spel gebruikt dit bestand om de mods te vinden.
In de Packages-map plaats je het package-bestand (awesome.package). Dit is de mod zelf.
Verwijder dan het bestand scriptCache.package uit Documenten > Electronic Arts > De Sims 3. Dit is volkomen veilig, dit wordt opnieuw gegenereerd als je het spel weer start.

Het ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeelding
En:
Afbeelding

AwesomeMod zal na een tijdje verlopen, dan zul je een nieuwe moeten downloaden. Als je het spel opstart met de AwesomeMod Updater wordt dat automatisch voor je gedaan. Het gebruiken van deze updater is natuurlijk niet verplicht ;)
Heb je hulp nodig met het installeren van de updater, zeg het dan even :)

Ik ga er hierboven steeds vanuit dat je een Windows-computer hebt. Als je Mac of Linux gebruikt, zul je iemand anders moeten vinden die je verder helpt...
bas944
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
113
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 18:00

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Uh, daar is hij toch? Het bovenste bestand?

EDIT: Oh, waarschijnlijk bedoel je dat het icoontje anders is. Ik heb package-bestanden zo ingesteld dat ze automatisch worden geopend met de Sims 3 Package Editor, vandaar het icoontje. Dit is niet belangrijk voor de werking van de package!

En voor iedereen:
Het hoeft niet per se te helpen, het kan ook gewoon liggen aan je computer. Deze mods houden je spel 'schoon' en vrij van fouten. Denk eraan dat je wel regelmatig commando's als 'fixall', 'resetworld', 'purgegenetichair' enzovoort intypt, anders heeft het nog geen zin ;)

AwesomeMod wordt vaak, erg vaak, geupdatet. Als je een nieuwe patch installeert, maar geen nieuwe AwesomeMod, dan werkt hij niet meer. De Updater die ik al noemde updatet de mod automatisch en controleert ook of je de juiste patch hebt om AM te gebruiken. Omdat er binnenkort een nieuwe patch en uitbreiding aankomt is dit vooral erg belangrijk!

Wanneer je een 'SCHAAMTELOZE SYSTEEMFOUT!' krijgt, hoeft dit niet aan per se AwesomeMod te liggen. AM bevat een functie om (onherstelbare) fouten in het spel naar voren te laten komen. Als er echter ergens 'awesome' in de foutmelding voorkomt, is het verstandig een screenshot van de melding te maken en het te melden op het AwesomeMod-forum (in het Engels).

En oh ja: als je AwesomeMod gebruikt, probeer dan eens te CTRL-klikken op de geselecteerde Sim. Vooral de Supreme Commander-optie is heel handig :D
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Hé, hé. Éindelijk iemand die eens een goed antwoord weet, en weet wat het is. Heel erg bedankt, nu weet ik in ieder geval wat het is. Ik doe nu steeds mijn familie maar in een andere wereld zetten als het zover is. Ik heb het niet zo op dingen downloaden enzo, dan ben ik bang dat ik een virus krijg.. In ieder geval: BEDANKT BAS!
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Ik heb dit probleem ook, maar de meeste mensen waarvan ik heb gelezen dat ze dit probleem ook hebben hebben er pas sinds kort last van! Kan het niet een bug in Levensweg zijn ofzo? Want ik heb dit probleem pas sinds ik Levensweg heb geïnstalleerd en ik heb pas ongeveer 2 uur met die savegame gespeeld :bored.

Maarja, misschien zit er wel ergens een Sim vast, ik kijk wel even of ik die mod download.
Maar hopelijk is het iets wat EA gewoon op kan lossen, want ik zie steeds meer mensen met dit probleem
Afbeelding
bas944
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
113
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 18:00

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Honnor schreef:Nog even een vraagje, ik heb dit nog nooit gehad maar ik doe het gewoon voor de zekerheid want mijn spel is wel sloom.<br style="text-shadow: none;"><br style="text-shadow: none;">Zoals die code's van resetworld enzo moet je die gewoon in de cheatbalk typen?
Ja, dat is inderdaad de bedoeling.

En even een update:
Voor patch 1.22 en Levensweg zit AwesomeMod nog in een testfase. Het gebruiken van de testversie is op eigen risico. Met patch 1.19 kun je de gewone AM nog gebruiken.
De Updater (waarnaar ik eerder een link gaf) vergelijkt jouw spelversie met de AM-versie en weet dus precies welke versie je nodig hebt.
Gebruikersavatar
DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
453
Lid geworden op:
ma 06 jun 2011, 15:34

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

hey ehm, ik heb dit ook nu.. en het begint ongelofelijk irritant te worden, maar in Sunset Valley heb ik der geen last van, alleen in china wel.. en AwesomeMod heb ik geprobeerd te downloaden en het lukte, totdat ik m'n spel opstartte.. want toen bleef die maar haken op het laadbalkje voordat je kan selecteren naar welke buurt je gaat. nou heb ik AwesomeMod dus niet, (kan ook deraan liggen dat ik een iMac heb, maargoed) als ik dus die Resetworld doe kan het worden 'gefixxt?' en als ik nou ook die optie van sim voortgang (volgens mij heet het zo) uitzet, zou die het dan ook gewoon weer normaal doen, dat iemand weet?
Gebruikersavatar
Wicked Rose
Snackventer Snackventer
Berichten:
50
Lid geworden op:
vr 19 nov 2010, 07:57

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Het werkt inderdaad! Na gebruik van de dashboard tool en instaleren van de AwesomeMod, heb ik de commonda's fixall en resetworld gebruikt, en het spel is gestopt met haperen! Heerlijk!
Harstikke bedankt voor de tip, bas944!! ^_^

EDIT: Het is alleen wel van korte duur, moet het iedere 12 simuur herhalen in China, maar het is beter dan niets!
If I touch a burning candle I can feel no pain..
If you cut me with a knife it's still the same..
In the ice or in the sun it's all the same..
I know that I am dead..
Yet it seems that I still have some tears to shed..

Tears to shed - Corpse bride
snoezje085
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
1
Lid geworden op:
zo 31 jul 2011, 23:22

Re: Sims 3 hapert na verloop van tijd

Hoi hoi ,

Ik heb niet echt last van dat de sims haperd ofzo, maar na een tijdje kan uurtje zijn of halfuur of zelfs kwartier dat ik aan het spelen ben en dat opeens mijn beeld vast staat en dat ik dus mijn hele pc uit moet zetten om weer opnieuw op te starten enzovoort en dan gaat het tijdje goed en dan staat ie weer vast :S Ik weet niet wat dat is maar ik heb dat sinds dat ik de sims levensweg heb geinstalleerd maar dat zou toch niet aan dat spel moeten liggen? Ik heb verder ook geen downloads ofzo in mijn spel want daar werd het traag van dus dat heb ik allemaal al verwijderd.. maar weet iemand wat er dan scheeld waarom ie steeds vast loopt ??

Weergave- en sorteeropties