Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

11 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Vraag over videokaart

Hoihoi,

Ik speel De Sims 3 al vanaf dat hij net uit was,
nu heb ik alle uitbreidingen maar zoals iedereen hier is graphics toch belangrijk, nou ik speel met graphics als dit:

Afbeelding

Het valt niet vreselijk tegen, maar hetgene wat ik vreemd vind is dit:
Mijn videokaart is niet aanbevolen, maar zou wel alles aankunnen volgensmij..
Want als ik hier kijk:

Ik heb als voorbeeld op Can You Run It? De Sims 3 gekozen.
Alles kan ik aan behalve mijn videokaart

Hij moet pixel shader versie 2.0 of hoger hebben ik heb 3.0
Hij moet 3d hebben volgensmij JA heb ik
alles zegt hij dat ik heb maar het is niet genoeg
Heeft iemand nog tips zodat ik mijn opties hoger kan zetten en dat het nog soepel loopt?
Ik heb nu ook al Game Booster v2.3 en ga nu windows ME thema aanzetten..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mich.....
Mest analist Mest analist
Berichten:
725
Lid geworden op:
ma 28 jun 2010, 16:22

Re: Vraag over videokaart

Ik weet verder niet hoor, maar het lijkt erop dat het zwembad zich niet op jou kavel bevindt. Is het dan niet vaker zo dat deze plekken in slechtere graphics getoont worden? Ik heb dat volgens mij ook namelijk... Je huis heeft namelijk wel normale graphics... Als je naar dat kavel toeloopt, veranderd het dan? Ik weet niet of je dit kunt aanpassen, maar je kunt eens proberen in het opties menu het een en ander te veranderen... volgens mij kan je videokaart dat prima hebben...
''Faber est suae quisque fortunae''
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Vraag over videokaart

Mich..... schreef:Ik weet verder niet hoor, maar het lijkt erop dat het zwembad zich niet op jou kavel bevindt. Is het dan niet vaker zo dat deze plekken in slechtere graphics getoont worden? Ik heb dat volgens mij ook namelijk... Je huis heeft namelijk wel normale graphics... Als je naar dat kavel toeloopt, veranderd het dan? Ik weet niet of je dit kunt aanpassen, maar je kunt eens proberen in het opties menu het een en ander te veranderen... volgens mij kan je videokaart dat prima hebben...
Neenee, Maar ik zie zoveel mensen met alles op high bijvoorbeeld
En ik wil dat ook kunnen :sweatdrop
Althans dat het wat hoger kan, heb nu ook al nvidia geupdate dus..
Maar je hebt gelijk met het kavel heb gedetailleerde kavels ook maar op 1 dus ik zie alleen me eigen mooi.. Maarja

Ik zal even mijn pcinfo hier dumpen.

Code: Selecteer alles

Machine name: JM
   Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.110408-1633)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Compaq-Presario
       System Model: VC967AA-ABH CQ5112NL
               BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
          Processor: AMD Athlon(tm) 7550 Dual-Core Processor (2 CPUs), ~2.5GHz
             Memory: 3072MB RAM
Available OS Memory: 2942MB RAM
          Page File: 1176MB used, 4706MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
   User DPI Setting: Using System DPI
 System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
     DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode
VideoKaart:

Code: Selecteer alles

 Card name: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 (Microsoft Corporation - WDDM)
       Manufacturer: NVIDIA
          Chip type: GeForce 6150SE nForce 430
           DAC type: Integrated RAMDAC
         Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_03D0&SUBSYS_2A6C103C&REV_A2
     Display Memory: 1336 MB
   Dedicated Memory: 121 MB
      Shared Memory: 1215 MB
       Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
       Monitor Name: Algemeen PnP-beeldscherm
      Monitor Model: Compaq Q2159
         Monitor Id: CPQ282E
        Native Mode: 1920 x 1080(p) (60.000Hz)
        Output Type: HD15
        Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll
Driver File Version: 8.15.0011.8593 (English)
     Driver Version: 8.15.11.8593
        DDI Version: 9Ex
       Driver Model: WDDM 1.0
  Driver Attributes: Final Retail
   Driver Date/Size: 7/14/2009 03:16:11, 7592960 bytes
        WHQL Logo'd: Yes
    WHQL Date Stamp: 
  Device Identifier: {D7B71E3E-4090-11CF-1D52-670A02C2C535}
          Vendor ID: 0x10DE
          Device ID: 0x03D0
          SubSys ID: 0x2A6C103C
        Revision ID: 0x00A2
 Driver Strong Name: nv_lh.inf:NVIDIA.Mfg.NTx86...1:nv_NV3x:8.15.11.8593:pci\ven_10de&dev_03d0
     Rank Of Driver: 00F42001
        Video Accel: 
Hij is alleen niet aanbevolen en ik zou toch echt niet denken dat het zoon vreselijke ramp is.
en als het echt niet zou lukken geef mij een suggestie van welke GOEDKOPE videokaart ik zou kunnen hebben om de settings echt mooi te hebben staan en niet alleen om Rendering textuur en sim iets hoger te hebben :$
Afbeelding
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: Vraag over videokaart

Allereerst: can you run it staat los van EA Games en deugt niet.
Soms is de uitkomst correct, maar het programma is niet goed ingesteld.

Je grafische chipset (videokaart) voldoet niet aan de minimale vereisten.
De processor is dan wel weer voldoende en je hebt genoeg RAM om het redelijk te laten lopen.
Zonder goede videokaart zal je echter nooit een goed beeld krijgen.
(Alleen via programma's als gaikai zal dat lukken, maar volgens mij is daar alleen nog een trial van en anders moet je waarschijnlijk betalen voor de dienst. Daarnaast is het dan niet mogelijk om met uitbreidingen te spelen.)

Alleen moet er dan wel een vrij (PCI-e) slot aanwezig zijn op je moederbord en de voeding moet toereikend zijn. Je kan eventueel ook voor een tweedehands videokaart gaan.
Weet je toevallig het type RAM en de snelheid ervan? Als dat vrij matig is en daarbij de voeding ontoereikend (of als er geen pci-e slot op het moederbord zit), dan kan je misschien beter een nieuwe goedkoop systeem overwegen als je het echt erg vindt.

Qua videokaart zal ik minstens gaan voor een Radeon HD 5450. Deze kost nieuw zo'n drie tientjes en moet het spel minstens op medium instellingen aankunnen.
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Vraag over videokaart

Nefje schreef:Allereerst: can you run it staat los van EA Games en deugt niet.
Soms is de uitkomst correct, maar het programma is niet goed ingesteld.

Je grafische chipset (videokaart) voldoet niet aan de minimale vereisten.
De processor is dan wel weer voldoende en je hebt genoeg RAM om het redelijk te laten lopen.
Zonder goede videokaart zal je echter nooit een goed beeld krijgen.
(Alleen via programma's als gaikai zal dat lukken, maar volgens mij is daar alleen nog een trial van en anders moet je waarschijnlijk betalen voor de dienst. Daarnaast is het dan niet mogelijk om met uitbreidingen te spelen.)

Alleen moet er dan wel een vrij (PCI-e) slot aanwezig zijn op je moederbord en de voeding moet toereikend zijn. Je kan eventueel ook voor een tweedehands videokaart gaan.
Weet je toevallig het type RAM en de snelheid ervan? Als dat vrij matig is en daarbij de voeding ontoereikend (of als er geen pci-e slot op het moederbord zit), dan kan je misschien beter een nieuwe goedkoop systeem overwegen als je het echt erg vindt.

Qua videokaart zal ik minstens gaan voor een Radeon HD 5450. Deze kost nieuw zo'n drie tientjes en moet het spel minstens op medium instellingen aankunnen.
Ah ja, oke
IK zeg altijd zelf ik ben goed MET computers maar als het erop aan komt om in Computers te kijken
Nuh-uhh
Ik draai ze nu op geavenceerde render textuur = hoog / medium en sim = medium
het beeld staat op de 3de resolutie
Mijn beeld zelf is 1920x1080 dus dat is best vervelend haha
Maargoed, ik gebruik nu Game Booster Premium wat perfect werkt, ik loop op dat Windows-Klassiek thema wat ook zou werken
En ehm
Kan ik dat PCI-e slot ook zien zonder de pc open te doen?
Afbeelding
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: Vraag over videokaart

Je kan er ook voor kiezen om de spelresolutie (ingame) lager te zetten. Zo behaal je meer fps (frames per seconde) met dezelfde opties. Misschien dat je dan de overige opties wat hoger zetten zonder dat het spel trager gaat draaien. Ik vind trouwens dat je nog op hoge instellingen kan spelen gezien je grafische chipset. Er zijn heel wat mensen met dezelfde waarbij het stukken minder draait (ook met Game booster). Maar die hebben dan ook niet altijd een redelijke processor en meer dan genoeg RAM.

Als je geen problemen hebt met het installeren van software is dit een handig programma om te achterhalen wat er zoal in je systeem zit: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
Je kan via het programma informatie vinden over de sloten op je moederbord, het RAM, de temperatuur van de onderdelen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Vraag over videokaart

Nefje schreef:Je kan er ook voor kiezen om de spelresolutie (ingame) lager te zetten. Zo behaal je meer fps (frames per seconde) met dezelfde opties. Misschien dat je dan de overige opties wat hoger zetten zonder dat het spel trager gaat draaien. Ik vind trouwens dat je nog op hoge instellingen kan spelen gezien je grafische chipset. Er zijn heel wat mensen met dezelfde waarbij het stukken minder draait (ook met Game booster). Maar die hebben dan ook niet altijd een redelijke processor en meer dan genoeg RAM.

Als je geen problemen hebt met het installeren van software is dit een handig programma om te achterhalen wat er zoal in je systeem zit: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
Je kan via het programma informatie vinden over de sloten op je moederbord, het RAM, de temperatuur van de onderdelen en nog veel meer.
Sleufinformatie :
Slot PCI : 32-bit [5.0v] - Leeg
Slot PCI-Express : x16 [5.0v] - Leeg
Slot PCI-Express : x1 [5.0v] - Leeg
Slot PCI-Express : x1 [5.0v] - Leeg

bij moederbord bekeken :$
Volgensmij ligt het alleen aan de videokaart :$

Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI heb die bekeken 4 tientjes, en als ik goed doorspaar moet dat lukken!
Afbeelding
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: Vraag over videokaart

Er lijkt een pci-e kaart in te passen. :) Ik zou overigens niet de 1 GB versie nemen. Die 512 extra heeft amper toegevoegde waarde en scheelt al gauw wat: klik. Het was trouwens ook maar een voorbeeld van wat je minimaal kunt nemen.

De Radeon HD 5450 is niet duur en vrij zuinig, maar blijft wel een budgetkaart.
Misschien kan je dan ook beter een tweedehands videokaart overwegen aangezien je systeem ook al wat ouder is. Hier kan je bijvoorbeeld kijken voor een tweedehands videokaart.

Heb je trouwens een kleine kast waardoor je misschien een low-profile kaart nodig hebt? Verder is het handig om nog even de voeding te controleren. Als je voor een radeon 5450 gaat, zou het waarschijnlijk geen probleem zijn. Maar bij de zwaardere videokaart heb je soms ook een betere voeding nodig. Je kan hier in ieder geval een review vinden met een aantal 'moderne' budgetkaarten. Zo kan je zien hoe de videokaarten zich ongeveer onderling verhouden. Op de laatste pagina staat overigens ook hun globale verbruik en de gemiddelde temperatuur.
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Vraag over videokaart

Nefje schreef:Er lijkt een pci-e kaart in te passen. :) Ik zou overigens niet de 1 GB versie nemen. Die 512 extra heeft amper toegevoegde waarde en scheelt al gauw wat: klik. Het was trouwens ook maar een voorbeeld van wat je minimaal kunt nemen.

De Radeon HD 5450 is niet duur en vrij zuinig, maar blijft wel een budgetkaart.
Misschien kan je dan ook beter een tweedehands videokaart overwegen aangezien je systeem ook al wat ouder is. Hier kan je bijvoorbeeld kijken voor een tweedehands videokaart.

Heb je trouwens een kleine kast waardoor je misschien een low-profile kaart nodig hebt? Verder is het handig om nog even de voeding te controleren. Als je voor een radeon 5450 gaat, zou het waarschijnlijk geen probleem zijn. Maar bij de zwaardere videokaart heb je soms ook een betere voeding nodig. Je kan hier in ieder geval een review vinden met een aantal 'moderne' budgetkaarten. Zo kan je zien hoe de videokaarten zich ongeveer onderling verhouden. Op de laatste pagina staat overigens ook hun globale verbruik en de gemiddelde temperatuur.
O had die 1gb niet opgemerkt
Maargoed, jeweet dat computerland echt levert
Want mijn moeder is een beetje zoon figuur die echt moet weten of het ook geleverd word! haha
Afbeelding
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: Vraag over videokaart

Ik noemde speciaal computerland aangezien dat ook een offline winkel is. Als er een in de buurt zit, dan kan je de videokaart gewoon ophalen en zit je verder ook niet met verzendkosten etc..
Ik heb verder geen ervaring met hun webwinkel. Hier staan wat ervaringen.
Als je het niet vertrouwt, dan kan je altijd via bijvoorbeeld de pricewatch van tweakers een andere winkel zoeken. Je krijgt dan een overzicht van een aantal winkels die het product hebben. Hier staan natuurlijk niet alle winkels bij, maar wel een groot deel.

Weergave- en sorteeropties