Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

15 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
SunShineMimi
Mest analist Mest analist
Berichten:
719
Lid geworden op:
za 02 okt 2010, 16:34

Re: Het spel valt uit

dat het spel uit is volgens mij niet helemaal 100% normaal hoor lots.. mijn spel is never uitgevallen, Ja 1 keer in Cas maar dat kwam door een verkeerde download, maar verder werkt mijn spel prima hoor.. dus dan is er toch iets fout met jou spel hoor :P hahaha

Just joking.. Don't get mad Lots:D
Afbeelding
Klik op de banner voor: I Don't Need You!
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Het spel valt uit

^
Als het de grafische kaart is, krijg je dan niet meteen al een melding? Ik kreeg die met mijn kaart en tja hij doet het er wel mee maar ik denk dat het niet optimaal is. Mijne valt niet uit maar ik herken het wel van een ander spel inderdaad dat als het teveel is voor de kaart of de kaart wordt echt helemaal niet goed herkend, dat je dan uitval kreeg... Alleen kreeg ik wel een melding voordat ik aan het spel begon. Vandaar...
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: Het spel valt uit

Het spel valt bij veel mensen wel eens uit. Het Simsteam heeft zelfs de problemen erkend, maar helaas is de oplossing vaak moeilijk of niet te vinden.

De videokaart heeft meestal vrij weinig tot niets met speluitval te maken, maar vaak wel bij een geval van oververhitting.
De Sims 3 heeft/had geen fps limiter waardoor bepaalde videokaarten te warm konden worden.
In dat geval schakelt de pc dan soms uit om verdere schade te voorkomen.
Hiervan is geen sprake bij speluitval.

Wel kan het zo zijn dat het spel crasht als het een te hoge piek bereikt qua fps (beelden per seconde). Maar dit wordt dus ook niet enkel door de videokaart veroorzaakt.

Hoe dan ook, de oorzaak is vaak lastig te achterhalen.
Dit zijn de eerste dingen die je kan nagaan:
- voldoet het systeem aan de minimale vereisten voor De Sims 3?
- gebruik je downloads van derden? Zo ja, kijk eens of het helpt om zonder te spelen.
- verwijder (indien geïnstalleerd) de EA Download Manager
Oude versies willen nog wel eens problemen opleveren. Je kan eventueel hier de recentste versie downloaden: http://eastore.ea.com/eadm
- verwijder de volgende bestanden:
CASPartCache.package
CompositorCache.package
ScriptCache.package
SimCompositorCache.package
Version.tag

De bestanden vind je in de regel hier: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims3
Het verwijderen van deze bestanden is volkomen veilig en wordt ook aangeraden door moderators van EA Games, zoals Nichaedemus.
Deze bestanden worden vervolgens automatisch opnieuw aangemaakt als je het spel weer start. Zo voorkom je dat deze bestanden te groot of corrupt worden waardoor problemen kunnen ontstaan.


En verder zijn er nog een aantal tips. Mocht je trouwens de spellen opnieuw installeren, dan is het aan te raden om alles op de volgorde te installeren waarin de spellen zijn uitgekomen en telkens alles te patchen.
tarac
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
za 31 jul 2010, 14:27

Re: Het spel valt uit

Het probleem kan ook veroorzaakt worden door te weinig koeling.
Speciaal bij laptops moet je er op letten dat er via de onderkant voldoende lucht kan worden aangezogen. Dus niet op bed of op een kleedje spelen.

Maak de koelsleuven eens goed schoon met de stofzuiger en dat ronde, harige, mondje.
Zorg er ook voor dat je altijd de laatste updates voor je grafische kaart hebt.
zie http://www.sims4.nl/Dutch/General/drivers.html
alexie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1276
Lid geworden op:
wo 16 dec 2009, 19:52

Re: Het spel valt uit

^ het probleem dat je spel uitvalt kan niet worden veroorzaakt door te weinig koeling, want dan valt de computer/laptop compleet uit in 1 keer namelijks.

Het schoonmaken van de koelsleuven is altijd een aanrader, maar met een stofzuiger moet je wel giganitsch goed oppassen, want als de fan gaat draaien en boven zijn max rpm uitschiet is je koeling naar zijn knoppen.

Drivers zijn altijd nuttig om te updaten, maar ben bang dat het niet het geval is.
Meestal zelfs met de nieuwste drivers blijft het spel uitvallen, beste optie is gewoon regelmatig opslaan.
Gebruikersavatar
Chayennnnnnnnnn
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
16
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 20:11

Re: Het spel valt uit

De PC kan oververhit raken door het ''lang'' spelen van De Sims 3. Meestal een laptop. zet deze op een boek of schaf een koeler aan.
De Sims3.
*Ambities.
*Na middernacht.
*Wereldavonturen.
Middeleeuwen.
*Supersnelle accessoires.
*Luxe accessoires.
Buitenleven.

Weergave- en sorteeropties