Mijn sims doet egt heel raar :
Namelijk als ik de Sims 3 opstart krijg je een zwart scherm dan duurt dat een kwatier of langer. Als tie dan eindelijk bij het keuzemenu si en ik kies een familie duurt dat zolang dat ik hem wel uit moet zetten.
mijn laptop heeft 4 GB dus het zal moeten kunne.
Ik heb overgins alle SP's en EP's
Ik vind er zo niks meer aan.
Weet iemand van jullie waar dat aan kan liggen?
Lucsims
P.'s. Het was in een keer die morgen had ik nog gesimst maar die dag erna gebeurde dit hierboven. En dat is nu dus nog steeds zo
ik had een tijd geleden ook last van een HEEL traag spel, en nu met na middernacht is hij iets sneller geworden maar ik heb geen idee hoe dat is gebeurd.
En ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoe je je spel sneller kan maken.
4 GB RAM maakt niet zoveel uit. Je spel kan zelf maar 2GB gebruiken. Maar je kan wel een/enkele programma's gebruiken om te zorgen dat hij meer tot zijn beschikking heeft. Alleen of je spel hier echt sneller van wordt, weet ik niet echt.
@Zemm als je na middernacht heb kan hij tot over de 2gb ram, de cliënt is gewijzigd dat het meer kan gebruiken dan 2gb ram.
Dus het kan best wezen dat je ram vol zit op 90%+ verbruik dat spel langzaam laad.
En hoe ik hieraan kom, dat de sims meer dan 2gb ram kan gebruiken, normaal moest ik de .exe modificeren dat hij meer mocht gebruiken anders kon hij niet opslaan.
Wou precies hetzelfde met na middernacht cliënt doen en daar stond al in dat hij meer dan 2b ram mocht gebruiken.
Weet je het zeker?
Ik las al ergens dat iemand hetzelfde vermoedde omdat het spel niet wilde updaten/opstarten totdat de "4 GB patch" was uitgeschakeld (diegene gebruikte dacht ik dat programma en niet de 'patch').
Maar volgens mij heeft dat meer met het patchen te maken. Zoals de handleiding van dat programma ook al aangeeft, is het verstandig om tijdens het updaten het originele exe bestand te gebruiken.
Vervolgens zijn er weer andere mensen die beweren dat de "4 GB patch" heeft geholpen voor het speluitval bij Na Middernacht.
De ervaringen zijn dus wat tegenstrijdig.
De ervaring van Jozz in dit topic pleit bijvoorbeeld weer meer voor jouw uitleg.
Maar ergens lijkt het mij ook weer stug dat het spel langzaam kan zijn als je nog meer dan 1/1,5 GB vrij hebt voor de game (dus niet in totaal), doordat je zogezegd 'te weinig' ram zou hebben. Windows taakbeheer geeft namelijk aan dat je helemaal niet zoveel RAM gebruikt tijdens het spelen van De Sims 3 en uitbreidingen. Aan de andere kant hoeft dit niet zo betrouwbaar te zijn en kunnen er wellicht verschillen zijn als het gaat om verschillende snelheden qua ram.
Maar eerlijk gezegd heb ik zelf niet veel verschil gemerkt in het verbruik tussen mijn oude 2 GB DDR2 geheugen van lage snelheid en mijn nieuwe 4 GB DDR3 (32 bit OS) met gemiddelde snelheid. Er was natuurlijk wel een aanzienlijk verschil bij voornamelijk de laadtijden.
Hoe dan ook, je besturingssysteem gebruikt natuurlijk ook een deel van het werkgeheugen en eventuele andere programma's ook. Als je dan nog een videokaart of grafische chipset heeft die werkt met gedeeld geheugen, dan is het wel fijn als je 3 GB RAM of meer hebt.
Het is natuurlijk niet noodzakelijk. Ik kon bijvoorbeeld prima spelen met mijn 2 GB RAM.
Ik heb overigens een tijdje geleden aan EA Games gevraagd of het nou klopt of het spel sinds Na Middernacht meer dan 2 GB RAM kan gebruiken, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Het zal ook niet zo heel veel uitmaken lijkt mij.
Nefje schreef:Weet je het zeker?
Ik las al ergens dat iemand hetzelfde vermoedde omdat het spel niet wilde updaten/opstarten totdat de "4 GB patch" was uitgeschakeld (diegene gebruikte dacht ik dat programma en niet de 'patch').
Maar volgens mij heeft dat meer met het patchen te maken. Zoals de handleiding van dat programma ook al aangeeft, is het verstandig om tijdens het updaten het originele exe bestand te gebruiken.
Vervolgens zijn er weer andere mensen die beweren dat de "4 GB patch" heeft geholpen voor het speluitval bij Na Middernacht.
De ervaringen zijn dus wat tegenstrijdig.
Ik denk zelf dat de meningen nogal verschillen wegens al de verschillende computers die er zijn.
zoals ik hier heb 3 computers staan 2 draaid het spel helemaal normaal op, maar zonder de 4gb patch op me laptop crasht me sims na een paar seconden alweer.
terwijl het allemaal window7 pc's zijn 64bit.
De ervaring van Jozz in dit topic pleit bijvoorbeeld weer meer voor jouw uitleg.
Maar ergens lijkt het mij ook weer stug dat het spel langzaam kan zijn als je nog meer dan 1/1,5 GB vrij hebt voor de game (dus niet in totaal), doordat je zogezegd 'te weinig' ram zou hebben. Windows taakbeheer geeft namelijk aan dat je helemaal niet zoveel RAM gebruikt tijdens het spelen van De Sims 3 en uitbreidingen. Aan de andere kant hoeft dit niet zo betrouwbaar te zijn en kunnen er wellicht verschillen zijn als het gaat om verschillende snelheden qua ram.
Maar eerlijk gezegd heb ik zelf niet veel verschil gemerkt in het verbruik tussen mijn oude 2 GB DDR2 geheugen van lage snelheid en mijn nieuwe 4 GB DDR3 (32 bit OS) met gemiddelde snelheid. Er was natuurlijk wel een aanzienlijk verschil bij voornamelijk de laadtijden.
Zoals je hier al aangeeft dat als je sneller/meer Ram gebruikt dat je laadtijden behoorlijk versneld zijn.
Op me pc's verbruikt de sims zelf ook heel moeizaam meer dan 1.6/1.8gb ram,
maar toch moest ik de exe tweaken om te kunnen spelen, na de tweak is het verbruik gewoon hetzelfde gebleven dus persoonlijk snap ik er niks van.
Hoe dan ook, je besturingssysteem gebruikt natuurlijk ook een deel van het werkgeheugen en eventuele andere programma's ook. Als je dan nog een videokaart of grafische chipset heeft die werkt met gedeeld geheugen, dan is het wel fijn als je 3 GB RAM of meer hebt.
Het is natuurlijk niet noodzakelijk. Ik kon bijvoorbeeld prima spelen met mijn 2 GB RAM.
Zoals je al meld het besturingssysteem gebruikt ook al ram, windows zelf (windows 7) gebruikt rond de 20 tot 30% van je ram (bij 4gb RAM).
een simpel toepassing zoals msn gebruikt ook al 150 tot 200mb ram.
internet browser gebruikt ook weer 50 tot 300mb ram.
En zoals nefje al aangeeft als je ook nog gedeelde grafische kaart heb, gaat het verbruik hard.
Maar persoonlijk denk ik(misschien dat er met mij ingestemd wordt) de hoeveelheid ram is iets minder belangrijk dan de snelheid.
3gbRAM met 1333MHZ is beter dan 6gb RAM 800MHZ
De meesten toepassing halen amper boven de 1.5gb RAM verbruik op het moment(alleen hele zware programma's.
Dus in plaats van rond te gillen ik heb genoeg ram , kijk eens hoeveel MHZ ze zijn en wat voor DDR.
Ik heb overigens een tijdje geleden aan EA Games gevraagd of het nou klopt of het spel sinds Na Middernacht meer dan 2 GB RAM kan gebruiken, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Het zal ook niet zo heel veel uitmaken lijkt mij.
Het is helaas altijd jammer dat EA zelf moelijk doet over het vrijgeven van informatie wat wij mensen goed kunnen gebruiken om andere van dienst te kunnen zijn.
@nefje ik ben blij dat je altijd van die duidelijk post maakt leest zo begrijpelijk weg.
Je kan ze ook in een of meerde .package bestanden doen. De game doet er langer of om meerdere kleine bestandjes de lezen dan mindere grote bestanden. Dus je spel wordt er wel wat sneller door.
Maar inmiddels heb ik al mijn dowloads verwijderd en raad eens?!
Hij is iets sneller maar op het laden duurt Egt te lang bij. 35 min Gaf ik het op en sloot de computer af
heb je al geprobeerd alles opnieuw te installeren? dat kan wellicht helpen. Ik kon niet terug lezen dat je dat al geprobeerd hebt.. alles goed back-uppen als je dat gaat doen..
Ik heb hem nu geïnstalleerd in de D-schijf. En alles werkt gewoon prima Maar ik heb nu een probleem met me downloads (packages)
Ik heb mijn Mods in de Sims 3 gezet bij de D-schijf maar als ik ze wil dowloaden klik er 2 keer op en dan zegt tie , Het word al gebruikt voor een amder progamma en dat die al in mijn game zit, maar hij zit er dus niet in..
Hopelijk kan je me helpen
Ik heb trouwens. De Sims 3 ( na middernacht, ambities en wereld avonturen)