Heeft iemand ervaring met Sims 3 op een SSD? En kan die mij daar over vertellen of dat echt veel sneller is met laadtijden? Of maakt het geen verschil? Veel mensen kiezen het om PC opstarten (Windows dus) sneller te laten gaan. Dat spreekt mij natuurlijk ook wel aan.
En voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, het is een op het moment populairder wordende harde schijf die duurder is maar veel sneller gelezen kan worden dan een traditionele harde schijf. Waar de traditionele harde schijf zo'n 13 ms nodig heeft, doet de SSD dat in nog geen 0,5 ms - bron: http://pinguintech.weebly.com/pc-advies.html
Maar ook hier kan je lezen hoe snel SSD zichzelf kan lezen: http://www.corsair.com/products/ssd_force/default.aspx
Ik wil dan een 60GB (rond de € 110).
Ik heb al gezocht in het forum maar kon niks vinden (zoekterm: SSD).
Technische vraag over SSD (Solid State Drive) en Sims 3
4 berichten • Pagina 1 van 1

Re: Technische vraag over SSD (Solid State Drive) en Sims 3
Volgens mij gaat het laden wel sneller, maar het spelen zelf denk ik niet.
Enne, een SSD is geen harde schijf, er zit namelijk geen enkel mechanisch onderdeeltje in, en dus ook geen schijven. Ik beschouw het eigenlijk als een wat groot uitgevallen SD-kaart
Enne, een SSD is geen harde schijf, er zit namelijk geen enkel mechanisch onderdeeltje in, en dus ook geen schijven. Ik beschouw het eigenlijk als een wat groot uitgevallen SD-kaart

Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt, vooral als je veel downloads gebruikt in je spel.
Met name tijdens het bouwen en het bewerken (laden) van bestaande designs ga je daar voordeel van hebben.
Alleen je moet zelf uitmaken of de investering die paar seconden waard is.
Met name tijdens het bouwen en het bewerken (laden) van bestaande designs ga je daar voordeel van hebben.
Alleen je moet zelf uitmaken of de investering die paar seconden waard is.
Ik ben nog van plan om een SSD te gaan kopen volgend jaar ofzo.
Voor nu heb ik eerst een Western Digital Caviar Blue van 1TB, 7200 rpm er in
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over SSD en Sims 3.
Snateraar: Je hebt gelijk, dat het geen harde schijf is maar een soort grote kaart.
Voor nu heb ik eerst een Western Digital Caviar Blue van 1TB, 7200 rpm er in
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over SSD en Sims 3.
Snateraar: Je hebt gelijk, dat het geen harde schijf is maar een soort grote kaart.