Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

3 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Nieuwe laptop kopen

Hoi,

er zijn hier vast en zeker mensen op dit forum met veel verstand van computers en ik hoop dat een van jullie mij kan helpen :)
Mijn computer is echt aan vervanging toe, er gaat telkens iets aan mijn computer kapot en repareren zal daarom ook niet veel zin meer hebben (mijn computer is ook al 3 jaar oud).
Nu ben ik op internet aan het kijken voor een nieuwe computer, alleen ik heb daarvoor een paar vraagjes:
- Zit er veel verschil tussen een i5 en een i7 processor als het gaat om sims (3) spelen?
- Welk merk is op dit moment het beste?

Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Nieuwe laptop kopen

- Bij laptops is de i5 een dual-core (2 processorkernen) en de i7 een quad-core (4 -kernen). Op papier zal de i7 wel beter presteren, maar daar ga je bij Sims 3 (en veel andere dingen) niet opvallend veel van merken. Sims 3 draait immers al wel goed genoeg op alle dual-core CPU's van tegenwoordig. Bij zwaardere games of veel multitasken (zelfs bij gewoon schoolwerk met een hoop verschillende programma's open) kan het wel eens verschil geven. Het is zeker geen must, maar ook zeker nooit verkeerd als het binnen je budget valt. :)
- De meeste merken zijn wel goed. Over het algemeen zijn merken als Apple, Lenovo, Asus, enz. wel de 'betere' merken, maar als ik jou was zou ik in eerste instantie maar niet teveel maar het merk kijken en gewoon reviews van de pc zelfs zoeken want daar heb je vaak een stuk meer aan. De bouwkwaliteit van de laptop zelf zegt namelijk een stuk meer over de levensduur ervan dan alleen het merk. ;)

Weergave- en sorteeropties