Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

4 berichten • Pagina 1 van 1

Linsey
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
4
Lid geworden op:
wo 23 apr 2014, 15:02

Nieuwe laptop

Hallo allemaal,

Binnenkort krijg ik een nieuwe laptop, maar ik heb nog geen idee welke laptop ik wil. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met mijn keuze :)
Op die laptop wil ik mijn schoolwerk maken en natuurlijk de Sims spelen. Ik heb op dit moment alle uitbreidingen en een aantal accessoires pakketen. Deze pakketen wil ik graag op hoge kwaliteit spelen. Ook wil ik graag Simcity en de Sims Middeleeuwen blijven spelen. Het zal ook handig zijn als de Sims 4 erop kan.

Mijn budget ligt tot de ±1000 euro. De laptop moet ik ook meenemen naar school, dus ik verwacht dat ik er qua schoolwerk zeker ±60 uur mee bezig ben per week. Voor de opleiding die ik ga volgen hoeven er verder geen zware programma's op, alleen de Office programma's. Daarbij wil ik geen laptop van Apple.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt :D

Groetjes, Linsey
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Nieuwe laptop

Ik heb eens rondgekeken, naar voornamelijk laptops van 15,6 inch met het liefst een degelijke accuduur. Dat werkt het handigst op school lijkt me. Met jouw budget zou ik daar in ieder geval nog een schermresolutie van 1080p bij doen. Het zal je misschien niet veel zeggen, maar uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n resolutie op een 15,6 inch laptop echt lekker werkt met Word en internet, maar natuurlijk ook met De Sims 3. Je hebt gewoon meer pixels op je hele scherm. Als laatste zul je met de games ook zeker geen problemen hebben met de onderstaande drie laptops. Zelfs de wat intensivere games (zoals bijvoorbeeld Battlefield 4) zullen wel op low/medium speelbaar zijn op 1080p.

- Lenovo Y510p: Deze laptop hoor je op zich nog best wel vaak voorbij komen rond dit budget. Lenovo is zelf een zeer betrouwbaar merk, en daarbij heeft deze laptop dan een zeer goede videokaart en processor. Accu zou wel wat minder kunnen zijn. Over het uiterlijk van het toetsenbord mag je dan zelf oordelen. :P
- Dell 15 7000: Met de tweede configuratie heb je dezelfde processor als de Lenovo, een videokaart die net iets minder is (merk je niets van), maar wel een touchscreen heeft. Kan altijd leuk zijn. Dell zal kwalitatief wel iets minder zijn dan de rest, maar daar moet je je maar niet teveel van aantrekken. Accu lijkt ook best wel lang mee te gaan.
- Asus n550: Iets beter processor dan de bovenstaande twee met dezelfde videokaart als de Dell. Alleen is de accuduur wel wat minder (uur of 3 à 4), dus zolang je echt op school een tijd lang zonder stopcontact zit, moet je deze niet nemen. Kwalitatief is Asus vaak wel aardig, en zo nu dus ook.

Kijk maar of het iets is. Ik zal straks nog eens wat verder zoeken. :D
Linsey
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
4
Lid geworden op:
wo 23 apr 2014, 15:02

Re: Nieuwe laptop

Hallo Rudy,

Allereerst: ontzettend bedankt voor het helpen met zoeken en dergelijke! Ik heb naar aanleiding van de specificaties die jij aanraad de volgende laptop gevonden: Acer Aspire V5 573G-74508G1Takk. Zou jij willen kijken of dit een goed ding is? De accuduur is vrij kort, maar aangezien ze in de school overal stopcontacten hebben, is dit geen probleem. Is Acer trouwens een goed merk?

Alvast bedankt! :)

Groetjes, Linsey
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Nieuwe laptop

Die laptop zou wel kunnen, maar het enige minpuntje vind ik toch wel die videokaart. De 720M is zeker niet slecht hoor, maar is toch wel wat mager voor dit geld. Zeker als je het vergelijkt met andere laptops in dezelde prijsklasse. Het zou echter wel net genoeg moeten zijn voor Sims 4 op deze resolutie op hoogste instellingen. Acer is daarnaast over het algemeen een redelijk merk bij de wat duurdere laptops (vanaf +/- €750,-). Zo'n beetje gelijk aan Dell, wat minder dan Asus en Lenovo. :)

Edit: Je zou wel voor de wat duurdere versie van €900 kunnen gaan. http://tweakers.net/pricewatch/364206/a ... 1taii.html Krijg je wel een 750M als videokaart. Verder hetzelde verhaal als de andere drie. Ik heb net trouwens ook eens opgezocht en de 750M scoort toch wel beduidend hoger dan de 720M. (1528 tegen 557 punten (Bron: Passmark))

Weergave- en sorteeropties