Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

5 berichten • Pagina 1 van 1

hakkelaar
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 12 nov 2011, 03:36

crash naar desktop

Hoi allen,
ik heb de sims 3 (basis+alle accessoires+uitbreidingen tem showtime). Als ik de laatste tijd speel krijg ik met enig regelmaat (meestal na 5-15 minuten speeltijd) een crash naar desktop waarbij ik het foutenrapport naar microsoft kan verzenden. Ik heb een quattro-processor (sterk genoeg dus) en windows XP (moet kunnen) dus daar zit het probleem niet mijns inziens. Wat ik NIET heb geinstalleerd is origin (uit principe) dus nu de vraag: moet ik origin alsnog installeren voor de nodige updates of ligt het toch ergens aan mijn computer?
Graag help want zo vind ik het spel echt niet meer leuk!
Hakkelaar
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: crash naar desktop

Je kunt je downloads en mods ook weg halen en dan kijken of het wel werkt. Omdat je pc zelf namelijk niet afsluit ligt het vaak aan het spel zelf (of aan je processor, want een quadcore kan altijd nog een te kleine core snelheid hebben :P en dat is fataal bij games). De drivers van je videokaart updaten wil daarnaast overigens ook nog wel eens helpen, als de rest allemaal niets uithaalt.

Is je pc trouwens nog uit de tijd van Windows XP of heb je hem later gekocht? Het zou anders ook best wel kunnen dat je pc veroudert is en niet meer echt goed werkt bij de hedendaagse games. Wat zijn dus je specifieke specificaties van je pc? :D
hakkelaar
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
za 12 nov 2011, 03:36

Re: crash naar desktop

sorry maar ben een total noob wat betreft opzoeken specificaties en wat meer dus waar kan ik deze vinden (wat ik vind is Q6600@2.4Ghz met kloksnelheid van 2.39 Ghz en 3,50 Gb)? De computer was top-of-the-art ten tijde van vista maar omdat ik vista verafschuwde heb ik er zelf XP op laten zetten. En wat betreft origin: moet ik daarvoor alle spellen weer eerst eraf halen en weer 1 voor 1 installeren (veel werk) of ka ik gewoon origin ergens downloaden en dan mijn spellen registreren (of is dat laatste niet nodig). Grafisch heb ik overigens nergens problemen mee. Werk zonder downloads of mods hoor (zei al complete noob).
Gast0698
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2551
Lid geworden op:
za 02 jun 2012, 20:02

Re: crash naar desktop

is het zo dat als je eventjes aan het spelen bent en het beeld gaat op zwart en dan sluit hij af?
als dat zo is... (heb ik ook gehad) dan is je videokaart oververhit mijne was 110 graden :O dus heb ik een nieuwe gekocht.. je kunt de tempratuur meten met zo'n programmatje. maar je zegt dat het grafisch aan kan maar je videokaart kan altijd overhit raken want mijn videokaart was ook verhit dus had ik gewoon de zelfde nieuw gekochtm 8-)

Weergave- en sorteeropties