Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

5 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Computer sluit zich af bij opstarten Sims.

Zodra ik de game opstart, dan sluit mijn laptop zich automatisch af. Dit gebeurt op het moment dat het hoofdmenu tevoorschijn hoort te komen. Het is dus onmogelijk om te spelen. Ik heb alle spellen al opnieuw geïnstalleerd, ik heb nog geen downloads of store-spullen geïnstalleerd. Het spel is in principe helemaal clean. Maar alsnog blijft hij hetzelfde probleem houden.
Ik dacht dat het misschien lag aan oververhitting, maar zo warm is mijn laptop helemaal niet wanneer ik de boel probeer op te starten. Ik heb ook gelezen dat het kan liggen aan stof en dat je de binnenkant moet schoonmaken. Ik heb geen idee of dit het geval is, en ik zou bovendien niet weten hoe het moet.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Of is er iemand die hier ook last van heeft, of heeft gehad? Tot eergisteren was er nog helemaal niets aan de hand en heb ik gewoon kunnen spelen.
Gebruikersavatar
Sebas.
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
7889
Lid geworden op:
di 27 dec 2011, 13:57

Re: Computer sluit zich af bij opstarten Sims.

Ga naar C://Naam Gebruiker/Mijn Documenten/Electronic Arts/Sims3Klik met je rechtermuisknop op de map Sims3 en kies 'Naam Wijzigen'.
Wijzig de naam Sims3 in Sims3_oud (hiermee zet je het hele spel even op een zijspoor, maar behoudt je alles, zodat je later eventueel je opgeslagen spellen, downloads, foto's en filmpjes weer terug kunt vinden als je die nog wilt, ook wel backup genaamd).
Start het spel nu op en kijk of je probleem is opgelost.

Hopelijk lukt dit. ;)
Gebruikersavatar
BabyBrowny
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1844
Lid geworden op:
za 28 jul 2012, 20:45

Re: Computer sluit zich af bij opstarten Sims.

Hopelijk werkt Sabas.' idee, maar als je echt denkt dat het aan stof ligt, zul je 'ingeblikte lucht' moeten kopen. Dat is gewoon een spuitbus met lucht op hoge druk. Je krijgt er dan een lang, dun 'spuitbuisje' bij, die je helemaal in de ventilator van je laptop kan steken.
Zelf heb ik het nooit gedaan, maar dat heeft mijn broer me vertelt :p

Succes!
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Computer sluit zich af bij opstarten Sims.

Het werkt niet bij mij. Ik heb het geprobeerd, en even dacht ik dat het ging lukken. Ik kwam tot het hoofdmenu, laadde een wereld. Maar toen viel ie alweer uit. Heb heel Pinguintech ook al afgestruind naar oplossingen, maar kon niks vinden.
Onze laptop is ook al best oud, misschien heeft hij er gewoon geen zin meer in. We brengen hem volgende week waarschijnlijk even naar de computerwinkel voor een grondige inspectie, want er is nog wel meer mis. Ik ga hem vanavond nog even opschonen, onnodige dingen eraf gooien enz. Misschien, misschien dat dat iets helpt. En anders, ik dacht er ook al een tijdje over om een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn ouders willen misschien ook wel hun steentje bijdragen. Aangezien de laptop die we nu hebben voor algemeen gebruik is thuis. Voor mijn moeder en mij met name dan, de rest van mijn broers en zussen hebben zelf ook één. Ze heeft het zelf voorgesteld, dus er bestaat een kans. :3
Mocht dat gebeuren, dan had ik er ook al eentje op het oog: http://www.mycom.nl/laptops/notebooks/6 ... rdwareinfo

Maar ik wil niet te voorbarig zijn, er bestaat een kans dat ons laptopje weer wordt opgepept. Nog iemand met ideeën wat het probleem kan zijn? Het was echt van de één op de andere dag zo.

V Ik heb geen idee of hij te heet wordt, maar naar mijn idee is hij niet extreem warmer, of warmer dan anders zodra ik het spel start. We hebben AVG antivirus op de laptop, en die geeft geen ernstige bedreigingen aan. Bovendien ben ik er denk ik al achter dat het niet aan het spel zelf ligt. De laptop sluit zich ook al een enkele keer af wanneer ik gewoon op internet zit. Hij kan het niet meer aan ben ik bang. Maar een inspectie zal inderdaad de nodige problemen wel aan het licht brengen, dat mag ik hopen tenminste :3

Laatst gewijzigd door abctje op za 31 aug 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Computer sluit zich af bij opstarten Sims.

Het kan misschien toch aan je koeler liggen. Als deze te heet wordt kan immers je laptop uitvallen. Maar wanneer dat het geval is zal dat ook wel tijdens de inspectie aan het licht komen.
Heb je al eens een virusscan gedaan? Misschien dat je een of ander virus hebt dat het opstarten van de sims belemmert.

Weergave- en sorteeropties