Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

6 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
DaisyRose
Snackventer Snackventer
Berichten:
73
Lid geworden op:
vr 21 jan 2011, 20:20

Nieuwe PC voor de Sims 3

Mijn broertje wil een nieuwe pc kopen waar hij goed de sims 3( en heel misschien de sims 4) op wil spelen. Ik heb mijn pc speciaal in elkaar laten zetten voor games, maar we wilden voor hem eerst even kijken of we zo een pc kunnen zonder dat we een pc voor hem moeten laten bouwen.

Dus mijn vraag is: Wat is de beste pc om de sims 3 goed te kunnen spelen??? Budget is niet zo'n probleem maar we willen het niet te duur gaan maken.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Nieuwe PC voor de Sims 3

De Sims 3 heeft niet zo'n heel hoge systeemeisen en ik verwacht ook niet dat De Sims 4 ineens extreem veel hogere eisen heeft. Het zou alleen wel fijn zijn als we toch weten wat je budget is, omdat we je zo iets beter advies kunnen geven. Want met 'budget is niet zo'n probleem, maar liever niet te duur' is het toch een beetje lastig om in te schatten of je daar nou bijvoorbeeld 400 euro mee bedoelt, of juist 800 euro. Maar goed, als je dus een pc zoekt kun je het beste gewoon iets nemen met een redelijke dual of quad core processor, minstens 4 Gb RAM (het lieft echter 6 Gb), en een aardige vidoekaart. Dat is dan wel het belangrijkste. Het is lastig om echt iets te kunnen adviseren qua hardware, omdat we geen budget hebben, maar vooralsnog heeft De Sims 3 niet erg hoge systeemeisen, dus bijna alle redelijke (game-)systemen moeten het wel aardig aankunnen. ;)
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Nieuwe PC voor de Sims 3

In theorie kun je voor dat bedrag bijna elke computer wel nemen die op z'n minst een losse videokaart heeft. (Dus niet alleen Intel HD of iets dergelijks, maar ook een van GeForce of Radeon. Hier kun je op Pinguïntech zien hoe de videokaarten onderling presteren. Het beste kun je, zeker met dit budget, een videokaart van subgroep 1 in groep 1 nemen.)

Voor zover ik op internet heb gezocht bij de echte merk-pc's zoals Dell en HP, zijn er daar maar weinig fatsoenlijk geprijsde systemen, die echt puur voor gaming of grafische programma's zijn bedoeld. Daarom heb ik aantal systemen gevonden die door bepaalde minder bekende bedrijven al zijn voor geconfigureerd, zodat je zelf alleen maar eventueel andere hardware zoals een beter processor hoeft te selecteren. Al met al kom je hier wel goedkoper mee uit dan met een pc van de bekende merken.

- Optie 1: Dit is op zichzelf een niet erg geschikt systeem voor De Sims 3. Echter als je als processor de i5 3470, als RAM de 8 Gb variant en als videokaart een Radeon HD 7770 (je zou ook voor de HD 7750 kunnen gaan, maar voor slecht twee euro meer, is deze videokaart wel weer beter) pakt, dan is dit systeem ineens zeer geschikt voor De Sims 3. Als je er vervolgens nog bij selecteert dat Windows 8 er ook bij wordt voor geïnstalleerd, kom je uit op een bedrag van 677 euro. Van het overige bedrag kun je dan gemakkelijk nog een muis, toetsenbord, speakers en een beeldscherm kopen.

- Optie 2: Wederom een niet erg goed systeem, maar wederom kun je hem wel beter maken. Selecteer voor de processor de FX-6300, het geheugen 8 Gb en voor het besturingssysteem eventueel Windows 8. Qua prestaties iets slechter dan bij optie 1, maar bij De Sims 3 zal dit ook geen verschil geven, omdat beide systemen al goed genoeg zijn. Deze kost dan 678 euro. Echter kun je hier wel meteen een scherm bijkopen, wat misschien wat handiger is, zodat je die net ergens los hoeft te kopen/bestellen. (De muis, speakers en het toetsenbord moet je dan natuurlijk nog wel los kopen, echter zijn deze zeer gemakkelijk online wel te vinden.)

- Optie 3: Bij deze pc is het wederom hetzelfde verhaal; Je pakt als processor de FX8120. Deze processor is qua prestaties gelijk aan de FX-6300. Verder kun je ervoor kiezen om als videokaart de Radeon HD 7770 i.p.v. de 7750 te nemen, maar dat maakt het geheel wel 40 euro duurder, terwijl je bij De Sims 3 daar nauwelijk een verschil van zal merken. Als je hier echter de goedkopere videokaart pakt ben je wel een stuk goedkoper uit dan de andere twee, want dan kost het (inclusief Windows 8 ) 638 euro. Natuurlijk moet je er dan nog wel een scherm en andere accessoires bijkopen.

Vooralsnog zijn dit slechts drie voorbeelden. Als je verder doorzoekt zul je nog wel meer vinden. Hier kun je verder nog wat beeldschermen vinden. Ik heb ze gefilteerd op schermresolutie, zodat er alleen maar schermen met een resolutie van 1920 x 1080 in staan, wat ik verder toch zou aanraden. Zeker ook als je toch een goede videokaart neemt. Daarnaast zou ik gewoon een niet al te duur scherm nemen, omdat dat verder niet zo'n heel grote meerwaarde meer heeft.

Ik hoor het nog wel van je als je meer wilt weten. Succes! :D

Weergave- en sorteeropties