Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

10 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Sims start niet meer op

Hoi allemaal,

sinds een tijdje heb ik last van een heel vervelend probleem. Ik kan mijn game namelijk niet meer starten.
Als ik op het icoontje op mijn desktop klik van De Sims 3 of wat voor uitbreidingspakket dan ook (wat bij mij nooit zoveel uitmaakte, op welk icoontje je ook klikte; je kreeg gewoon je game.) gebeurt er niks.
Als ik erop klik krijg ik wel even dat zandloper-tekentjeding bij mijn cursor, maar na een paar seconden verdwijnt die. Hoe lang ik ook blijf wachten, er gebeurt niks. Als ik vervolgens nog een keer op het icoontje klik, bevriest mijn hele computer en mag ik de boel opnieuw opstarten om iets te kunnen doen.

Het vreemde is eigenlijk nog wel dat ik tijdens de speelsessie ervoor helemaal niks bijzonders heb gedaan. Ik heb ervoor ook niks gedownload of hacks of mods geïnstalleerd. Ik heb mijn mappen nog gescand op virussen, maar de scanner heeft niks gevonden. Ook heb ik gecheckt of het nog zou kunnen helpen alle achtrergrondprogramma's te sluiten, maar ook dit heeft de boel niet doen werken.
Verder heb ik nog gekeken of het kon zijn dat mijn computer vastliep omdat het te heet werd, maar ook als ik het spel probeerde te starten nadat de computer lange tijd was uitgeweest en dus normale kamertemperatuur had, werkte het niet.
Tot slot heb ik nog gecheckt of mijn geheugen op de computer vol was en dat hij daarom misschien niks meer wilde uitvoeren, maar dit was niet het geval.

Weet er iemand misschien raad? Ik kan natuurlijk kijken of ik de boel opnieuw kan installeren, maar ik wil eerst weten of er nog andere oplossingen zijn.

EDIT: Bij taakbeheer staat-ie er ook niet bij als ik m wil opstarten

Laatst gewijzigd door Hikari-desu op ma 24 jun 2013, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Sims start niet meer op

Dit is toevallig. Ik open simsnieuws om een topic te zoeken over het opstarten van de sims, omdat die het bij mij ook niet meer doet, zie ik meteen jou topic.

Ik heb gisteren nog gewoon normaal gespeeld, gewoon kunnen opslaan en heb geen foutmeldingen gehad (nadat ik al 3 dagen geleden de laatste patch geïnstalleerd heb). En opeens, vandaag, duurt het mega lang voordat de launcher opgestart wordt. Soms start hij helemaal niet op, terwijl hij in de processen wel als een gek draait....
Wanneer hij uiteindelijk opgestart is en ik start de game, dan blijft hij op een zwart scherm steken. Ook hier krijg ik geen melding ofzo, maar zodra ik taakbeheer open geeft hij aan: reageert niet.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd: opnieuw opstarten van mn laptop, cache bestanden verwijderen, cd-rom opnieuw in de laptop (hij zit er normaal gesproken standaard in), cc cleaner laten runnen en de virusscanner. Ik heb gisteren niets nieuws gedownload en geïnstalleerd, en heb geen mods.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Opnieuw installeren zou echt irritant zijn, vooral vanwege mn topic.

edit: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/686820.page Wij zijn niet de enige.... Het lijkt door de laatste patch te komen :(

Laatst gewijzigd door steefjee90 op ma 24 jun 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MelissaRoos
Mest analist Mest analist
Berichten:
632
Lid geworden op:
do 10 dec 2009, 10:28

Re: Sims start niet meer op

Ik heb eergisteren ook nog normaal gespeeld, gisterochtend de nieuwste update gedownload en nu doet hij helemaal niets meer. De launcher start gewoon op, ik kan op het play knopje klikken maar dan blijft hij haken in het zwarte scherm en laadt hij oneindig. Als ik bij taakbeheer kijk dan staat er bij bij ook 'reageert niet'. Ik heb van alles geprobeerd; downloads uitgeschakeld, sims cd eruit gehaald en schoongemaakt, systeemherstel wat het vaak weghaalt maar helemaal niets helpt....
De enige oplossing die ik heb gelezen is alles opnieuw installeren maar ook daarvan heb ik gehoord dat mensen daarna hélemaal niets meer konden doen. Ik krijg morgen mijn nieuwe laptop binnen dus ik moet sowieso alles opnieuw installeren. Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen....

EDIT: Ik heb daarnet ook mijn virusscanner erop los gelaten maar ook dat helpt niet.
Love your life
Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Sims start niet meer op

Ik weet niet of jullie al een oplossing gevonden hebben maar ik heb dit gevonden:
Problem
•After the installation of Patch 1.55, my game doesn’t load. All I get is a black screen.
•My Launcher takes forever to load now.

Cause

The causes for those issues aren’t solved completely yet and everything written here is a mere assumption. It might be completely not true. To discuss the tmp files, please post here: TMP Files in DCCache

Make sure you remove all your mods to be certain that the black screen issue isn’t cause by an incompatible mod. Best is to do a complete Factory Reset.

Downloadedsims.index in SavedSims seems also to be a source of issues. Delete the file. It will be recreated

Purpose of the TMP files

Patch 1.55 has the following bug fix: Users who have a large amount of Store content installed will no longer experience their content disappearing from the launcher.

My assumption is that EA solved this issue by creating the tmp files you now find in your DCCache folder. Unfortunately, this doubles the amount of files/gb the game needs to load which means that people that have 4 GB of Store Content now have 8 GB to load.

I can imagine older/weaker computers having real issues with that.

This fix has nothing to do with the problem where installed Store content doesn’t show up in game but only with the fact that the launcher wasn’t able to display all your content when you had tons installed which made it difficult to uninstall a certain content if it was no longer needed

Solution

The way it looks now, those TMP files are only need to make sure everything shows in your launcher. It’s not needed to have them show up in game. Because of this, you can just delete the files. They are recreated if you restart the launcher.

Bypass the launcher to prevent them from recreating and delete them again after you have used the launcher to install something.

If the black screen issue persists even you have removed all your user files, reinstall the base game only.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik niet zo handig ben met computers xD dus ik laat mijn vriend er eens naar kijken.
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: Sims start niet meer op

Het duurt bij mij ook heel lang voor de launcher opstart, vaak moet ik meerdere malen de snelkoppeling aanklikken. Maar ik kom wel altijd in het spel (uiteindelijk).
Echter heb ik wel het probleem dat hij bij opslaan en afsluiten vast loopt. Hij slaat hem dan op en dan krijg je een zwart scherm, zoals normaal, alleen normaal sluit dit zwarte scherm. Nu blijft hij echter oneindig doorlopen en bij taakbeheer staat hij dan ook op reageert niet. Ik moet hem dan altijd geforceerd sluiten. De 1e keer dat hij dit deed had hij gelukkig mijn spel wel gewoon opgeslagen, de 2e keer weet ik nog niet, dan zou ik eerst het spel weer moeten starten.

Tis niet dramatisch, maar het is wel heel irritant en ik ben iedere keer bang dat hij dan ook niet goed opslaat.
Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Sims start niet meer op

@Simdessy misschien helpt het om je game op te slaan voordat je afsluit, dus niet 'opslaan en afsluiten' maar eerst 'opslaan' en daarna 'afsluiten'. Dat deed ik namelijk wel eens wanneer hij niet wilde opslaan bij het afsluiten. Maarja, daar is het probleem van de launcher en opstarten etc. natuurlijk niet mee verholpen.
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: Sims start niet meer op

@steefjee90 bedankt voor de tip, dat ga ik proberen.
Is het ook een mogelijkheid om alleen af te sluiten dan? Ik ken alleen de optie opslaan en afsluiten.
Of moet ik dan opslaan en dan naar hoofdmenu en dan daar afsluiten.
Ik ga het wel even proberen van de week als hopelijk Exotisch Eiland binnen is :)!
Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Sims start niet meer op

@simdessy je hebt gewoon een optie afsluiten in je menu (in game) :) Ik hoop ook nog steeds dat het probleem zich oplost met het installeren van exotisch eiland, of dat mijn vriendje lief het kan oplossen zonder dat ik alles opnieuw moet installeren :p
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: Sims start niet meer op

Goed om te weten, ik speel het al zo lang en zo vaak maar je gebruikt eigenlijk altijd dezelfde opties haha.

Ik hoop dat de problemen snel opgelost zullen worden, want ik weet hoe het is om niet te kunnen spelen :cry.

De problemen die ik ondervind zijn wat dat betreft te verwaarlozen, tis ff irritant maar ik kan wel spelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik het spel deze week nog niet opgestart heb en dus ook niet weet of hij bij mij nog speelbaar is. Ik wacht in ieder geval op Exotisch Eiland tot ik weer ga spelen (als hij deze week ten minste binnen komt). Ben nu te druk om de sims ook maar op te kunnen starten :lol.

Weergave- en sorteeropties