Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

10 berichten • Pagina 1 van 1

RedHawk504
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
34
Lid geworden op:
vr 17 mei 2013, 14:46

Sims 3 werkt niet meer.

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop waar in uitbundig gebruik van maak, maar bij het spelen van de Sims 3 krijgt ik regelmatig de melding "Sims 3 werkt niet meer." terwijl ik aan het bouwen ben of gewoon aan het spelen ben.

Ik weet zeker dat het niet aan de laptop ligt aangezien het een MSI gaming laptop is met zeer hoogwaardige apparatuur, het spel ziet er gelikt uit en functioneert voor de rest prima, alleen krijg ik op sommige moment dus die foutmelding waardoor het spel zich afsluit.

Ik weet zelf niet waar het probleem ligt, ik dacht eerst dat het aan de geïnstalleerde mods lag, deze heb ik vervolgens verwijdert maar zonder enig succes, de foutmelding blijft terug komen.


Ik ben ten einde raad hopelijk weet iemand wat de oorzaak van dit probleem is!


Laptop specificaties;
Merk laptop; MSI MSI GT70 0ND-646NL

CPU; Intelcore i7-3630QM
VGA; Nvidia GeForce GTX 675M / 2GB GDDR5
RAM; DDRLLL 8GB
HDD; 750GB 7200RPM


Gegroet,

RedHawk504 :thumbsup
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Sims 3 werkt niet meer.

Even verplaatst naar het goede deel :)
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Sims 3 werkt niet meer.

Misschien heb je een corrupte save-game. Heb je al eens de volgende bestanden verwijderd: CASPartCache.package, compositorCache.package, scriptCache.package, simCompositorCache.package en socialCache.package? Bij mij helpt dat meestal wel :)
RedHawk504
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
34
Lid geworden op:
vr 17 mei 2013, 14:46

Re: Sims 3 werkt niet meer.

steefjee90 schreef:Misschien heb je een corrupte save-game. Heb je al eens de volgende bestanden verwijderd: CASPartCache.package, compositorCache.package, scriptCache.package, simCompositorCache.package en socialCache.package? Bij mij helpt dat meestal wel :)
Voordat ik deze stap ga zetten zou ik graag willen weten of er dan dingen verloren gaan? Zo ja wat gaat er dan verloren?


Gegroet,

RedHawk504
Afbeelding
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Sims 3 werkt niet meer.

Misschien een interne beveiliging van de computer dat geïnstalleerd is door het bedrijf om hun computer te beschermen? (Klinkt maf maar trust me, er zijn bedrijven zoals Acer die menen zo hun computers veilig te kunnen stellen tegen bijv. virus gevoelig materiaal).

Of misschien de snelheid van jou computer dat niet echt samenwerkt met het spel dat nog berekend is op een wat lagere snelheid? (Dat het door die snelheid over minieme bestandjes heen zoeft en ze niet oppikt waardoor het vast loopt en afsluit?)

Ik zou het niet weten maar misschien dat je er wat mee kan. Beide problemen zijn bij mij namelijk in het verleden al eens voorgekomen en het is niet iets waar je zo even bij stilstaat maar achterkomt als je al bijna tegen het plafond zit van frustratie. Ik hoop dat je probleem snel opgelost wordt.
markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: Sims 3 werkt niet meer.

RedHawk504 schreef:Iemand enig idee in welke map ik deze bestanden kan vinden loop me de ram bam te zoeken maar zonder resultaat.
Je gaat naar documenten/ElectronicArts/ De Sims 3/ en dan staan ze onderaan of typ op "zoeken" linksboven!

Hopelijk lukt het!

V
Dan weet ik het ook niet meer, sorry! Ik heb helemaal niks met origin! Maar ik vind het wel vreemd... Zelfs met Origin moet ElectronicArts erbij staan! Heb je hem illegaal gekocht/gedownload? Nee toch? Misschien kon het daar aan liggen (zeg ook maar wat :P)

Laatst gewijzigd door markos op zo 19 mei 2013, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.

RedHawk504
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
34
Lid geworden op:
vr 17 mei 2013, 14:46

Re: Sims 3 werkt niet meer.

Ja dat is dus mijn probleem XD, ik heb dus geen map van Electronic Arts, ik heb al mijn Sims 3 uitbreidingen op Origin staan, ik zoek me helemaal suf in die Origin map maar zonder resultaat.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties