Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

8 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

Ik gaf vorige week al in een berichtje aan dat ik een familie had die niet meer wilde instarten en dat dit mogelijk kwam door een foutieve opslag van het bestand.

Goed gisteren alles maar gewist omdat ik nergens een oplossing kon vinden. En dus maar weer opnieuw begonnen (diepe zucht)...
Zit vervolgens met een nieuwe sim te spelen, helemaal opnieuw begonnen... Tot ineens... Ik was lekker op dreef, valt het hele spel uit. Wederom weer dat het programma gestopt is met werken. Oké... Geen probleem... Even kijken of hij nu nog wel de familie inlaad... Nou... Hij had er helemaal niets van opgeslagen dus alles wat ik gedaan had... Gone.

Oké nieuwe kansen... Wat hij wel bewaard had was de sim die ik gemaakt had. Dus wederom die in de stad geplaatst en wéér opnieuw begonnen. Maar het was al laat dus op een gegeven moment ik naar bed.

Kom ik vandaag weer... Start het spel op, niets mis mee... Maar eenmaal bij mijn sim waarmee ik speel... Issie helemaal onzichtbaar!!!! Oké, simreset... Deed niets... Hmm, misschien als ik in de "verander je look" ga dan? Maar daar is alles onzichtbaar dus ook daar was ik niet mee geholpen.

Maar, als ik erover nadenk... Zijn er meer fouten opgetreden nadat hij de laatste keer de familie niet goed opsloeg... Ik zal ze even op een rijtje zetten:

* Foto's gemaakt op het festival worden niet bewaard. (wel gemaakt maar je ziet het plaatje niet)
* Heel af en toe verdwijnen apperaten zoals gisteren ineens de laptop onzichtbaar was. Na aanschaf van een nieuwe, was ie ineens weer terug.
* Carriere kleding wordt onzichtbaar, zodat het ineens lijkt of mijn sim of naakt is. Als ik hem gewone kleding laat aantrekken en dan de carriere kleding laat aantrekken ziet hij eruit alsof hij zijn dagelijkse kloffie nog aan heeft.
* Soms zijn alle kleren totaal onzichtbaar en ziet mijn sim eruit alsof deze naaktloopt (zonder de pixels die het normaal verbergen).
* Foto's gemaakt op locaties zijn gemaakt maar als je ze in een fotolijst doet worden ze niet weergegeven.
* Geluid van het muziekje als een inbreker eraan komt doet het soms niet.
* Moonwalkende sims
* Peuters zitten achter hun potje of in het poppenhuis of in ander speelgoed. (Als ik ze dan stop en weer opnieuw met het speelgoed laat spelen dan zitten ze wel op de juiste plek).
* Objecten blijven zichtbaar op bovenste verdieping terwijl zicht op onderste verdieping is gevestigd.
* Sims lopen door muren. (En nee het zijn niet de geestsimmetjes :P )
* Slapende sims blijven in de lucht zichtbaar als je op de beneden verdieping met andere simmetjes speelt.
* Sims zakken door het plafond, lopen vervolgens netjes de trap op als ze naar een andere plek op een bovenverdieping moesten zijn.
En dan vandaag als laatste:
* Onzichtbare sim vanaf het moment dat het spel ingeladen is...

Ik weet dat dat laatste met verhuizen opgelost kan worden maar het begint nu wel een hele lange lijst aan ellende te worden dat ik mij afvraag of er niet meer aan de hand is.

Kan het zijn dat ik misschien eens per ongeluk een spel heb bewaard en afgesloten terwijl ik de cheat "testingCheatsEnabled true/false" ingeschakeld had? Daar zit ik wel aan te denken namelijk.

Als het inderdaad die cheat is die de ellende veroorzaakt... Moet ik dan toch weer alles opnieuw installeren?????? (Nog diepere zucht)

Ik hoop dat iemand me kan helpen...
Gebruikersavatar
SimsDreams
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
374
Lid geworden op:
zo 19 feb 2012, 12:17

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

Nou, volgens mij ligt het niet aan 'testingcheatsenabled true/false' want die gebruik ik zelf ook, ook als ik het afsluit. Gebruik je 'moveobjects on'? Want sommige problemen komen daar door dacht ik.
En anders weet ik het niet...

v Het is het best dat je 'moveobjects on' best alleen gebruikt in koop/bouw modus. Als je die in de leefmodus aan laat staan dan kan die problemen veroorzaken. Van 'testingcheatsenabled true/false' heb ik zelf nog nooit last van gehad...

Laatst gewijzigd door SimsDreams op zo 31 mar 2013, 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Fotodoos van SimsDreams
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

Ik heb inderdaad "moveObjects on/off" ook wel eens gebruikt ja... Ben daar alleen zeker van dat ik die ook weer netjes uit had staan voor ik het spel afsloot... Ik heb in het verleden wel eens vernomen dat bijvoorbeeld "testingCheatsEnabled true/false" nogal een venijnige en niet al te gebruikersvriendelijke cheat was die een heel spel compleet kon verwarren... Vandaar dat ik daar dus aan dacht...

Maar is moveObjects ook zo'n felle dan?
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

Ik heb als laatste optie het hele sims3 van de computer verwijderd en alles maar weer opnieuw geïnstalleerd. Nu gaan we kijken of dit ook echt geholpen heeft...

Het scheen niet anders te kunnen omdat er zoveel problemen gingen ontstaan dat het erop ging lijken dat als ik door zou gaan ik eigenlijk alleen maar vastlopers en uitval zou gaan krijgen. Dus... Kijken of dit helpt...

Ik denk dat dit hier dan wel gesloten mag worden.
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

De saga van ellende is bij mij nog niet ten einde schijnt... Ik krijg nu allerlei foutmeldingen die me heel vreemd voorkomen.
Als ik het schermpje open om dus met een sims spel te spelen (dat welkoms scherm) krijg ik ook foutmeldingen. Die varieren nogal maar ik heb er een aantal met een print screen opgeslagen. Het varieert van script fouten tot syntaxis fouten en zelfs nadat ik dus alles geheel van de computer verwijderd had zijn ze gewoon weer terug! Het lijkt niet echt veel invloed op mijn spel te hebben (behalve als ik dan naar het buitenland reis, dan slaat ie om de drie seconden even vast in de nacht tijd) maar ik vraag me nu toch wel af wat er loos is.
Ik heb nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd had geen cheats meer gebruikt dus daar ligt het niet aan.
Ook niet aan dingen die ik erbij heb, want wat ik heb is allemaal via de simpoints of extra van limited edition verkregen, dus daar kan geen illegaal spul bijzitten wat mijn sims3 in de war schopt.
De computer zelf is in orde. En ik heb het probleem alleen bij het opstarten van sims3. Iemand een idee wat ik nog kan doen om dit te verhelpen?
Gebruikersavatar
Moonnightflower
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
vr 15 okt 2010, 09:57

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

:cry Ja, wat vervelend allemaal.... ik weet hoe je je voelt. Omdat bij mij uiteindelijk niets meer hielp... fouten en uiteindelijk niet eens meer kunnen opstarten van het spel heb ik toen een drastische maatregel genomen nadat het steeds opnieuw deïnstalleren en installeren van het spel geen succes meer had: ik had bij het kopen van mijn pc een hersteldisk gemaakt.... ik heb mijn computer (waar alleen de sims 3 opstaat!!!) helemaal leeg gemaakt naar de fabrieksinstellingen en toen de hersteldisk erop gezet. Daarna de computer helemaal opnieuw geïnstalleerd met programma's en toen na twee dagen bijwerken heb ik de sims opnieuw geïnstalleerd!
Omdat de spellen met iedere uitbreiding steeds meer bugs komen, ben ik voorlopig gestopt met kopen bij de laatste pakket; 60-70-80 jaren!
Nu speel ik prima, op een paar enkele bugs na; maar ja, als dat alles is. :S
Dat voor mij deze drastische maatregel dé oplossing was om weer prima te kunnen spelen, wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook een prima oplossing is.
Ik hoop dat er voor jou een simpele oplossing komt...
Wat ik wel gedaan heb voordat ik weer echt ging spelen met de sims is, ik heb na het installeren van de spellen een gehele kopie gemaakt zodat ik die erop kan zetten als het weer eens mis gaat na het kopen van een pakket, maar voorlopig wacht ik nog even met kopen voor een paar maanden :wachten
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

Ja, dat ken ik Moon. Heb inderdaad in het verleden ook tot die handeling moeten overgaan om het allemaal gaande te houden. Helaas wil deze computer herstel discs alleen maken op speciale dvd's schijnbaar want tot op heden heeft hij nog geen disc (nog de dvd's die ik had aangeschaft hiervoor) gebruiken om de info op te zetten. Dus deze computer kan ik niet eens helemaal leegmaken. Dat is best balen maar goed, ik heb tot nu toe nog de mogelijkheid om dus alles er maar af te halen en opnieuw te installeren. Dat helpt op den duur wel...
Ik denk ook niet dat het uitsluitend aan de Sims spelen ligt om eerlijk te zijn. Het is meer een knagend gevoel bij mij dat er misschien wel wat beschadigd is in de grafische kaart. Die schijnen niet meer van de stevige kwaliteit te zijn als een aantal jaren geleden. Toen deed ik nog zeker een paar jaar met een grafische kaart, nu mag ik blij zijn als ik er een goed jaar mee haal.
Voorlopig gaat het nu dus wel weer goed, maar alleen bij het reizen, dan wordt ie behoorlijk lastig. Het is elke keer de vraag of het allemaal gewoon door gaat of dat ie er elke drie seconden weer even een minuut mee vastloopt. Oplossing is dus voorlopig maar even niet reizen. :(
Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Van kwaad tot erger - Sims3 vertoont steeds meer fouten

Misschien ligt het dan toch aan het soort grafische kaart dat je koopt, en moet je een duurdere aanschaffen. Ik heb namelijk een 2,5 jaar oude laptop, en nog nooit problemen gehad met de game, en nog nooit met de grafische kaart... Ik krijg zelfs het idee, geen idee of dat klopt, dat er wel meer dingen aan je pc niet kloppen aangezien hij ook weigert om een hersteldisc te maken. Bij mijn weet heeft dat namelijk niks te maken met je grafische kaart.

Weergave- en sorteeropties