Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

9 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

EA: Checklist voor je een update / patch installeert

Bij de laatste patches geeft EA altijd deze checklist erbij: het leek me handig die ook even los op ons forum neer te zetten.
Voordat je een Update voor De Sims 3, een Uitbreidingspakket of een Accessoirespakket gaat downloaden, is het slim om eerst de volgende checklist door te nemen. Zo kun je er voor zorgen dat je game soepel blijft draaien.

Stap 1: Aangepast materiaal uitschakelen

Onder aangepast materiaal verstaan we al het De Sims-materiaal dat niet afkomstig is uit een officiële update voor De Sims 3, De Sims 3 Store, een Uitbreidingspakket of een Accessoirespakket. Aangepast materiaal wordt gecreëerd door externe partijen die niet onder toezicht staan van Electronic Arts of het Team van Ontwikkelaars van De Sims 3. Het kan gebeuren dat dit materiaal niet werkt met nieuwe updates. Door aangepast materiaal kan de game onvoorspelbaar reageren, of niet naar behoren functioneren.

Om het aangepaste materiaal uit te schakelen, moet je de stappen die je genomen hebt om dit materiaal te installeren ongedaan maken, tot je game zich weer in een onaangepaste staat bevindt. Verplaats het materiaal als je het in een Sims 3 directorymap hebt geplaatst naar een nieuwe map, die zich niet in de bestandendirectory van De Sims 3 bevindt. Je De Sims 3 bestandendirectory vind je door de paden hieronder te volgen:

Windows bestandendirectory: C:\Documenten en instellingen\GEBRUIKER\Mijn documenten\Electronic Arts\De Sims 3

Mac bestandendirectory: Gebruiker/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3

Na het installeren van de officiële update, kun je het aangepaste materiaal weer instellen. Mochten er hierdoor problemen ontstaan, dan kun je het materiaal het beste uitschakelen tot de externe partij het materiaal bijgewerkt heeft, zodat het weer gebruikt kan worden in combinatie met de officiële Updates, Uitbreidingspakketten of Accessoirespakketten.

Stap 2: Een back-up maken van opgeslagen games

Het is altijd een goede voorzorgsmaatregel om een back-up te maken van je opgeslagen spelgegevens, voor je een nieuw Uitbreidingspakket, Update of Accessoirespakket gaat installeren. Dit doe je door de “.sims3”-mappen naar je Bureaublad of een andere directory met bestanden te kopiëren. Je vindt deze mappen in de map met opgeslagen spelbestanden.

Je map met opgeslagen spelbestanden van De Sims 3 vind je door de paden hieronder te volgen:

Windows bestandendirectory: C:\Documenten en instellingen\GEBRUIKER\Mijn documenten\Electronic Arts\De Sims 3\Opgeslagen spellen

Mac bestandendirectory: Gebruiker/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3/Opgeslagen spellen

Nadat de Update geïnstalleerd is, kun je de game laten draaien om te kijken of je opgeslagen spellen nog steeds naar behoren functioneren.

Stap 3: De update volledig uitvoeren

Updates kunnen soms behoorlijk omvangrijk zijn. Hierdoor kan het downloaden en installeren een tijdje duren. Door de update te annuleren voor deze volledig uitgevoerd is, kunnen er onverwachte problemen optreden. Om deze reden is het altijd het beste om af te wachten tot de update volledig uitgevoerd is. Sluit het Startprogramma niet af tot je bevestigd hebt dat de update volledig geïnstalleerd is, anders zal de update geannuleerd worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: EA: Checklist voor je een update / patch installeert

Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen, dus ik poot hem hier maar.

Is het echt nodig om alle patches te downloaden voor de sim 3 werelden? En als ik wil patchen, moet ik mijn downloads dan echt eerst in "veiligheid" brengen, of gaat dat wel goed? Ik krijg overigens niet automatisch patches aangeboden, de launcer geeft aan dat mijn spel up to date is, terwijl dat in z'n geheel niet zo is.

En moet je de map met downloads gewoon even op je bureaublad neerzetten en vervolgens na het updaten weer terugplaatsen :?, bedoel je dat met "uitschakelen"? heb hier echt geen kaas van gegeten...en ben bang dat er iets fout gaat.
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: EA: Checklist voor je een update / patch installeert

Je bedoeld als je een wereld wilt installeren??

Als ze zeggen dat een bepaalde versie nodig is, is het het beste om tot die versie te updaten. Ik heb ondertussen een paar 100 downloads in mijn spel en ik heb geen problemen ondervonden met patchen, ik moet zelfs eerlijk bekennen nooit mijn spullen veilig te zetten bij het patchen..

Er zijn 2 mappen die je moet kopieren naar bijvoorbeeld je bureaublad als je ze veilig wilt stellen:
Mijn documenten/Electronic Arts/De Sims 3
C:/Program Files/Electronic Arts/De Sims 3/Mods
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marije
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
46
Lid geworden op:
za 26 sep 2009, 10:40

Re: EA: Checklist voor je een update / patch installeert

Ik wil eigenlijk heel graag weten wat de meest recente Patch-list is... Ik heb nu: 3.1.7.004001

Mijn Startscherm geeft steeds aan dat wanneer ik een update wil verversen dat ie geen contact kan maken met de EA-downloadmanager... mss dat ik wel gewoon helemaal bij ben qua patches, dat weet ik niet. Ben een poos niet met Sims 3 bezig geweest namelijk... Kan iemand me hier wat meer info over geven??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Riick
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
6
Lid geworden op:
di 06 apr 2010, 13:13

Re: EA: Checklist voor je een update / patch installeert

over een patch list heb ik geen idee, mijn spel draait nu op versie 4.0.87.006001, maar het is nu ook al weer bijna 2 maanden later...
ik heb nu wel echt ongelooflijke problemen met lagg, het is echt verschrikkelijk. Dus misschien ligt het inderdaad aan de mods, maar kan ik daar nu nog wat aan doen?
of is het leed al geleden zullen we maar zeggen? en moet ik dus wachten op een nieuwe uitbreiding/accesoires zodat ik het dan goed kan doen? (ik heb WA, Luxe, en Ambities, dus kan op dit moment ook niet meer eentje bij kopen.)
-R.
Gebruikersavatar
Tezz92
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
188
Lid geworden op:
ma 18 okt 2010, 18:53

Re: EA: Checklist voor je een update / patch installeert

ik heb laatst een nieuwe versie geinstaleerd, 6.2.4.10001
Het spel start gewoon op je ziet sims icoontje, dan sims 3 icoon en dan start het filmpje.
Aan het eind van het filmpje of als ik op spatie druk om het filmpje over te slaan stopt het spel ineens! Heb me pc opnieuw opgestart maar dat werkt niet. Ik krijg ook geen foutmelding :(
Help!!
Afbeelding
It's me! Tessa (A)
Gebruikersavatar
Nann
Snackventer Snackventer
Berichten:
76
Lid geworden op:
zo 01 aug 2010, 21:57

Re: EA: Checklist voor je een update / patch installeert

Op dit forum kan ik het probleem nergens vinden, waar ik op vele andere websites trouwens wel topics over zie.
Maar ik word er niet wijzer uit.
Het gaat om het volgende: Ik heb zojuist de laatste patch geinstalleerd en nu krijg ik het bericht dat mijn spel niet compatibel is.
"Je basisspel van De Sims 3 is niet compatible met het huidige Sims 3 uitbreidingspakket. Update je spel via het Startprogramma."

Ik heb het basisspel en Sims 3 Na Middernacht in mijn bezit.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
En is het trouwens mogelijk om de laatste patch te verwijderen?

Weergave- en sorteeropties