Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Simnotica
Orgaandonor Orgaandonor

Beeld gaat op ''slaapstand''

Hey!
Sinds een tijdje heb ik telkens dat als ik een half uur tot drie kwartier in het sim creeren panel zit, het beeld op zwart gaat. Een soort van slaapstand dus (kan ook goed zijn dat het idd slaapstand is) maar ik heb slaapstand al uitgezet bij mijn laptop. Het is erg vervelend en ik weet ook echt niet waar dit aan kan liggen want tot voor kort had ik dit nooit. Het zooitje is geloof ik begonnen na het opnieuw installeren van CAW. Heb het ook gehad in het spel zelf toen ik verder was gekomen dan creer een sim. Ik weet niet hoe dat nu is, gezien ik dat gedeelte dus al niet meer haal :(

Iemand enig idee wat ik er aan kan doen? :ziek
Home is where your heart is.
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk

Re: Beeld gaat op ''slaapstand''

Heb je het energieschema van je laptop al eens aangepast?
Ga naar het Energiebeheerscherm(In Windows XP op het configuratiescherm) en kies het tabje "Energiebeheerschema's".
Daar moet je alle opties op "Nooit" zetten, en dan op Toepassen/OK.
Afbeelding
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Simnotica
Orgaandonor Orgaandonor

Dat had ik inderdaad al geprobeerd, maar het heeft niks uitgehaald. Gisteren ook weer geprobeert en weer schiet het beeldscherm op zwart. Volgensmij is het ook niet echt slaapstand? Als ik klik in de rondte hoor ik nog de bekende sim geluiden en ook het muziekje blijf je horen. Uiteindelijk kom ik de pc steeds uit aan het zetten omdat hij gewoon niet wil. :blink
Nefje
Podium hulp Podium hulp

Het beste neem je eens een kijkje in het systeemlogboek.
Als je niet veel wijzer wordt van die informatie, dan kan je op google zoeken op belangrijke termen uit dat systeemlogboek.

Verder kan dit verschillende oorzaken hebben. De meest waarschijnlijke zijn: fout(en) in bepaalde stuurprogramma's (drivers) en videokaart of andere onderdelen worden te warm (maar niet zodanig warm dat de pc ook uitvalt).
Maar het systeemlogboek moet je als het goed is wat meer informatie verschaffen over de mogelijke oorzaak.
Simnotica
Orgaandonor Orgaandonor

Waar moet ik dan precies op zoeken? Want ik zit wel in het logboek, maar ik kan niks vinden? :$ Ik ga straks trouwens weer proberen de sims te doen, heb gisteren even alle ATI graphics opnieuw ingesteld en directx11 gedownload, dus ben benieuwd hoe er nu op gereageerd word. :scared
Nefje
Podium hulp Podium hulp

Onder het kopje "Systeem". Als er iets mis is, dan zie je daar vaak fouten staan.
Staat er enkel "Informatie" en geen waarschuwingen of foutmeldingen, dan heb je dus in dit geval niet veel aan het systeemlogboek. Het wordt dan ook een stuk lastiger om het probleem te achterhalen.

Weergave- en sorteeropties